حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ به استفاده از پردازنده گرافیکی AMD در تراشه‌های اگزینوس خود ادامه خواهد داد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

سال گذشته، زمانی که سامسونگ اعلام کرد درحال همکاری با AMD برای توسعه پردازنده‌های گرافیکی موبایل است، سطح انتظارات از این شرکت بالا رفت. درنهایت، پردازنده گرافیکی Xclipse 920 سامسونگ مبتنی‌بر معماری RDNA2 شرکت AMD با تراشه Exynos 2200 عرضه شد. بااین‌حال، این چیپست نتوانست آن‌طور که بایدوشاید انتظارات را برآورده کند. این مورد اما باعث نشد تا سامسونگ از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده و گفته می‌شود که این شرکت در آینده به استفاده از پردازنده گرافیکی AMD در تراشه‌های اگزینوس خود ادامه خواهد داد.

استفاده سامسونگ از پردازنده گرافیکی AMD در تراشه‌های آینده اگزینوس

حتی در شرایطی که سرنوشت چیپست‌های اگزینوس رده‌بالای سامسونگ درهاله‌ای از ابهام قرار دارد، این شرکت تأیید کرده است که از پردازنده‌های گرافیکی AMD برای تراشه‌های اگزینوس آینده استفاده خواهد کرد.

سامسونگ رسماً تأیید کرده است که چیپست‌های اگزینوس آینده‌اش به پردازنده‌های گرافیکی مبتنی‌بر معماری RDNA AMD مجهز خواهند شد. این شرکت اعلام کرده است که قصد داریم با همکاری نزدیک با AMD، به پیاده‌سازی سایر ویژگی‌ها در سری RDNA ادامه دهد.

معاون سامسونگ بیان می‌کند که این شرکت بر روی توسعه GPU کار می‌کند. پارک اشاره کرد که درحالی‌که فناوری گرافیکی موبایل پنج سال یا بیشتر از کنسول‌ها عقب‌تر هستند، AMD و سامسونگ توانسته‌اند این فناوری را با سرعت بیشتری با Exynos 2200 عرضه کنند.

استفاده سامسونگ از پردازنده گرافیکی AMD در تراشه‌های آینده اگزینوس

استفاده سامسونگ از پردازنده گرافیکی AMD در تراشه‌های آینده اگزینوس

لازم‌به‌ذکر است که بر اساس تست‌های صورت‌گرفته، پردازنده گرافیکی Xclipse 920 در Exynos 2200 در حجم کاری محاسباتی یا گرافیکی نامی، عملکرد چندان مطلوبی را از خود نشان نداده است. همچنین جالب است اشاره کنیم که سامسونگ اخیراً قراردادی را با کوالکام امضا کرده که بر اساس آن چیپست‌های اسنپدراگون در سری آینده گلکسی اس 23 این شرکت به‌صورت انحصاری و در سطح جهانی استفاده خواهد شد.

با توجه به اینکه پرچمداران سری گلکسی اس و گلکسی Z در سراسر جهان فقط با اسنپدراگون عرضه می‌شوند، معماری پردازنده گرافیکی AMD احتمالاً به تراشه‌های اگزینوس ساخته‌شده برای دستگاه‌های میان‌رده گلکسی محدود خواهد شد. بااین‌حال، سامسونگ درصورت تمایل می‌تواند از تراشه‌های اگزینوس در پرچمداران آینده خود نیز استفاده کند. اگر در آینده تراشه اگزینوس رقابتی‌تری داشته باشد، این شرکت می‌تواند به‌جای جدیدترین اسنپدراگون از آن‌ها استفاده کند.

همچنین گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد سامسونگ یک تیم قدرتمند را برای کار بر روی یک پردازنده پرچمدار جدید دست‌وپا کرده است، پردازنده‌ای که می‌تواند نیروی قوت این شرکت بوده و بر مشکلاتی که پردازنده‌های پیشرفته اخیر اگزینوس با آن مواجه شده‌اند، غلبه کند.

نظر شما پیرامون استفاده سامسونگ از پردازنده گرافیکی AMD در تراشه‌های آینده اگزینوس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی