حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت Valve هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت Steam Deck ندارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سرگرمی و بازی، کنسول بازی

کنسول دستی شرکت Valve که چند وقتی است عرضه شده است، توجه کاربران و رسانه‌های زیادی را به خود جلب کرده است. این کنسول دستی با طراحی خاص و عملکرد جالبی که دارد، محبوبیت زیادی به دست آورده و روز به روز به کاربران آن افزوده می‌شود. بر اساس اخبار منتشر شده، گویا شرکت Valve هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت Steam Deck ندارد. با ترنجی همراه باشید.

افزایش قیمت Steam Deck احتمالا عملی نخواهد شد

شرکت Valve اعلام کرده است که با وجود محبوبیت زیاد Steam Deck، هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کنسول دستی خود ندارد. رئیس این شرکت، گیب نیوئل (Gabe Newell) در مصاحبه‌ای با IGN تایید کرد که در حالی که قیمت گذاری این کنسول دستی (یا به عبارتی کامپیوتر کوچک) بسیار مشکل بوده است، اما او پیش بینی می‌کند که قیمت فعلی در حال حاضر ثابت و بدون تغییر بماند.

افزایش قیمت Steam Deck

نیول در طول مصاحبه گفت که منظورم این است که بخشی از کاری که شما با قیمت گذاری انجام می دهید این است که به مشتریان قول یک قیمت خاص را می‌دهید. ما انتظار نداریم که قیمت Steam Deck را تغییر دهیم. مدل گران‌تر (۶۴۹ دلاری) Steam Deck که دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی NVMe SSD و شیشه حکاکی شده ضد تابش نور است، از مدل مقرون به صرفه‌تر (۳۹۹ دلاری) فروش بیشتری داشته است.

در نسخه پایه این کنسول دستی، فقط ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی eMMC دریافت می‌کنید. این نوع حافظه، یک مدل حافظه داخلی داده مبتنی بر فلش است که اغلب در تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند یافت می‌شود. این حافظه معمولا ارزان‌تر از SSD است، اما برای کار با فایل‌های بزرگ مانند بازی‌ها بسیار کم و ناچیز است و ممکن است برخی از افراد را به انتخاب مدل پرچمدار و گران‌تر Steam Deck سوق دهد.

با توجه به محبوبیت نسخه گران‌تر این کنسول دستی، جای تعجب نیست که گیب نیوئل همچنین به توسعه مدل‌های دیگر با مشخصات بالاتر ابراز علاقه کرده است و تأیید می‌کند که ولو (Valve) در حال بررسی مدل‌های اضافی برای این کنسول دستی است.

کنسول بازی Valve Steam Deck با مشخصات جذاب رونمایی شد!

به گفته نیوئل، مطمئنا این کنسول، محصولی عالی در زمینه بازار رایانه‌های شخصی است. فروش خوب این کنسول هنوز مانند قبل ادامه دارد. شاید تصور کنید که AMD قطعات بهتری خواهد داشت. اما با گذشت یک سال، همه تامین کنندگان قطعات یا ظرفیت خود را افزایش می‌دهند و یا کارایی آن را افزایش می دهند و یا در نهایت، هزینه‌ها را کاهش می‌دهند. بنابراین، ما قطعا تا جایی که می‌توانیم از این برگ برنده‌ها استفاده خواهیم کرد و بهبود عملکرد و قیمت را در طول زمان شاهد هستیم.

با وضعیت آشفته بازار قطعات کامپیوترهای شخصی، Steam Deck ممکن است مقرون به صرفه‌ترین دروازه ورود به دنیای بازی‌های رایانه‌ای برای تازه واردهایی باشد که فقط برای مدتی یک سیستم کم مصرف می‌خواهند. در هر صورت، حجم عرضه به اندازه کافی برای پاسخگویی به تقاضاهای فراوان کاربران خواهد بود، حتی اگر بحران کمبود تراشه دوباره وضعیت نمایان خود را افزایش دهد.

کنسول دستی Steam Deck، حقیقتا یک کامپیوتر گیمینگ مقرون به صرفه است

افزایش قیمت Steam Deck

لپ‌تاپ‌های گیمینگ چیزی برای شما کم نمی‌گذارند، اما قبل از اینکه بخواهید کلی خرج برای خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ روی دست خود بگذارید، کنسول استیم دک ممکن است یک اولویت عالی به نظر برسد. زیرا وسیله‌ای قابل حمل برای انجام بازی‌های رایانه شخصی می‌باشد. در حالی که بسیاری از گزینه‌های موجود در بازار به اندازه قطعاتی مانند کارت‌های گرافیک دسکتاپ تحت تأثیر کمبود تراشه قرار نگرفته‌اند، اما Steam Deck هنوز این پتانسیل را دارد که جایگزین بسیار جذاب‌تری برای بازی‌های دسکتاپ نسبت به گذشته باشد.

البته در صورتی که این کنسول در حالت Docked عملکرد تحسین برانگیزی داشته باشد. کنسول رسمی Steam Deck دارای مجموعه‌ای از پورت‌ها است که به شما امکان می‌دهد آن را با کابل اترنت یا یک صفحه نمایش خارجی از طریق HDMI یا DisplayPort به روتر خود متصل کنید. شما همچنین پورت‌های USB-A و USB-C کافی برای وصل کردن تمام تجهیزات جانبی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید، اما متأسفانه عرضه این کنسول تا مدتی پس از سه ماهه دوم ۲۰۲۲ انتظار نمی‌رود و ما هنوز نمی‌دانیم که واقعا این محصول چقدر هزینه خواهد داشت.

همکاری اپل با Valve برای تولید هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

به گفته TechRadar، در حال حاضر می‌توانید وسایل جانبی زیادی برای این کنسول دستی خریداری کنید، اما شاید واقعا بهتر باشد روی این موارد دقت کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال یک ماوس گیمینگ بی‌سیم باشید تا فضای میز خود را خلوت‌تر نگه دارید. حتی برخی از مقرون به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار به طور قابل توجهی گران‌تر از نسخه پرچمدار Steam Deck هستند.

با بررسی نکات مثبت بسیاری که در مورد عملکرد Steam Deck دیده شده، این دستگاه می‌تواند مقرون به‌ صرفه‌ترین راه برای تجربه بازی‌های رایانه‌ای (حداقل در کوتاه مدت) باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان