حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید و عرضه Steam Deck به دلیل تثبیت وضعیت تولید تراشه افزایش خواهد یافت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، کنسول بازی

بحران جهانی کمبود تراشه، موضوعی است که در چند وقت اخیر مشکلات زیادی ایجاد کرده بود. تولید کنسول دستی شرکت Valve، یعنی Steam Deck نیز از گزند این مشکل در امان نبود. گویا حالا تولید و عرضه Steam Deck به دلیل تثبیت وضعیت تولید تراشه افزایش خواهد یافت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تولید و عرضه Steam Deck به دلیل تثبیت وضعیت تولید تراشه افزایش خواهد یافت

اخیرا اعلام شده است که کنسول دستی Steam Deck در مقادیری بیشتر از آنچه که Valve انتظار داشته است، تولید خواهد شد و در نتیجه، کاربران بیشتری می‌توانند کامپیوتر دستی خود را در سه ماهه سوم امسال خریداری کنند و این موضوع سبب کمتر شدن سایر مشکلات نیز می‌شود. همانطور که Tom’s Hardware گفته است، لارنس یانگ، طراح Valve که در تولید و عرضه Steam Deck نیز نقش بسزایی دارد، اخیر خبرهای خوبی را در توییتر اعلام کرده است.

ممکن است تعدادی از کاربران ایمیل سفارشی برای رزرو کنسول دستی استیم دریافت کرده باشند. این موضوع یک اشتباه نیست. زیرا تولید این کنسول از تخمین‌های داده شده نیز بهتر عمل کرده است و کاربران بیشتری می‌توانند در سه ماهه چهارم امسال، خرید این کنسول را آغاز کنند و آن را حتی در سه ماهه سوم دریافت نمایند. اطلاعیه رسمی و اطلاعات تکمیلی به زودی منتشر خواهد شد.

تولید و عرضه Steam Deck

دریافت این ایمیل سفارش برای رزرو کنسول دستی بخاطر افزایش سطح تولیدات این شرکت است. همانطور که یانگ خاطرنشان می‌کند که این یک اشتباه نیست و کسانی که این کنسول را سفارش داده‌اند، تا پایان سپتامبر Steam Deck خود را دریافت خواهند کرد. این موضوع بر وضعیت جهانی این کنسول دستی نیز تاثیر خواهد داشت.

توییت دیگری نیز توضیح می‌دهد که وضعیت رزرو هنوز آپدیت نشده است، اما این امر به‌ زودی اتفاق می‌افتد. اگر ایمیل سفارش خود را به دلیل اینکه هنوز انتظارش را نداشتید از دست داده‌اید، نگران نباشید، مهلتی وجود دارد که می‌توانید با تهیه یک تیکت پشتیبانی، سفارش خود را بازگردانید. بنابراین، اگر Steam Deck برای تحویل در سه ماهه چهارم برنامه ریزی شده است، باید مراقب صندوق ورودی ایمیل خود باشید و یا حتی می‌توانید اکنون از طریق سایت رسمی این محصول را رزرو کنید.

شرکت Valve هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت Steam Deck ندارد

از سوی دیگر، صف پیش‌ سفارش به خوبی مدیریت شده است. این خبر بسیار خوبی است که می‌بینیم Valve تعداد بیشتری از دستگاه‌های Steam Deck را نسبت به آنچه شرکت تصور می‌کرد، تولید می‌کند و اگر اکنون به دنبال خرید هستید، شاید به دلیل صف طولانی پیش‌ سفارش در گذشته به تعویق افتاده باشد. اما سفارش‌های فعلی کاهش یافته و با ورود این کنسول به بازار، می‌توانید حداکثر تا سه ماهه چهارم امسال آن را خریداری کنید.

اگر سرعت تولید ادامه پیدا کند، گیمرهایی که اکنون این کنسول بازی دستی را سفارش می‌دهند، ممکن است دستگاه خود را در ماه نوامبر یا حتی اکتبر دریافت کنند، که یک ماه بیشتر از آن زمان باقی نیست. Valve قبلا قول داده بود که تمام رزروهای انجام شده (قبل از آگوست) تا پایان سال را پردازش خواهد کرد و با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۳، امیدواریم در شرایطی قرار بگیریم که دیگر نیازی به رزرو این محصول نباشد. (البته اگر تغییری در زنجیره تامین و خطوط تولید ایجاد نشود).

تولید و عرضه Steam Deck

به گفته TechRadar، لازم به ذکر است که برخی از افراد در توییتر به این شرکت انتقاد داشته‌اند که سفارشات آن‌ها از سه ماهه سوم به سه ماهه چهارم امسال تغییر وضعیت داشته است. اما آنچه که ظاهرا در اینجا گفته شده است، این است که آن‌ها تاریخ عرضه قبلی «پس از نیمه سوم» را با «حوالی نیمه سوم» اشتباه گرفته‌اند، در حالی که به گفته تولید کنندگان، هرگز چنین موضوعی درست نبوده است.

به عبارت دیگر، این محصولات قرار بود در اولین سه ماهه چهارم یا شاید بعدا عرضه شوند. از نظر فنی، امکان سفارشات بعد از نیمه سوم امسال یا هر مقطع زمانی بعد از سه ماهه است. با افزایش تولید این محصول، شاهد تغییر وضعیت از ملموسی در عرضه این کنسول به بازارهای جهانی خواهیم بود. این مهر تاییدی است که مطمئنا بعد از سه ماهه چهارم امسال، این کنسول به صورت عمومی در دسترس خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان