حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلاش متا برای جایگزینی Facebook Reels با TikTok آغاز شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

متا که پیش‌تر با نام فیس‌بوک شناخته شده بود، برنامه‌های بسیار بزرگی برای توسعه اهداف خود دارد. اولین تغییر که در اسم این پلتفرم بزرگ شبکات اجتماعی صورت گرفت، بیانگر آغاز این تحولات بود. حالا گویا در گام بعدی، شاهد تلاش متا برای جایگزینی Facebook Reels با TikTok هستیم و باید به نوعی شاهد رقابت این دو ابزار محبوب در آینده نه چندان دور باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تلاش متا برای جایگزینی Facebook Reels با TikTok؛ گام بعدی متا برای رقابت با بزرگان پلتفرم‌های اجتماعی است

زمانی که چند هفته پیش، متا اپل را متهم کرد که اقدامات آن‌ها (ارائه قابلیت ATT) برای این متا ۱۰ میلیارد دلار ضرر به همراه داشته است. فیس‌بوک نیز در خلال این صحبت‌ها، برخی از برنامه‌های رشد خود را برای آینده به اشتراک گذاشته بود. مارک زاکربرگ بیان کرد که بخشی از استراتژی بازسازی ده میلیارد دلاری آن‌ها شامل آغاز انتقال خدمات این شرکت به سمت ویدئوهای کوتاه مانند Reels است.

طبق گزارش Engadget، این برنامه شامل راه اندازی نسخه جهانی Reels توسط فیس بوک نیز می‌شود، زیرا متا موفقیت فوق‌العاده TikTok را مشاهده کرده و تمرکز خود را بر روی تبلیغ محتوای مشابه قرار خواهد داد.

ضرر ۱۰ میلیارد دلاری شبکه های اجتماعی از سیاست “شفافیت رهگیری برنامه” اپل

فیس‌بوک اخیرا ویژگی Facebook Reels را با چندین کاربر در این پلتفرم آزمایش کرده و همچنین اشتراک‌ گذاری ویدیوی بین پلتفرمی را برای جلب علاقه بیشتر به این نوع محتواها، ترویج می‌کند. حالا Reels رسما به ویژگی مستقل خود فیسبوک تبدیل شده است و در هفته‌های آینده در حداقل ۱۵۰ کشور جهان عرضه می‌شود.

زاکربرگ در یک پست فیس بوک اعلام کرد که Reels در حال حاضر سریع‌ترین فرمت محتوایی در حال رشد ما است و حالا ما آن را در سراسر جهان برای همه کاربران خود در دسترس قرار می‌دهیم. ما می‌خواهیم ویژگی Reels فیسبوک بهترین مکان برای ارتباط سازندگان با جامعه و امرار معاش باشد، بنابراین ابزارهای جدید کسب درآمد را نیز راه‌اندازی می‌کنیم.

تلاش متا برای جایگزینی Facebook Reels با TikTok

قابلیت ریلز فیسبوک و جوایز ارزنده متا برای تولید کنندگان محتوا

Reels درست در بالای فید کاربران فیس بوک برای همه ظاهر می‌شود. استوری‌های فیس‌بوک، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که از اینستاگرام الهام گرفته شده است. این بخش می‌تواند به حلقه‌هایی تبدیل شود و حتی بالعکس، بخش Reels نیز می‌توانند به عنوان بخشی از استوری به اشتراک گذاشته شوند.

ویژگی ریلز فیسبوک همچنین قرار است به یک دسته تبلیغاتی در Facebook Watch و همچنین، در گروه‌های Facebook تبدیل شود. به علاوه ریلزهای توصیه‌شده به‌ صورت جداگانه به کاربران نشان داده می‌شود که شرکت مطابق با سلیقه شخصی افراد از آن‌ها استفاده می‌کند. به طور خلاصه، فیس‌بوک ویژگی جدید Facebook Reels را به معنای واقعی کلمه در همه جای پلتفرم مورد استفاده قرار خواهد داد.

ردیابی کاربران آیفون توسط تیک تاک، به وسیله اپل مسدود می شود

به گفته PhoneArena، برای ایجاد انگیزه مالی در سازندگان و تولید کنندگان محتو برای تمرکز بر بخش Reels، فیس بوک همچنین تا ۳۵۰۰۰ دلار در ماه به آنان پرداخت می‌کند تا سازندگان را مجاب کند محتوای Reels بیشتری تولید کنند. این جایزه خاص از زمانی که فیس بوک به طور جدی آزمایش Reels را آغاز کرد وجود داشته است و بخشی از تعهد خلاقانه این شرکت نسبت به تولید کنندگان محتوا و کاربران است که در ژوئیه ۲۰۲۱ انجام شد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تلاش متا برای جایگزینی Facebook Reels با TikTok نتیجه خواهد داد و فیسبوک می‌تواند پیروز این رقابت باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان