حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 23 تنها با تراشه اسنپدراگون ممکن است سرانجام به واقعیت بپیوندد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

چیپست‌های اگزینوس سامسونگ در چند سال گذشته به‌دلیل طراحی ضعیف و فرایند ساخت نامناسب با مشکلات جدی مواجه شده‌اند. این مورد حتی بر روی تراشه‌های پرچمدار کوالکام شامل مدل‌های اسنپدراگون 888، 888 پلاس و 8 نسل 1 که آن‌ها نیز، توسط شرکت کره‌ای تولید شده‌اند، تأثیر منفی گذاشته است. حال، سامسونگ که از مجموعه عملکردهای ضعیف فرایند تولید تراشه خود خسته شده، ممکن است برای سری پرچمدار گلکسی اس 23، به‌طورکامل به پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام روی بیاورد.

عرضه گلکسی اس 23 تنها با تراشه اسنپدراگون

به‌گفته‌ی تحلیلگر برجسته Ming-Chi Kuo، کوالکام احتمالاً تنها تأمین‌کننده چیپست‌ها (شماره مدل SM8550) برای سری گلکسی اس 23 سامسونگ خواهد بود. در مقایسه، 70 درصد از گوشی‌های گلکسی اس 22 از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کردند، درحالی‌که 30 درصد مابقی از تراشه اگزینوس 2200 با پردازنده گرافیکی Xclipse 920 AMD بهره می‌بردند. نسل بعدی پردازنده اسنپدراگون ظاهراً از فرایند 4 نانومتری بهینه‌سازی‌شده TSMC استفاده خواهد کرد.

درحالی‌که بخش System LSI سامسونگ روی چیپست Exynos 2300 کار می‌کند، ممکن است هیچ مشتری داخلی و خارجی‌ای برای آن پیدا نشود. طبق گزارش‌ها، این چیپست با استفاده از فرایند 4 نانومتری Samsung Foundry ساخته شده که ازنظر بهره‌وری انرژی مشکل‌ساز بوده است. طبق گزارش‌ها، اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌طورکلی چیپست بهتری نسبت‌به رقیب اگزینوس خود خواهد بود و عملکرد بهتر و بازده انرژی بالاتری دارد.

عرضه گلکسی اس 23 تنها با تراشه اسنپدراگون

عرضه گلکسی اس 23 تنها با تراشه اسنپدراگون

ازآنجایی‌که این شرکت کره‌ای در سال آینده از پردازنده‌های اسنپدراگون در تمامی گوشی‌های رده‌بالای خود استفاده خواهد کرد، انتظار می‌رود سهم بازار کوالکام در بخش رده‌بالا افزایش بیابد. طبق گزارش‌ها، بخش موبایل سامسونگ تیمی متشکل از 1000 مهندس را برای کار بر روی یک چیپست رده‌بالای سفارشی برای گوشی‌های هوشمند گلکسی ایجاد کرده و شایعه شده است که اولین تراشه از این دست در سال 2025 با گلکسی اس 25 وارد بازار می‌شود.

این خبر خوبی برای طرفداران گلکسی است که می‌توانند عملکرد همه‌جانبه خوبی را از گوشی‌های هوشمند خود انتظار داشته باشند. بااین‌حال، این مورد همزمان یک خبر بد برای بخش System LSI سامسونگ خواهد بود که پردازنده‌های Exynos را طراحی می‌کند و همچنین بخش ریخته‌گری سامسونگ که معمولاً آن‌ها را می‌سازد.

نظر شما پیرامون احتمال عرضه گلکسی اس 23 سامسونگ تنها با بهره‌مندی از تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام برای بازارهای جهانی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی