حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش گوشی های شیائومی در اروپا از اپل عبور کرد؛ شیائومی حالا در جایگاه دوم

شیائومی در دهه گذشته برای تثبیت حضور برند خود در بازار های جهانی به طور پیوسته در حال رشد بوده و بازار اروپا نیز برای آنها بسیار جذاب است. این شرکت تولید لوازم الکترونیکی مصرفی در پکن مستقر است. شیائومی چه حرف از تولید گوشی‌ های هوشمند، تبلت‌ ها، یا هدفون‌ ها باشد و چه حتی لوازم خانگی، اکنون نامی آشنا برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان است. در بخش گوشی های هوشمند، شیائومی حالا با فتح بازار اروپا تنها یک پله فاصله دارد. حالا سامسونگ در صدر به خوبی می‌تواند نفس های گرم شیائومی را احساس کند.

اخیراً، شرکت شیائومی گزارش فصلی خود را در مورد وضعیت مالی و سهم بازار این شرکت برای سه ماهه دوم سال 2022 منتشر کرد. در کمال تعجب، این شرکت به اشتراک می گذارد که این برند اکنون دومین برند محبوب گوشی های هوشمند در اروپا است و از اپل پیشی می گیرد.

از نظر جایگاه جهانی، در آگوست 2022، شیائومی برای چهارمین سال متوالی در فهرست Fortune Global 500 قرار گرفت و در رتبه 266 قرار داشت. در واقع این برند 72 پله از سال 2021 در این مدل یکساله پیشرفت کرد.

فروش گوشی های شیائومی در اروپا از اپل نیز عبور کرد؛ شیائومی حالا در جایگاه دوم

شیائومی در جایگاه دوم فروش گوشی های هوشمند در بازار اروپا

شیائومی در گزارشی که در اتاق خبر رسمی جهانی این برند منتشر شد، بیان می‌کند که این شرکت در حال افزایش ردپای جهانی خود و همچنین افزایش سهم بازار جهانی خود در چند سال گذشته بوده است. از سه ماهه دوم سال 2022، این شرکت نقل می‌کند که اکنون 21.7 درصد از کل محموله‌ های گوشی‌ های هوشمند را در اروپا به خود اختصاص داده است. این به معنای آن است که حالا رتبه دوم را در این بازار در اختیار دارد. یعنی حالا از اپل پیشی می‌گیرد و جایگاه این شرکت آمریکایی را به رتبه سوم تقلیل می‌دهد. اما همچنان پس از سامسونگ قرار دارد.

در سراسر جهان، شیائومی در 55 بازار جهانی در فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 2022 در 3 رتبه برتر قرار دارد. همچنین در 67 بازار جهانی نیز در فروش گوشی های هوشمند در 5 رتبه برتر قرار دارد. شرکت شیائومی بیان می کند که در سه ماهه دوم سال 2022 در سهم بازار در سراسر خاورمیانه، اروپا، آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و آفریقا رشد در این سه ماهه را ثبت کرده است.

گزارش مالی شیائومی برای فصل دوم 2022 اعلام شد: کاهش درآمد

نیمی از درآمد شیائومی از بازار های جهانی است

از نظر درآمد نیز شیائومی اعلام کرده است که درآمد خارج از کشورش اکنون 48.4 درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل می دهد. به این معنی که تقریباً نیمی از کل درآمد شرکت در حال حاضر متکی به فعالیت های خارج از کشور آن در خارج از چین است. این موضوع باعث کاهش اتکای آنها به بازار داخلی این کشور می شود. برای سه ماهه دوم 2022، این شرکت تنها در یک سه ماهه، 34 میلیارد یوان (معادل 4.95 میلیارد دلار) درآمد خارجی را به ثبت رساند.

به نقل از منبع، در ماه می 2022، شیائومی شراکت استراتژیک بلندمدت خود را در زمینه فناوری تصویربرداری با لایکا اعلام کرد. این نقطه عطفی دیگر در توسعه ممتاز شیائومی بود. در جولای 2022، شیائومی اولین دستگاه خود را در همکاری با لایکا، یعنی شیائومی 12 اس اولترا معرفی کرد. این دستگاه دارای لنز های Leica Summicron و سنسور تصویر یک اینچی Sony IMX989، همراه با نمایه‌ های تصویربرداری Leica Authentic Look و Leica Vibrant Look است. بنابراین مجموعاً تجربه عکاسی با یک گوشی‌ هوشمند بسیار قدرتمند را ارائه می‌دهد.

بازار گوشی های هوشمند اروپا در فصل اول 2022 در پی کمبود قطعات، با کاهش فروش 12 درصدی همراه بود

شیائومی به شدت در حال افزایش سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه است تا خود را به عنوان یک برند ممتاز در بازار معرفی کند.  با معرفی دو مدل حرفه ای در همکاری با لایکا، یعنی Xiaomi 12S Ultra و Xiaomi Mix Fold 2، این برند بیش از هر زمان دیگری به ادعای رسیدن به تاج و تخت در صنعت تولید گوشی های هوشمند نزدیک تر و مطمئن تر است.

 

نظر شما چیست؟ شیائومی می‌تواند روزی صدرنشین بازار گوشی های هوشمند باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

الان وقتشه شیائومی یه بودجه حسابی رو اختصاص بده به بخش نرم افزار و آپدیت دهی گوشی هاش ، مثل سامسونگ پرچمدارا رو ۴ سال آپدیت بده و بالارده ها رو ۳ سال و بقیه رو ۲ سال آپدیت بدون باگ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری