حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با فیسبوک خداحافظی کنید؛ نام جدید فیسبوک، Meta است!

فیسبوک یک شرکت بزرگ است. این کمپانی آمریکایی، زیر شاخه‌های زیادی دارد. اما زمزمه‌های تغییر نام کمپانی فیسبوک، از هفته گذشته آغاز شدند. تا این که در نهایت، نام جدید فیسبوک بالأخره به Meta تغییر یافته است.

نام جدید فیسبوک مشخص شد: Meta

همان طور که گفتیم، زمزمه‌های تغییر یافتن نام فیسبوک از مدتی پیش آغاز شدند.

 

تغییر نام فیسبوک: آیا نام یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان تغییر خواهد کرد‌؟

 

به نقل از TheVerge، این اتفاق رسماً رخ داده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک پیش‌تر در رویداد Connect اعلام کرده بود که قرار است نام جدید فیسبوک، متا باشد. زاکربرگ در این راستا گفت که فیسبوک شرکتی است که فناوری را ایجاد می‌کند تا ما با هم ارتباط برقرار کنیم. ما بالأخره می‌توانیم مردم را در مرکز فناوری خود قرار دهیم. همچنین می‌توانیم یک اقتصاد بسیار بزرگ‌تر را تشکیل دهیم. در نتیجه، ما می‌توانیم منعکس کنیم که چه کسی هستیم و امیدوار هستیم تا چه چیزی را بسازیم.

وی همچنین عنوان کرد که نام فیسبوک به طور کلی حذف نمی‌شود. بنابراین، نام شبکه اجتماعی فیس‌بوک تغییر نخواهد کرد. اما زاکربرگ همچنان امیدوار است تا با گذشت زمان، به عنوان مدیر یک شرکت متاورس دیده شود. هم اکنون، مارک زاکربرگ مالک اصلی حساب توییتری @Meta است. توییت‌های این حساب تا زمان نگارش مطلب ما، محافظت شده‌اند. همچنین دامنه Meta.com متعلق به وی است. اما در حقیقت هدف از تغییر نام فیسبوک چه بوده است؟

خب، همان طور که در مطلب قبلی ترنجی شرح داده بودیم، تغییر نام فیسبوک در واقع بخشی کلیدی از تلاش‌های کلیدی فیسبوک برای سرعت بخشیدن به رشد شاخه‌های خود و شناخته شدن به عنوان کمپانی متاورس است. در اوایل سال جاری میلادی، مارک زاکربرگ به منبع این خبر اعلام کرد که طی چندین سال آینده، افرادی که این کمپانی را به عنوان یک رسانه اجتماعی می‌شناسند، به زودی آن‌ها را در درجه اول به عنوان یک کمپانی متاورس خواهند شناخت.

زاکربرگ در یکی از پست‌های وبلاگی خود، ذکر کرده بود که تغییری در تشکیلات شرکت رخ نمی‌دهد. اما نحوه ارائه گزارش مالی، متفاوت خواهد بود. زاکربرگ تصریح کرد که گزارشات مالی فصل آخر سال ٢٠٢١ میلادی در دو بخش منتشر می‌شوند. اولی، مربوط به خانواده اپلیکیشن‌ها است و دیگری، مربوط به آزمایشگاه‌های واقعیت است. این اطلاعیه که امروز منتشر شده است، هیچ تغییری در اشتراک داده‌ها و دیگر سیاست‌های عمومی شرکت ندارد.

نکته دیگر، این است که فیسبوک طی چند هفته گذشته، تحت نظارت شدیدی قرار گرفته است. پس از افشاگری‌های اخیر مبتنی بر اسناد داخلی نفرت انگیز ارائه شده به وال استریت ژورنال از سوی افشاگری با نام فرانسیس هاگن، اطلاعات ناخوشایندی منتشر شدند. او نشان داد که اینستاگرام به خوبی تبدیل به یک پلتفرم مسموم و خطرناک برای نوجوانان و به ویژه دختران شده است. رگولاتورهای ضد انحصار نیز در تلاش هستند تا فیسبوک را از پا در بیاورند. اعتماد رسانه‌های عمومی به پلتفرم‌های فیسبوک در حال کاهش است.

همچنین روز دوشنبه بود که چندین رسانه خبری جزئیات بیشتری را از اسناد داخلی فاش شده از کمیسیون بورسی و اوراق بهادار ارائه شده به کنگره را به صورت ویرایش شده منتشر کردند. این اطلاعات، نگرانی عمیق محققان فیسبوک را نشان دادند. ظاهراً پایگاه کاربری پلتفرم فیسبوک در حال پیر شدن است و این پلتفرم، محبوبیت خود را در میان نسل جوان به مرور از دست داده است.

همچنین بر اساس این اسناد، فیسبوک دارای یک سیستم طبقه بندی برای اولیت بندی کشورهایی برای کشورهایی خاص است تا در حین انتخابات، از حمایت بیشتری برخوردار شوند. گمانه زنی‌های اولیه تغییر مشابه با نام جدید فیسبوک، در مورد تغییر نام تجاری گوگل در سال ٢٠١۵ وجود داشتند. این اتفاق در واقع با اعلام پیوستن به هلدینگ آلفابت به وقوع پیوست. حال، اتفاق برای فیسبوک و پلتفرم‌های آن رخ داده است.

نظر شما در مورد نام جدید فیسبوک یعنی متا چیست؟ آیا این استراتژی را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️