حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل watchOS 9 اپل رسما منتشر شد + لیست کامل تغییرات

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، ساعت هوشمند

اپل امروز به‌صورت رسمی watchOS 9 را منتشر کرد، آخرین نسخه از سیستم عامل این شرکت که برای اجرا در مدل‌های اپل واچ طراحی شده است. watchOS 9 همچنین با اپل واچ سری 4 و مدل‌های جدیدتر سازگار است. در ادامه، به بررسی لیست کامل تغییرات و ویژگی‌های جدید این نسخه از سیستم عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند اپل نگاهی می‌اندازیم.

سیستم عامل watchOS 9 اپل

watchOS 9 را می‌توانید با رفتن به قسمت General > Software Update، ازطریق برنامه Apple Watch در آیفون خود، به‌صورت رایگان دانلود کنید. برای نصب سیستم‌عامل جدید، اپل واچ باید حداقل 50 درصد باتری داشته باشد یا روی شارژر قرار داشته و در محدوده آیفون قرار گیرد.

اپل چهار واچ‌فیس کاملا جدید را در watchOS 9 اضافه کرده است. Lunar رابطه بین تقویم میلادی و تقویم‌های قمری را نشان می‌دهد، درحالی‌که Playtime اعداد متحرک و شخصی‌سازی‌شده را ارائه می‌دهد که با همکاری هنرمند Joi Fulton ایجاد شده‌اند. Metropolitan یک واچ‌فیس مبتنی‌بر نوع کلاسیک است و Astronomy یک نسخه اصلاح‌شده از صفحه اصلی ساعت نجومی با طراحی بازسازی‌شده و نقشه ستاره‌ای جدید و داده‌های ابری است.

سیستم عامل watchOS 9 اپل

سیستم عامل watchOS 9 اپل

اپل همچنین چندین واچ‌فیس موجود را با ظاهری مدرن‌تر به‌روز کرده و موارد جدیدی به آن‌ها اضافه کرده است، به‌علاوه حالت‌های Focus اکنون می‌توانند با یک واچ‌فیس خاص مرتبط شوند. ردیابی خواب در ‌watchOS 9 اکنون شامل مراحل خواب می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا تشخیص دهند که کاربران در خواب REM ،Core یا Deep هستند.

یک برنامه جدید داروها در اپل واچ برای کمک به کاربران در مدیریت و ردیابی داروها، ویتامین‌ها و مکمل‌های خود طراحی شده است. این برنامه فهرستی از داروها را نگه می‌دارد، زمانی که زمان مصرف آن‌ها فرا می‌رسد، یک پیام به‌عنوان یادآوری ارسال می‌کند و مراقب هرگونه تداخل دارویی (فقط در ایالات‌متحده) است.

برای برنامه Workout، گزینه جدیدی برای انجام تمرینات سفارشی وجود دارد که می‌تواند شامل فواصل کار و استراحت باشد، همچنین می‌توان مناطق ضربان قلب را برای نظارت‌بر شدت تمرین ایجاد کرد و هشدارهای جدیدی برای سرعت، قدرت، ضربان قلب و آهنگی که می‌تواند کاربران را در طول تمرین راهنمایی کند.

سیستم عامل watchOS 9 اپل

سیستم عامل watchOS 9 اپل

شناگران، دوندگان و ورزشکاران سه‌گانه دارای گزینه‌های Activity جدیدی هستند که معیارهای جدید را درنظر می‌گیرند و کاربران +Fitness که Apple TV ندارند، می‌توانند از AirPlay برای پخش جریانی تمرینات و مدیتیشن در تلویزیون‌های شخص ثالث سازگار برای استفاده بدون Apple TV استفاده کنند.

هشدارهای فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) برنامه ECG به‌روز شده و اپل یک ویژگی جدید AFib History را نیز اضافه کرده است. بیماران مبتلا به AFib می‌توانند تاریخچه AFib را برای ردیابی فرکانس AFib روشن کنند تا بینش عمیق‌تری از وضعیت قلب خود داشته باشند که همچنین می‌تواند با متخصصان پزشکی به اشتراک گذاشته شود.

اپل اعلان‌های اپل واچ را بازطراحی کرده است تا دارای بنرهای باریکی باشد که در هنگام استفاده فعال از ساعت کمتر مزاحمت ایجاد می‌کنند و Family Setup اکنون از برنامه Home پشتیبانی می‌کند تا بچه‌ها بتوانند لوازم جانبی خانه هوشمند را از مچ دست خود کنترل کنند. اقدامات سریع در اپل واچ به کاربران این امکان را می‌دهد که کارهای بیشتری را با یک حرکت دو انگشتی انجام دهند، ازجمله پاسخ دادن/پایان دادن به تماس‌های تلفنی، پخش/مکث رسانه و شروع یا توقف تمرین.

سیستم عامل watchOS 9 اپل

سیستم عامل watchOS 9 اپل

لیست کامل تغییرات و ویژگی‌های جدید سیستم عامل watchOS 9 اپل در زیر آمده است:

    Watch Faces

– Astronomy اکنون پوشش ابر فعلی و نقشه ستاره‌ها را نشان می‌دهد.

– Lunar شامل یک تقویم قمری چینی، عبری یا اسلامی می‌باشد که به دور یک ماه پیچیده شده است با رندر زنده از فازهای ماه.

– Playtime شامل اعداد متحرک طراحی‌شده توسط هنرمند شیکاگویی Joi -Fulton با گزینه‌های ویرایش برای رنگ‌های پس زمینه است.

– Metropolitan دارای واچ‌فیس مبتنی‌بر نوع با اعداد است که با چرخاندن Digital Crown به‌صورت پویا در سبک و وزن تغییر می‌کند.

– Nike Analog ،Nike Bounce ،Nike Compact ،Nike Digital و Nike Hybrid، همگی با Nike Swoosh قابل‌لمس که Nike Run Club را راه‌اندازی می‌کند، اکنون برای مدل‌های بیشتر اپل واچ در دسترس هستند.

– Rich Complications، گزینه‌های اسکریپت چینی و ویرایشگر رنگ پس زمینه موجود در Breathe ،California ،Modular ،Typograph و موارد دیگر

– Portraits اکنون از پرتره سگ‌ها و گربه‌ها و مناظر با قابلیت سفارشی کردن رنگ پس زمینه یا کل عکس پشتیبانی می‌کند.

– امکان انتخاب واچ‌فیس نمایش‌داده‌شده در زمان فعال بودن فوکوس

Workout

– امکان سفارشی‌سازی و پیمایش در چندین نمای تمرینی در طول تمرین ازجمله Splits ،Segments ،Activity Rings و موارد دیگر

– Heart Rate Zones از حداکثر ضربان قلب و در حالت استراحت برای ایجاد مناطق شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کند و زمان صرف‌شده در هر منطقه را نشان می‌دهد.

– Elevation view ارتفاع و افزایش ارتفاع فعلی را نمایش می‌دهد و به‌صورت بصری پیشرفت ارتفاع شما را در طول دویدن در فضای باز، چرخه در فضای باز، سرعت حرکت با ویلچر در فضای باز، پیاده‌روی، پیاده‌روی در فضای باز و سرعت حرکت با ویلچر در فضای باز ترسیم می‌کند.

– نمای Running Power، که بر حسب وات اندازه‌گیری می‌شود، اندازه‌گیری لحظه‌ای از میزان انرژی تولیدشده در طول دویدن شما را نشان می‌دهد (Apple Watch SE و Apple Watch Series 6 و بالاتر)

– Running Form Metrics شامل طول گام، زمان تماس با زمین و نوسان عمودی موجود در Workout Views برای نظارت بر کارایی و روند دویدن (Apple Watch SE و Apple Watch Series 6 و بالاتر)

– Custom Workout به شما امکان می‌دهد تمرینات را با مجموعه‌های تکراری از فواصل زمانی ایجاد کنید که می‌تواند بر اساس زمان، مسافت یا یک هدف باز باشد و با پیشروی خودکار یا دستی به مجموعه بعدی شما.

– Pacer یک تجربه آموزشی برای کمک به شما در حفظ سرعت دلخواه با استفاده از هشدارها و نمای تمرین اختصاصی فراهم می‌کند.

– Multisport Workout از تمرین دواتلون یا سه‌گانه با تشخیص خودکار شنا در آب/استخر، دوچرخه‌سواری داخل/خارج باز، دویدن در داخل/خارج باز، و انتقال به پای بعدی پشتیبانی می‌کند.

– هشدارهای تمرین را می‌توان برای معیارهایی مانند سرعت، قدرت، آهنگ، و مناطق ضربان قلب سفارشی کرد.

– تمرینات شنا در استخر به‌طور خودکار کیک بورد را شناسایی می‌کند.

– متریک راندمان شنا SWOLF به‌عنوان تعداد ضربات به‌اضافه زمان برای تکمیل دور محاسبه می‌شود.

    +Fitness

– Trainer guidance روی نمایشگر ساعت نشان داده می‌شود که شامل اهداف برای شدت، ضربات در دقیقه برای قایقرانی، دور در دقیقه برای دوچرخه‌سواری، و درصد شیب برای تردمیل می‌شود.

– Trainer guidance و معیارهای تناسب‌اندام شخصی برای تلویزیون‌ها و دستگاه‌های سازگار شخص ثالث روی نمایشگر ساعت نشان داده می‌شود.

Compass

– برنامه قطب‌نما با طراحی مجدد با اطلاعات عمیق‌تر و نماهای قابل زوم (Apple Watch SE و Apple Watch Series 5 و بالاتر)

– صفحه اصلی هم از صفحه قطب‌نما آنالوگ و هم از نمای دیجیتالی و جهت جریان پشتیبانی می‌کند.

– Zoomed view آنالوگ به‌اضافه ارتفاع، شیب و مختصات شما را فراهم می‌کند.

– Compass Waypoints به شما امکان می‌دهد موقعیت یا نقطه موردعلاقه خود را مشخص کنید (Apple Watch SE و Apple Watch Series 6 و بالاتر)

– Backtrack از GPS برای ردیابی مسیر تاریخی شما درصورت گم شدن یا سرگردانی استفاده می‌کند (Apple Watch SE و Apple Watch Series 6 و بالاتر)

Sleep

– Sleep stage tracking با استفاده از داده‌های شتاب سنج و سنسور ضربان قلب برای تشخیص زمان سپری‌شده در REM، هسته و خواب عمیق و همچنین بیداری

– Comparisons chart نمایشی از ضربان قلب و تعداد تنفس در کنار زمان خواب در برنامه Health در آیفون ارائه می‌دهد.

Medications

– قابلیت ثبت داروهای موردنیاز و برنامه‌ریزی‌شده، ازجمله مقدار و زمان مصرف‌شده.

– امکان مشاهده برنامه دارویی و آنچه در روز ثبت کرده‌اید.

– یادآوری برای ورود به سیستم داروهای برنامه‌ریزی‌شده.

– عوارض داروها برای دیدن برنامه خود یا باز کردن سریع برنامه.

– تاریخچه AFib

– اطلاعیه‌های هفتگی با تخمین درصد زمان سپری‌شده در فیبریلاسیون دهلیزی در هفته تقویم قبلی.

– Highlights نشان می‌دهد که کدام روز هفته و زمانی از روز که AFib بالاترین میزان است.

– ردیابی عوامل سبک زندگی که ممکن است بر زمان صرف‌شده در AFib تأثیر بگذارد، ازجمله ورزش، خواب، وزن، مصرف الکل و Mindful Minutes در برنامه Health در آیفون.

– PDF قابل اشتراک‌گذاری برای گفتگوهای غنی‌تر با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی.

– پشتیبانی از کاربران 22 سال یا بالاتر با تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی.

     Family Setup

– برنامه پادکست اکنون در دسترس است و شامل قابلیت جستجو، دانلود، دنبال کردن نمایش‌ها و کاوش محتوای انتخاب‌شده می‌شود.

– پشتیبانی از ایمیل شخص ثالث به Yahoo و Outlook گسترش یافته است.

– ویرایش و به اشتراک‌گذاری عکس‌های مخاطب اکنون در دسترس است.

Accessibility

– گسترش اقدامات سریع با AssistiveTouch برای پخش و مکث در Now Playing، مکث و ازسرگیری در Workout، گرفتن عکس با استفاده از کنترل از راه دور و جابه‌جایی بین نمای نقشه و جهت‌های گام‌به‌گام در Maps

– جفت شدن کیبورد بلوتوثی با اپل واچ

– Apple Watch Mirroring به شما امکان می‌دهد اپل واچ را از راه دور ازطریق آیفون جفت‌شده خود ازطریق AirPlay با پشتیبانی از فناوری‌های کمکی مانند Voice Control یا Switch Control به‌عنوان جایگزینی برای ضربه زدن روی صفحه‌نمایش Apple Watch کنترل کنید.

سایر ویژگی‌ها و پیشرفت‌ها:

– حالت کم‌مصرف ویژگی‌های اصلی اپل واچ را حفظ می‌کند و به‌طور موقت ویژگی‌های انتخابی پس زمینه مانند نمایشگر همیشه روشن و اعلان‌های سلامت قلب را غیرفعال می‌کند تا عمر باتری را افزایش دهد.

– پشتیبانی از رومینگ بین‌المللی به شما امکان می‌دهد هنگام سفر به خارج از کشور به شبکه تلفن همراه خود متصل بمانید (Apple Watch SE و Apple Watch Series 5 و بالاتر)

– زبان‌های گسترده کیبورد ازجمله فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، پرتغالی و اسپانیایی موجود در Apple Watch Series 7 و بالاتر

– تنظیمات ایمنی ارتباط در Screen Time به والدین این امکان را می‌دهد که هنگام دریافت یا تلاش برای ارسال عکس‌های حاوی برهنگی در پیام‌ها، هشدارها را برای کودکان فعال کنند.

– اعلان‌های Cycle deviation به شما برای چرخه‌های قاعدگی ثبت‌شده شما شامل الگویی از پریودهای نادر، پریودهای نامنظم، دوره‌های طولانی‌مدت یا لکه بینی مداوم هشدار می‌دهند.

– معیار جدید بازیابی قلبی تخمین‌زده‌شده توسط Apple Watch در برنامه Health موجود است.

– برنامه Reminders برای پشتیبانی از ویرایش به‌روز شده تا بتوانید جزئیات کلیدی مانند مکان، برچسب‌ها و زمان مقرر را اضافه کنید.

– برنامه Calendar برای پشتیبانی از ایجاد رویدادهای تقویم جدید با قابلیت جابجایی به نمای روز، فهرست و هفته بازطراحی شده است.

– تجربه پیشرفته پادکست با پشتیبانی از جستجو، توانایی دنبال کردن و لغو دنبال کردن نمایش‌ها، و کشف محتوای جدید در Listen Now

– داک به‌روز شده تا برنامه‌های درحال اجرا در پس زمینه را در بالا نشان دهد.

– هنگام استفاده فعال از Apple Watch، اعلان‌ها با بنر باریک ساده طراحی شده‌اند.

برخی از ویژگی‌ها ممکن است برای همه کشورها یا همه مناطق در دسترس نباشند، برای اطلاعات بیشتر به:

https://www.apple.com/watchos/feature-availability

برای اطلاع از محتوای امنیتی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اپل، لطفاً از این وب‌سایت دیدن کنید:

https://support.apple.com/kb/HT201222

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی