حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش بازدهی فرآیند تولید تراشه سامسونگ

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

ماه گذشته، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه Samsung Foundry در تولید تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 1 بازده ضعیف 35 درصدی را تجربه می کند. این بدان معناست که تنها 35 درصد از تراشه های بریده شده از ویفر می توانند از کنترل کیفیت عبور کنند. TSMC که اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس 4 نانومتری را تولید می کند، توانسته بازدهی 70 درصدی را به دست آورد. امروز درباره افزایش بازدهی فرآیند تولید تراشه سامسونگ خبرهایی به گوش می رسد.

بهبود فرآیند تولید تراشه سامسونگ

عملکرد سامسونگ آنقدر کوالکام را ناراحت کرده که ظاهراً این برند مستفر سن‌دیگو، در حال مذاکره با TSMC برای بازگرداندن کسب و کار خود به کارخانه ریخته گری مستقر در تایوان است.

البته، سامسونگ قرار نیست اجازه دهد کوالکام بدون دعوا از آنجا خارج شود. در جریان جلسه اخیر سهامداران سامی کیهیون کیونگ، مدیرعامل سامسونگ گفت که ریخته‌گری‌های این شرکت در حال بهبود بازده در فرآیندهای پیشرفته تولید تراشه هستند.

سامسونگ نرخ بازده 35 درصدی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 را تایید نمی‌کند و اگر کوالکام واقعاً به بزرگترین کارخانه ریخته‌گری قراردادی جهان برای تراشه‌های آینده برگردد، TSMC حسابی مشغول خواهد بود.

سامسونگ

سامسونگ

با توجه به اینکه اپل 26 درصد از درآمد TSMC را تامین می کند، این غول فناوری احتمالاً بخش بزرگی از تولید 3 نانومتری را برای نسل بعدی تراشه های سری A و سری M رزرو کرده است.

حتی اگر بازدهی سامسونگ در حال بهبود باشد، کوالکام باید در اینجا هوشمندانه عمل کند، به خصوص با توجه به مسئله کمبود تراشه. به هر حال بازده پایین تعداد تراشه های موجود برای استفاده را کاهش می دهد.

کیونگ خاطرنشان می کند که هر چه فرآیند پیشرفته تر باشد، تولید یک تراشه پیچیده تر است. به گفته دیجی‌تایمز آسیا، مدیر اجرایی می‌گوید در نتیجه این پیچیدگی، زمان نیاز است تا سامسونگ بتواند واقعاً در بهبود بازده خود در اراشه های 4 یا 5 نانومتری پیشرفت کند.

اما حقیقتاً، سامسونگ ممکن است آن زمان را نداشته باشد زیرا کوالکام در حال برنامه ریزی برای انتقال اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس و شاید اسنپدراگون 8 نسل 2 به TSMC است. در همین حین کوالکام خود رقابتی با تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک دارد.

اخبار جالبی در صنعت نیمه هادی ها در پیش است زیرا فرآیند 3 نانومتری در راه است! نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید سامسونگ می تواند مشتری خود را حذف کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)