حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش قیمت آیفون 14 اپل ممکن است کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی باشد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

مشکل تورم جهانی هزینه‌های مربوط به قطعات را افزایش داده و اپل چاره‌ای جز انتقال این مورد به سری آیفون 14 خود که قرار است تا یک هفته دیگر به‌صورت رسمی معرفی شود، نداشته است. پیش از این و براساس شایعات اولیه، ادعا می‌شد که قیمت مدل‌های آیفون 14 حداقل 100 دلار افزایش خواهد یافت. خوشبختانه اما، یک شرکت اطلاعاتی اخیرا بیان کرده است که افزایش قیمت سری آیفون 14 به‌اندازه پیش‌بینی‌های قبلی نبوده و ممکن است درنهایت به 50 دلار افزایش ختم شود.

افزایش قیمت آیفون 14 اپل

پیش از این، Daniel Ives، تحلیلگر Wedbush، ادعا می‌کرد که آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس 100 دلار گران‌تر از نسخه‌های قبلی خود خواهند بود. بااین‌حال، همان‌طور که 9to5Mac گزارش می‌دهد، TrendForce دیدگاه متفاوتی در مورد این موضوع داشته و معتقد است که مشتریان فقط 50 دلار بیشتر برای نسخه‌های پریمیوم می‌پردازند. شایعه قبلی ادعا می‌کرد که قیمت پایه آیفون 14 از 799 دلار شروع می‌شود و TrendForce تخمین می‌زند که مدل‌های غیر پرو نیز ارزان‌تر خواهند بود و از 749 دلار شروع می‌شوند.

این گزارش همچنین تأکید می‌کند که موارد ارتقایافته در سری آیفون 14، افزایش قیمت این نسل را تضمین می‌کند:

    به‌روزرسانی‌هایی مانند افزایش ظرفیت رم مدل‌های استاندارد به 6 گیگابایت و شروع مدل پایه آیفون‌های پرو از حافظه داخلی 256 گیگابایتی از نوع LPDDR5، استفاده از سنسور 48 مگاپیکسلی در دوربین اصلی، تغییرات طراحی Face ID و غیره، قیمت‌های اولیه را افزایش خواهند داد. بااین‌حال، تحت‌فشار افزایش تورم جهانی و نرخ ارز خارجی، انتظار می‌رود اپل استراتژی قیمت‌گذاری محتاطانه‌تری را اتخاذ کند تا بر عملکرد فروش خود تأثیر منفی نگذارد.

افزایش قیمت آیفون 14 اپل

افزایش قیمت آیفون 14 اپل

با توجه به برآوردهای جدید، باید انتظار داشته باشید که برای هر مدل آیفون 14 مبلغ زیر را بپردازید. به‌یاد داشته باشید، قیمت ذکرشده نشان‌دهنده‌ی هر نسخه با حافظه داخلی پایه است.

آیفون 14 – 749 دلار

آیفون 14 پلاس – 849 دلار

آیفون 14 پرو – 1049 دلار

آیفون 14 پرو مکس – 1149 دلار

مدل‌های «Pro» قیمت بالاتری دارند زیرا شایعه شده است که هر دو به‌طور انحصاری با تراشه A16 Bionic، رم سریع‌تر و کارآمدتر LPDDR5، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و پنل ProMotion عرضه می‌شوند. همه این موارد اضافه‌شده به این معنی است که کاربران باید قیمت بیشتری بپردازند، اما حتی با وجود افزایش قیمت قطعات و تورم جهانی که بر بسیاری از مناطق تأثیر می‌گذارد، افزایش قیمتی که اپل برای مدل‌های آینده آیفون خود درخواست می‌کند، چندان غیرمنطقی نیست.

نظر شما پیرامون افزایش قیمت 50 دلاری سری iPhone 14 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی