حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۴ پلاس احتمالا یک شکست تجاری دیگر برای اپل باشد و در نسل بعدی عرضه نشود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، تحلیل راهبرد

اپل اخیرا از سری پرچمداران جدید خود تحت نام آیفون ۱۴ رونمایی کرد. در این میان، آیفون ۱۴ پلاس گویا جایگزین آیفون ۱۳ مینی خواهد بود. زیرا اپل فهمیده است که گوشی‌های مینی آیفون فروش چندان خوبی ندارند. با این حال آیفون ۱۴ پلاس احتمالا یک شکست تجاری دیگر برای اپل باشد و در نسل بعدی عرضه نشود. با ترنجی همراه شوید.

آیفون ۱۴ پلاس احتمالا یک شکست تجاری دیگر برای اپل باشد و در نسل بعدی عرضه نشود

امسال، اپل تصمیم گرفت با عرضه آیفون ۱۴ پلاس، خط تولید آیفون پلاس را بازگرداند. دستگاهی که قبلا تصور می‌شد آیفون ۱۴ مکس باشد، اساسا یک آیفون ۱۴ بزرگ‌تر است که یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی بزرگ‌تر و باتری حجیم‌تری نیز دارد. با این حال، جدا از این دو جنبه اصلی، دستگاه همان مجموعه‌ای از مشخصات آیفون پایه را ارائه می‌دهد. این دستگاه به عنوان یک راه‌حل برای مشکلات فروش آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی معرفی شده است.

اپل متوجه از مدت‌ها قبل شده بود که اکثر مشتریان علاقه‌ای به آیفون کوچک‌تر ندارند و با دیدن تقاضا برای آیفون ۱۳ پرو مکس، تصمیم گرفت آیفون بزرگ‌تر را وارد سری‌های میانه رده خود کند. با این حال، آیفون ۱۴ پلاس ممکن است به یک شکست دیگر برای شرکت اپل تبدیل شود. زیرا اینطور که به نظر می‌رسد، عملکرد اولیه آیفون ۱۴ پلاس شبیه سری مینی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ است.

آیفون ۱۴ پلاس

طبق گزارش‌های تحلیلگر ارشد محصولات اپل، یعنی مینگ چی کو، اولین موج سفارش‌های آیفون عمدتا مرتبط با مدل‌های آیفون ۱۴ پرو است. ظاهرا ۸۵ درصد از پیش‌سفارش‌ها مربوط به مدل‌های بزرگ‌تر آیفون است. وقتی صحبت از خط تولید سری‌های معمولی می‌شود، آیفون ۱۴ پلاس کمتر از ۵ درصد از تقاضا را به خود اختصاص داده است. بنابراین آیفون ۱۴ احتمالا نزدیک به ۱۰ درصد از فروش را دارد.

عملکرد ضعیف آیفون ۱۴ پلاس در پیش‌سفارش، وضعیتی مشابه با وضعیت آیفون‌های مینی را نشان می‌دهد. البته، به این زودی نمی‌توان قضاوت درستی کرد، اما تقریبا می‌توان گفت که آیفون ۱۴ پلاس یک شکست دیگر برای اپل است. این تحلیلگر همچنین بیان می‌کند که معمولا در اولین فروش آیفون‌های اپل، چنین وضعیتی اتفاق می‌افتد.

با این حال، وی خاطرنشان کرده است که فروش نسخه‌های پرو کمی بیشتر از سال‌های گذشته است. بدیهی است که به نظر می‌رسد این موضوع بازتابی از تفاوت بین مشخصات نسخه‌های پایه و نسخه‌های پرو باشد. دلایل ایجاد خط تولید آیفون های میان رده هنوز نامشخص است، اما قطعا می‌توان فرض کرد که اپل بحران تورم جاری و عدم قطعیت‌های اقتصادی را تجزیه و تحلیل کرده است.

آیفون ۱۴ پلاس

به گفته خبرگزاری GizChina، با این حال، در نهایت، طرفداران آیفون همچنان به دنبال نسخه‌های گران‌تر آیفون ۱۴ پرو هستند و این حرکت اپل ممکن است در ادامه تغییر کند. سری آیفون ۱۴ تنها چند روز است که در دسترس است. بنابراین، به زودی می‌توان در مورد عملکرد واقعی آیفون ۱۴ پلاس در بخش فروش نظر داد. با این حال می‌توان دید مه کاربران همچنان در حال انتخاب نسخه‌های پرو هستند. قابل ذکر است که با وجود تفاوت در مشخصات، قیمت آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس نزدیک به نسخه پرو است. شاید، مشتریان ترجیح می‌دهند کمی بیشتر خرج کنند و ارتقاهایی واقعی وبسیار بیشتر دریافت کنند.

این ارتقا حتی برای دارندگان آیفون ۱۳ فعلی نیز بسیار منطقی‌تر است، زیرا با خرید iPhone 14 یا iPhone 14 Plus، هیچ گونه ارتقایی دریافت نخواهند کرد. نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۴ از پردازنده جدیدتر، دوربین بهبودیافته‌تر و همچنین طراحی جدیدی با ویژگی جزیره پویا یا Dynamic Island دارند. به هر حال، همانطور که در بالا گفته شد، نمی‌توان اکنون نظر نهایی را اعلام کرد. به هر حال، اگرچه شروع فروش iPhone 14 Plus ممکن است ایده‌آل نباشد، اما فروش جهانی این سری از آیفون‌های اپل به زودی می‌تواند این چشم انداز را تغییر دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان