حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی شیائومی برای فصل دوم 2022 اعلام شد: کاهش درآمد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | شیائومی، عملکرد تجاری شرکت ها

گروه شیائومی به‌تازگی گزارش مالی خود را برای فصل دوم سال 2022 را منتشر کرده است. در مقایسه با سال 2021، ما شاهد کاهش قابل‌توجهی در درآمد این شرکت هستیم. بااین‌حال و به‌گفته‌ی مدیران شیائومی، فروش گوشی هوشمند در نیمه دوم سال 2022 بهتر از نیمه اول بوده است.

گزارش مالی شیائومی برای فصل دوم 2022

طبق گزارش گروه شیائومی، درآمد این برند در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، 70.17 میلیارد یوان (10.27 میلیارد دلار) بوده که نسبت‌به سال قبل، 20.1 درصد کاهش داشته است و سود خالص تعدیل‌شده شرکت نیز، 2.08 میلیارد یوان (حدود 304 میلیون دلار) برآورد می‌شود که کاهش 67.1 درصدی را نسبت‌به سال قبل تجربه می‌کند. پس از انتشار صورت سود و زیان، وانگ شیانگ، شریک و رئیس گروه شیائومی، در دو کنفرانس در مورد گزارش مالی شرکت خود صحبت کرده است تا این موارد را توضیح داده و به سؤالات بسیاری از تحلیلگران پاسخ دهد.

وانگ شیانگ توضیح داد که دلیل کاهش درآمد و سود، تضعیف بازار مصرف جهانی است. وی با اشاره به اینکه تقاضا در بازار چین به‌دلیل ادامه همه‌گیری کرونا دشوار است، توضیح داد: «به‌دلیل تورم و تغییرات نرخ ارز در بسیاری از کشورهای جهان، میزان فروش کاهش یافته است.»

گزارش مالی شیائومی برای فصل دوم 2022

گزارش مالی شیائومی برای فصل دوم 2022

در پاسخ به این سؤال که کاهش فروش و سود گروه شیائومی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اعلام شد که سه‌ماهه دوم سال 2022 بهتر از سه‌ماهه اول بوده است، چراکه عرضه تلفن‌های همراه در سه‌ماهه دوم افزایش یافته و این افزایش ادامه خواهد داشت. علاوه‌بر این، گفته شد که علت اصلی افزایش درآمد در ماه‌های پایانی سال 2022، مهار و تثبیت اپیدمی کرونا در چین است.

گروه شیائومی اعلام کرد که درآمد بخش‌هایی مانند وسایل نقلیه الکتریکی در سه‌ماهه دوم سال، 611 میلیون یوان بدون احتساب محصولات موبایل بوده است. شیائومی اخیراً با تشکیل یک تیم تحقیق‌وتوسعه بزرگ، بر روی فناوری رانندگی خودران و خودروهای الکتریکی هوشمند کار می‌کند.

نظر شما پیرامون گزارش مالی شیائومی برای فصل دوم 2022 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

طبیعیه به نظرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی