حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Clear Calling و Spatial Audio در اندروید ۱۳ و اطلاعاتی از پیکسل اولترا گوگل رویت شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اندروید ۱۳، شایعات، گوگل

گوگل در چند وقت اخیر حسابی سرگرم توسعه اندروید ۱۳ و افزودن قابلیتهای متنوع و کاربردی به آن بوده است. اخیرا نیز قابلیت Clear Calling و Spatial Audio در اندروید ۱۳ و اطلاعاتی از پیکسل اولترا گوگل رویت شده است که امکان حذف سریع نویز از تماس کاربران را فراهم خواهد کرد. همچنین اطلاعاتی از پیکسل اولترا گوگل منتشر شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

قابلیت Clear Calling و Spatial Audio در اندروید ۱۳ و اطلاعاتی از پیکسل اولترا گوگل منتشر شد

توییت‌های منتشر شده توسط میشال رحمان از Esper و توسعه‌ دهنده دیگری به نام کوبا وویچوسکی، به این اشاره می‌کنند که بر اساس داده‌های کشف‌ شده در نسخه بتای Android 13 QPR1 (برای نسخه دسامبر Pixel Feature Drop)، ممکن است گوگل در حال کار بر روی دستگاه تاشویی باشد که قبلا ناشناخته بود. به این معنی که این دستگاه، یک دستگاه تاشو دیگری به غیر از آن چه که قبلا دیده شده است، خواهد بود. این دو همچنین اشاره کرده‌اند که احتمالا گوگل در حال کار بر روی تبلت پیکسل پرو است، که نسخه پریمیوم تبلت سال آینده خواهد بود.

به جز موارد مذکور، گویا کدهای بتای QPR1 اندروید ۱۳ نشان می‌دهد که گوگل در حال کار بر روی ویژگی جدیدی به نام Clear Calling است. مشال رحمان اشاره کرده است که گوگل بر روی قابلیتی به نام Clear Calling کار می‌کند که تاکید آن بر بخش گوشی‌های هوشمند است. کاری که این ویژگی جدید انجام می‌دهد، کاهش و احتمالا حذف نویز پس زمینه شنیده شده در طول تماس است. در حالی که این قابلیت با اکثر ارائه دهندگان خدمات بی سیم کار می‌کند، اما با تماس‌های مبتنی بر Wi-Fi کار نخواهد کرد. تماس‌های مبتنی بر Wi-Fi به کاربران گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا به جای استفاده از شبکه تلفن همراه، از طریق یک شبکه Wi-Fi تماس بگیرند.

قابلیت Clear Calling و Spatial Audio در اندروید ۱۳

میشال رحمان برای کسانی که نگران دسترسی گوگل به تماس‌ هایشان با قابلیت جدید Clear Calling هستند، می‌گوید که محتوای تماس‌های شما به گوگل ارسال نمی‌شود. کوبا وویچوسکی نیز گفته است که یک آپدیت برای Pixel Ultra پیدا کرده است که اکنون دارای دو سنسور تصویر IMX712 است که یکی از آنها به‌ عنوان سنسور فوق عریض فهرست شده است و سنسور دیگر، یعنی IMX712، ظاهرا در یک دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کوبا وویچوسکی نظریه جالبی در مورد نام Ultra دارد که با نام Codename Lynx، L10 شناخته می‌شود. او معتقد است که به جای اینکه این گوشی برای مصرف کنندگان باشد، احتمالا یک دستگاه داخلی است که توسط گوگل برای آزمایش سنسورهای دوربین استفاده می‌شود. کمتر از یک ماه دیگر رویداد Made by Google در ۶ اکتبر برگزار می‌شود و به زودی می‌توانیم بفهمیم که آیا این دستگاه پیکسل اولترای فوق‌العاده ممتاز واقعا وجود خواهد داشت یا خیر.

قابلیت Clear Calling و Spatial Audio در اندروید ۱۳

به گفته PhoneArena، دلیل اینکه کوبا وویچوسکی ممکن است به فرض خود تاکید داشته باشد این است که گوگل چیزی در مورد اکوسیستم پیکسلی که روی آن کار می‌کند پنهان نکرده است. همچنین این شرکت حتی تصاویری از سری پیکسل ۷ را در ماه مه در جریان کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O به نمایش گذاشت. با این نوع شفافیت که باعث شد گوگل نیز نسخه ۲۰۲۳ تبلت پیکسل را معرفی کند، این شرکت بدون شک جزئیاتی در مورد پیکسل اولترا فاش خواهد کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های بالقوه ذکر شده توسط رحمان که در بتای QPR1 اندروید ۱۳ کشف شد، Spatial Audio یا صدای فضایی است. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد که به خوبی منبع صداهایی را که گوش می‌دهند حس کنند. این قابلیت که به آن 3D Audio نیز گفته می‌شود، صدا را به صورت ۳۶۰ درجه و در اطراف شنونده قرار می‌دهد و به او اجازه خواهد تا تشخیص دهد که آیا منبع صدایی که می‌شنود از جلو، پشت سر، سمت چپ یا راست او است. نظر شما درباره قابلیت Clear Calling و Spatial Audio در اندروید ۱۳ چیست؟!

در ادامه نحوه پیوستن به بتای QPR1 اندروید ۱۳ آمده است. اگر می‌خواهید به Android 13 QPR1 Beta بپیوندید، به وب‌سایت برنامه Android Beta در www.google.com/android/beta بروید. روی لینک با مضمون «View your eligible devices» ضربه بزنید و روی کادر آبی رنگ که عبارت + Opt in را می‌خواند کلیک کنید. ظرف ۲۴ ساعت، یک آپدیت OTA دریافت خواهید کرد که برای استفاده از نسخه بتا است. آن را در بخش تنظیمات > سیستم > به‌روزرسانی سیستم پیدا خواهید کرد.

قابلیت Clear Calling و Spatial Audio در اندروید ۱۳

بهتر است قبل از نصب نسخه بتا از اطلاعات موجود در گوشی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید زیرا اگر به روز رسانی برای شما بسیار ناپایدار باشد، برای خروج از برنامه بتا باید اطلاعات گوشی خود را پاک کنید. از سوی دیگر، اگر بتوانید تا زمانی که نسخه پایدار این ویژگی در ماه دسامبر منتشر شود، دست نگه دارید، می‌توانید به آرامی و بدون نیاز به پاک کردن اطلاعات خود از برنامه بتا خارج شوید.

در حالی که بتای QPR1 اندروید ۱۳ اطلاعات زیادی را در مورد دستگاه‌های پیکسل فاش کرده است، شاید جالب‌ترین خبر برای کسانی که از پیکسل ۶ پرو استفاده می‌کنند، این احتمال باشد که گوگل به‌روز رسانی جدیدی را ارائه دهد که به دوربین جلو اجازه می‌دهد حالت عمق تصویر را ایجاد کند و نقشه‌های چهره کاربران به دستگاه اجازه می‌دهد تا نسخه ایمن‌تری از Face Unlock را ارائه دهد. انیمیشنی در نسخه بتا کشف شده است و زنی را نشان می‌دهد که با خیره شدن به دستگاه پیکسل خود، Face Unlock را راه‌ اندازی می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان