حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سنسور 200 مگاپیکسلی جدید OmniVision با پیکسل‌های 0.56 میکرومتری معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، دوربین

برند OmniVision به‌تازگی نسل جدید سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی خود را با ابعاد 1/1.4 اینچی و پیکسل‌های 0.56 میکرومتری برای استفاده در گوشی‌های موبایل معرفی کرده است. OVB0A جدید دارای پیکسل‌هایی است که این شرکت آن‌ها را به‌عنوان کوچک‌ترین پیکسل‌های جهان معرفی می‌کند تا جذب نور را در CMOS جدید با وضوح فوق‌العاده بالا به حداکثر برساند.

سنسور 200 مگاپیکسلی جدید OmniVision

سامسونگ تااکنون چندین حسگر تصویر را با بالاترین وضوح شناخته‌شده برای دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند معرفی کرده است. بااین‌حال، رقیب اصلی آن‌ها در این عرصه، OmniVision، با محصولی جدید و نسل دوم حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی خود بار دیگر به این بخش توجه نشان می‌دهد.

سنسور پیشرفته جدید بزرگ‌ترین سنسور در صنعت نیست. درواقع، در ابعاد دقیق 1/1.395 اینچی، حتی کوچک‌تر از OVB0B خود این شرکت است. بااین‌حال، این مدل جدید دارای پیکسل‌های 0.56 میکرومتری OmniVision است که کوچک‌ترین فناوری پیکسل تصویر در گوشی‌های موبایل شناخته می‌شود.

با وجود این دستاورد، این بدان معناست که پیکسل‌های OVB0A و طول موج نور قرمز ناسازگار هستند؛ همان‌طور که حتی خود OmniVision نیز تأیید می‌کند. بااین‌حال، این شرکت همچنین ادعا می‌کند که فناوری “100 درصد” تشخیص فاز (QPD) و مشخصات بازده کوانتومی این سنسور این مورد را جبران کرده و تضمین می‌کند که عملکرد آن همچنان با عملکرد OVB0B در هنگام گرفتن طیف کامل نور مرئی مطابقت دارد.

از سوی دیگر، OmniVision همچنین آخرین سنسور 200 مگاپیکسلی خود را به‌عنوان “بهترین عملکرد در نور کم در کلاس خود” معرفی می‌کند.

مشخصات کامل سنسور 200 مگاپیکسلی جدید OmniVision

مشخصات کامل سنسور 200 مگاپیکسلی جدید OmniVision

مجدداً، این کمپانی همچنین بیان می‌کند که اولین گوشی‌های موبایل بهره‌مند از این حسگر تصویر جدید در سه‌ماهه چهارم 2022 عرضه خواهند شد. علاوه‌بر این، ازآنجایی‌که حتی OVB0B هنوز در یک دستگاه جدید معرفی نشده است، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا جانشین آن نیز اولین استفاده در دنیای واقعی خود را ببیند.

نظر شما پیرامون حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی جدید OmniVision با پیکسل‌های 0.56 میکرومتری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی