حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعات خودروهای الکترونیکی؛ آیا ماشین‌های برقی کامپیوترهای چهار چرخ هستند؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، خودرو، شایعات

خودروهای برقی محصولاتی دوست‌دار طبیعت و بدون آلایندگی محسوب می‌شوند. با این وجود که نیاز بشر به چنین وسایلی در جهت حفظ سلامت کره زمین، بارها به اثبات رسیده است، اما شایعات خودروهای الکترونیکی پایانی ندارد. سوال اصلی این است که آیا ماشین‌های برقی کامپیوترهای چهار چرخ هستند؟ با ترنجی همراه باشید.

شایعات خودروهای الکترونیکی حقیقت دارد؟ آیا ماشین‌های برقی صرفا کامپیوترهای چهار چرخ هستند؟

بسیاری از مردم جهان، از وسایل نقلیه الکتریکی خوششان نمی‌آید؛ زیرا فکر می‌کنند که این وسایل نقلیه، در واقع چیزی مشابه گوشی‌های هوشمند روی چرخ هستند. بسیاری از محققان قبلا ثابت کرده‌اند که خودروهای برقی به طور قابل توجهی با گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های دیجیتال تفاوت دارند. خوب، اگر این مفهوم را انکار کنیم، در مورد آن چیزی که می‌گوید ماشین‌های الکتریکی در حال چرخش کامپیوتر هستند، چطور؟

اگر شما اینطور فکر نمی‌کنید، باید بگوییم که افراد زیادی از همان ابتدا در این زمینه بر عقیده خود پایبند هستند. به عنوان مثال، اخیرا، آنمون، مدیرعامل کوالکام، گفت که خودروها به رایانه‌های متصل روی چرخ تبدیل شده‌اند. علاوه بر این، خودروسازان سنتی به شرکت‌های فناوری تبدیل شده‌اند. ما حدس می‌زنیم که هیچ کس نمی‌تواند سخنان وی را انکار کند. اما آیا واقعا وسایل نقلیه الکتریکی همان کامپیوترهای چرخ‌دار هستند؟

شایعات خودروهای الکترونیکی

ساخت وسایل نقلیه الکتریکی به چیزی شبیه به ساخت دستگاه‌های دیجیتال تبدیل شده است. دیگر مانند گذشته خبری از موتور نیست. در عوض، این موضوع در مورد اتصال سنسورهای مختلف، قطعات الکتریکی و موارد دیگر است. علاوه بر این، Anmon فکر می‌کند که کوالکام نقش بزرگی در ارتباط هوشمندانه افراد و همه چیز داشته است. در واقع، آن‌ها می‌توانند یک پلتفرم محاسباتی کم مصرف اما با کارایی بالا بسازند. با هر مدل جدید، شاهد افزایش تعداد قطعات دیجیتال در خودروها هستیم.

در واقع کوالکام تنها چند سال پیش وارد این عرصه شد. در سال ۲۰۱۹، این شرکت تراشه اسنپدراگون 8155 را برای استفاد در سیستم خودروها معرفی کرد. این تراشه اولین تراشه خودرو در جهان با فرآیند ۷ نانومتری و کمتر بود. در عین حال، این تراشه از ساختار ۱+۳+۴ به صورت سه خوشه‌ای ۸ هسته‌ای استفاده می‌کند. این پردازنده توسط Ideal، Xiaopeng و Weilai استفاده می‌شود.

شایعات خودروهای الکترونیکی

به گفته وب سایت خبری GizChina، با این حال، همه چیز با سرعت بیشتری توسعه می‌یابد. دلیل آن هم این است که شرکت‌های سنتی فعال در حوزه فناوری، منبع درآمد اضافی را در این زمینه احساس کرده‌اند. آن‌ها میلیاردها دلار در صنعت خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری می‌کنند. حتی اپل و شیائومی هم تصمیم گرفته‌اند وارد این عرصه شوند. اولین خودروی شیائومی به زودی در سال ۲۰۲۴ در خیابان‌ها ظاهر می‌شود.

اما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد پروژه خودروی اپل وجود ندارد. و ما حتی از هواوی که پلتفرم نرم‌افزاری مربوطه را در اختیار خودروسازان بسیار موفق چینی نیز قرار می‌دهد، خبر خاصی نداریم. نظر شما در مورد شایعات خودروهای الکترونیکی چیست؟ آیا واقعا ماشین‌های برقی همان کامپیوترهای چهار چرخ هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان