حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری سامسونگ و AMD ممکن است پایان یابد: برند کره‌ای به‌دنبال توسعه پردازنده گرافیکی اختصاصی

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

سه سال پیش، سامسونگ با AMD مشارکتی را آغاز کرد تا گرافیک RDNA2 را برای تراشه‌های Exynos خود ارائه کند. اولین چیپست با فناوری‌های گرافیکی مبتنی‌بر AMD RDNA2، اگزینوس 2200 بود که از پردازنده گرافیکی Xclipse 920 بهره می‌برد. بااین‌حال، این تراشه ازنظر عملکرد گرافیکی چیز پیشگامانه‌ای به‌همراه نداشت. در ابتدا، قرار بود این یک قرارداد مشارکت طولانی‌مدت باشد، اما براساس آخرین شواهد، گفته می‌شود که همکاری دو کمپانی سامسونگ و AMD به‌دلیل تلاش برند کره‌ای برای توسعه پردازنده‌های گرافیکی داخلی، ممکن است به‌زودی به پایان برسد.

پایان همکاری سامسونگ و AMD

طبق یک شایعه جدید، تیم System LSI سامسونگ ممکن است به‌دنبال پایان دادن به همکاری خود با AMD در بخش پردازنده‌های گرافیکی موبایل باشد. System LSI بازوی Samsung Electronics است که پردازنده‌های Exynos، سنسورهای دوربین ISOCELL و سایر تراشه‌ها را تولید می‌کند. اگر این شایعه صحت داشته باشد، System LSI به‌جای وابستگی به برندهای دیگر به‌دنبال توسعه پردازنده‌های گرافیکی داخلی است. طبق گزارش‌ها، این شرکت برنامه‌هایی برای توسعه فناوری‌های داخلی در بخش‌های هوش مصنوعی، خودرو و گرافیک دارد و تا سال 2025 به‌طور مستقل عمل می‌کند.

اگر این اطلاعات درست باشد، ممکن است پردازنده گرافیکی داخلی سامسونگ را در داخل تراشه اگزینوس آینده ببینیم که برای گلکسی S25 طراحی شده است. بااین‌حال، تا زمانی که اعلام رسمی صورت نگیرد، یا یک تراشه پرچمدار Exynos بدون پردازنده گرافیکی مبتنی‌بر AMD RDNA معرفی شود، هیچ چیز مشخص نیست.

پایان همکاری سامسونگ و AMD

پایان همکاری سامسونگ و AMD

درحال‌حاضر، انتظار می‌رود تراشه اگزینوس 2400 اوایل سال آینده با پردازنده گرافیکی مبتنی‌بر AMD عرضه شود. این تراشه در گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس استفاده خواهد شد و قرار است در مقایسه با اگزینوس 2200 مورداستفاده در سری گلکسی اس 22، تا 2 برابر قدرت گرافیکی بیشتری را به‌ارمغان بیاورد. انتظار می‌رود نسل بعدی تراشه‌های میان‌رده اگزینوس یعنی Exynos 1430 و Exynos 1480 نیز دارای پردازنده گرافیکی AMD باشند.

دیدگاه شما پیرامون احتمال پایان مشارکت سامسونگ و AMD در بخش پردازنده‌های گرافیکی موبایل و مستقل شدن برند کره‌ای چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی