حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رشوه فیسبوک برای تخریب تیک تاک؛ چرا متا چنین استراتژی عجیبی پیش گرفته است؟!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سیاست، شبکه‌های اجتماعی

رقابت در دنیای فناوری یک موضوع کاملا مثبت و قابل احترام است. زیرا باعث می‌شود هر شرکت برای کسب نتایجی بهتر، با تمام توان خود تلاش کند. اما گویا این موضوع همیشگی نیست و حالا شاهد رشوه فیسبوک برای تخریب تیک تاک هستیم. گویا این شرکت با پرداخت مبالغی به رسانه‌ها قصد دارد تیک تاک را با یک موج منفی روبرو سازد. با ترنجی همراه باشید.

رشوه فیسبوک برای تخریب تیک تاک به چه دلایلی رخ داده است؟!

واشنگتن پست هفته گذشته گزارش داد که یک شرکت مشاوره شخص ثالث توسط متا (شرکت مادر فیس‌بوک) مبالغی را دریافت کرده است تا کمپینی در ایالات متحده اجرا کند. این کمپین نیز برای برانگیختن مردم علیه TikTok طراحی شده است. برای دستیابی به این هدف، این شرکت مشاوره از نوشته‌ها و نامه‌هایی به سردبیر خود در نشریات بزرگ استفاده کرد تا داستان‌هایی درباره روندهای منفی منتشر کند که ادعا می‌شد در TikTok شروع شده‌اند اما در واقع این موارد در فیس‌بوک شروع شده‌اند.

نامه‌ها و نوشته‌های ارسالی به روزنامه‌ها از سیاستمداران محلی و خبرنگاران سیاسی خواسته است تا به بزرگ‌ترین رقیب فیس‌بوک و در دانلودترین اپلیکیشن دنیا در سال گذشته با ۶۵۶ میلیون نصب در سراسر جهان آسیب بزنند. چهار مورد از ده برنامه‌ای که در سال ۲۰۲۱ در سراسر جهان دانلود شده‌اند، متعلق به فیس‌بوک بودند که این موضوع خود توضیح می‌دهد که چرا فیس‌بوک از این موضوع نگران است و قصد دارد به TikTok لطمه وارد کند.

رشوه فیسبوک برای تخریب تیک تاک

این شرکت مشاوره‌ای که Targeted Victory نام دارد، یکی از مشاوران برتر حزب جمهوری‌ خواه آمریکا می‌باشد و به همین دلیل است که همان تکنیک‌ها و روش‌هایی را که در انتخابات استفاده می‌کند، به دنیای فناوری نیز آورده است. ایمیل‌های داخلی به اشتراک گذاشته شده با واشنگتن پست نشان می‌دهد که مشاوران این شرکت سعی کرده‌اند TikTok را به عنوان یک خطر برای خانواده‌ها و کودکان در ایالات متحده نشان دهند.

به گفته وب سایت خبری PhoneArena، این برنامه متعلق به شرکت اینترنتی چینی ByteDance است و در سال ۲۰۲۰، دونالد ترامپ در حالی که به دنبال تصاحب TikTok توسط یک شرکت آمریکایی بود، همزنان نیز تلاش می‌کرد تا این برنامه را در ایالات متحده ممنوع کند. در نهایت، هیچ چیزی محقق نشد زیرا به نظر می‌رسید که کاخ سفید علاقه خود را به تیک تاک از دست داده است.

تیک تاک با گذر از گوگل به پربازدیدترین سایت جهان تبدیل شد

برای کسانی که با تیک تاک آشنا نیستند، باید گفت که این یک برنامه یک نرم‌افزار ویدیویی عمودی کوتاه است که کلیپ‌هایی را به طول ۱۵ ثانیه الی ۱۰ دقیقه ضبط و پخش می‌کند. محتوای این برنامه شامل مطالب طنز، کمدی، دابسمش (همگام سازی لب)، اجرای موسیقی، رقص و حتی نکات آموزشی است. نظر شما در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان