حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتقاد دولت انگلیس از سیستم رمگذاری End-to-End متا برای فیسبوک در سال ۲۰۲۳

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

شرکت متا و پلتفرم‌های محبوب شبکات اجتماعی آن همچون اینستاگرام همواره با حاشیه‌های زیادی روبرو بوده‌اند. اما حالا شاهد انتقاد دولت انگلیس از سیستم رمگذاری End-to-End متا برای فیسبوک در سال ۲۰۲۳ هستیم که حواشی جدیدی را به ماجرا افزوده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

انتقاد دولت انگلیس از سیستم رمگذاری End-to-End متا برای فیسبوک به چه معناست؟

فناوری، زندگی روزمره ما را بسیار آسان‌تر می‌کند و صاحبان بسیاری از فناوری‌ها سالانه میلیاردها دلار درآمد دارند. میلیاردها کاربر در فضای رسانه‌های اجتماعی وجود دارند و برندهای رسانه‌های اجتماعی پول زیادی از آن به دست می‌آورند. با این حال، این برندها نیز برای درست کردن کارها تحت فشار زیادی هستند. فیسبوک برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی ارتباطات کاربران، در حال کار بر روی یک ویژگی جدید است.

این شرکت در حال حاضر از این ویژگی در پلتفرم واتس اپ خود استفاده می‌کند اما در فیسبوک خبری از آن نیست. این ویژگی رمزگذاری سرتاسری است که تضمین می‌کند هیچ کس، حتی فیس بوک به ارتباط بین دو کاربر دسترسی نداشته باشد. فیس بوک در حال حاضر این ویژگی را به عنوان تنظیمات پیش فرض برای چت‌های مسنجر آزمایش می‌کند. با این حال، این کار با مخالفت دولت انگلیس علیه رمزگذاری End-to-End همراه شده است.

انتقاد دولت انگلیس از سیستم رمگذاری End-to-End متا

این شرکت همچنین قصد دارد در سال ۲۰۲۳، تمام چت‌ها و تماس‌ها را در این پلتفرم رمزگذاری کند. با این حال، در حال حاضر با مخالفت شدید دولت انگلیس مواجه شده است. بدون شک، دولت انگلیس درست مانند هر دولت دیگری، عاشق جاسوسی از شهروندان خود است. دولت کار بسیار دشواری برای انجام دارد زیرا آن‌ها باید امنیت شهروندان را حفظ کنند. متاسفانه، در بسیاری از موارد، برای انجام این کار، دولت نیاز به دسترسی به اطلاعات خاصی دارد.

در پاسخ به طرح فیس‌بوک برای رمزگذاری سرتاسر، پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا در مقاله‌ای در این هفته گفت که اگر این شرکت رمزگذاری End-to-End را بدون در نظر گرفتن حریم خصوصی کودکان ارائه کند، یک کار خیانت آمیز (!) و مسخره خواهد بود. قابل درک است که رمزگذاری End-to-End، یک روش ارتباطی امن است که تضمین می‌کند فقط کاربران شرکت کننده در چت بتوانند محتوای پیام‌های خود را ببینند. متا سال‌هاست که سعی می‌کند این ویژگی را به مسنجر اضافه کند.

پیش از این، فیس‌بوک، پس از آن که به شدت توسط کاربران اینترنتی به دلیل ارائه اخبار فیسبوک و اطلاعات مربوط به فعالیت‌های گروه‌های سقط جنین به پلیس مخالفت شد، یک بیانیه آزمایشی را برای عملکرد رمزگذاری «End-to-End» منتشر کرده بود. پاتل در این مقاله نوشت که در حال حاضر مجرمانی وجود دارند که از پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیس بوک برای انتشار تصاویر برهنه یا سوء استفاده از کودکان بهره می‌گیرند. وی معتقد است که مجریان قانون باید اطلاعات مربوطه را برای شناسایی کودکان در تصاویر و محافظت از آن‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی به دست آورند.

چرا متا ۶۰ نفر از نیروی کار خود را به صورت تصادفی با یک الگوریتم اخراج کرد؟

در گزارشی متفاوت، متا، شرکت مادر فیس بوک به نظر می‌رسد که دوران سختی را پشت سر می‌گذارد. در واقع، به جرات می‌توان گفت که اکنون زمان بسیار اشتباهی برای کار برای متا است. هیچ امنیت شغلی مطلقا وجود ندارد زیرا احتمالا دارد کارمندان در هر زمانی با نامه‌های اخراج خود روبرو شوند. دو روز پیش، متا از الگوریتمی برای اخراج ۶۰ کارگر اعزامی از Accenture استفاده کرد. این موضوع واقعا ترسناک و حتی عجیب به نظر می‌رسد. بیشتر شبیه این است که زاکربرگ فقط چشمانش را می‌بندد و افرادی را به صورت تصادفی برای اخراج انتخاب می‌کند.

انتقاد دولت انگلیس از سیستم رمگذاری End-to-End متا

پیش از این متا و اکسنچر قراردادی نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار امضا کرده بودند. با این حال، کاری که Accenture برای کار در دفتر متا در آستین ارائه می‌دهد، عمدتا در بررسی محتوا و یکپارچگی تجاری شرکت دارد. متا از طریق یک تماس ویدئو کنفرانس به ۶۰ کارمند خود اطلاعیه اخراج شدن را عرضه کرده بود. این شرکت به کارکنان اخراج شده اعلام کرد که اخراج‌ها به طور رسمی از ۲ سپتامبر اجرایی می‌شود. اما این کارمندان به طور رسمی در تاریخ ۳ اکتبر از لیست حقوق و دستمزد شرکت حذف خواهند شد. متا به جز توضیح (انتخاب تصادفی)، دلیل خاصی برای این اخراج ارائه نکرده است.

Accenture بلافاصله فرصت‌های شغلی دیگری را به این افراد ارائه نکرده است. با این حال، به نظر می‌رسد خبرهای خوبی پس از این اخراج وجود دارد. این شرکت همچنین به کارمندان این فرصت را می‌دهد که ظرف دو هفته آینده دوباره برای موقعیت‌های جدید درخواست دهند. با این وجود، هیچ نشانه‌ای مبنی بر برخورداری این کارکنان از هر گونه امتیازی وجود ندارد. در واقع، هیچ نشانه‌ای مبنی بر تمایل متا به استخدام مجدد هر یک از کارمندان وجود ندارد.

مدیر عامل متا به کارمندان این شرکت شدیدا هشدار داد

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در جلسه‌ای که در ۳۰ ژوئن در این شرکت برگزار شد، به کارکنان خود هشدار داد که رکود اخیر بازار می‌تواند یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی باشد که در سال‌های اخیر با آن روبرو هستند. بنابراین، باید از طریق بررسی عملکرد مثبت کارکنان، کسانی که عملکرد ضعیفی دارند را اخراج کنند. با قضاوت بر اساس سخنان زاکربرگ، اخراج کارکنان ممکن است تعجب آور نباشد.

با این حال، اخراج اخیر ۶۰ کارمند به نظر نمی‌رسد بررسی عملکرد را در نظر بگیرد. در واقع، مارک زاکربرگ معتقد است که متا چمدان‌هایی دارد که باید بیرون از خانه باشند. او گفته است که در واقع، احتمالا افراد زیادی در شرکت هستند که نباید اینجا باشند. زاکربرگ افزود که با ذکر افزایش انتظارات، تعیین اهداف تهاجمی‌تر و افزایش فشار بازار، فکر می‌کند که ممکن است برخی از کارمندان احساس کنند که این مکان جای مناسبی برای شما نیست. من فکر می‌کنم این نوع خودگزینی تصمیم خوبی است.

انتقاد دولت انگلیس از سیستم رمگذاری End-to-End متا

به گفته GizChina، در زمان نشست همه جانبه، متا قبلا توقف استخدام و سایر اقدامات کاهش هزینه را اجرا کرده بود، عمدتا به این دلیل که سهام شرکت در سال جاری به بیش از نصف خود رسیده بود. تنها چند روز قبل از اخراج کارکنان اعزامی متا، اپل ۱۰۰ افسر پرسنل را که مسئول استخدام کارمندان جدید بودند اخراج کرد. اپل قبلا هشدار داده بود که این شرکت هزینه‌ها را مهار می‌کند و استخدام را کندتر خواهد کرد. آگوست گذشته، Xsolla، یک شرکت پردازش پرداخت برای صنعت بازی نیز از الگوریتمی برای اخراج ۱۵۰ کارمند خود استفاده کرد.

بنابراین، به نظر می‌رسد که وجود ربات‌هایی که کارگران را اخراج می‌کنند، می‌تواند یک روند در آینده شرکت‌ها باشد. طی چند ماه گذشته، کارگران فناوری در ایالات متحده به دلایل مختلف نامه اخراج دریافت کرده‌اند. شرکت‌هایی مانند PayPal، Netflix، Rivian، Tesla و Coinbase همگی تعدادی از کارکنان خود را اخراج کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد که تعداد بیشتری از کارگران آمریکایی در صنعت فناوری شغل خود را از دست خواهند داد. شرکت‌های مختلف حوزه فناوری، دلایل مختلفی برای اخراج کارکنان خود دارند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان