حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمنی ویژن اولین سنسور RGBC خود برای دوربین سلفی Always On گوشی‌ها را معرفی کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، دوربین

کمپانی آمنی ویژن به‌تازگی سنسور تصویر 32 مگاپیکسلی جدیدی را با نام OV32C معرفی کرده که اولین حسگر RGBC این شرکت محسوب می‌شود و به‌طور خاص، برای دوربین سلفی آماده‌به‌کار گوشی‌های هوشمند ساخته شده است.

سنسور RGBC آمنی ویژن

حسگر تصویر جدید OV32C، در فرمت اپتیکال 1/3.2 اینچی جمع‌وجور وارد بازار می‌شود که این شرکت بیان می‌کند “نسبت عملکرد به اندازه ایده‌آل برای نسل بعدی دوربین‌های سلفی تلفن همراه” می‌باشد. این سنسور با فناوری RGBC داخلی عرضه شده که به حسگر اجازه می‌دهد بهترین کیفیت تصویر را در شرایط نوری مختلف ارائه دهد. نکته قابل‌توجه اینکه، گره‌های کم‌مصرف OV32C به دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا «همیشه روشن» باشد. با استفاده از قابلیت Always On، حسگر توسط پردازش هوش‌مصنوعی (AI) برای انجام خودکار کارهای رایج مختلف مانند تشخیص چهره، اسکن کد QR و موارد دیگر، تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌کند.

سنسور RGBC آمنی ویژن

سنسور RGBC آمنی ویژن

به گفته Arun Jayaseelan، مدیر بازاریابی OmniVision، «کاربران تلفن همراه به بالاترین کیفیت و وضوح تصویر ممکن از دوربین خود نیاز دارند، اما چالش طراحی این است که فضای بسیار محدودی برای ماژول دوربین جلو وجود دارد. OV32C جدید ما این مشکل را با ارائه عملکرد اندازه پیکسل 1/2.8 اینچی در یک OF جمع‌وجور 1/3.2 اینچ برطرف می‌کند. OV32C اولین حسگر ما برای بازار تلفن همراه است که دارای آرایه RGBC می‌باشد که 50 درصد حساسیت کلی را برای افزایش کیفیت تصویر در نور کم افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این، ما پیچیدگی طراحی را برای تولیدکنندگان با الگوریتم ترکیبی RGBC روی تراشه با استفاده از ترکیب Bayer کاهش داده‌ایم، بنابراین، یک واحد پردازش RGBC جداگانه موردنیاز نیست.

برای کسانی که اطلاع زیادی ندارند، OmniVision یک کمپانی توسعه‌دهنده پیشرو در فناوری‌های تصویربرداری دیجیتال پیشرفته است که در بسیاری از مدل‌های تلفن هوشمند ارائه می‌شود. اکنون، این شرکت به‌دنبال تقویت بیشتر مجموعه خود با دوربین سلفی Always On از اولین حسگر تصویر RGBC خود می‌باشد. درحالی‌که همه این‌ها روی کاغذ جذاب به‌نظر می‌رسند، ما باید منتظر آزمایش‌هایی از این سنسور در دنیای واقعی باشیم تا از قابلیت‌های آن مطلع شویم. این شرکت اعلام کرده که اطلاعات بیشتری از حسگر تصویر خود را در جریان رویداد CES 2022 که در تاریخ ۱۵ تا ۱۸ دی‌ماه برگزار می‌شود، به‌اشتراک خواهد گذاشت.

نظر شما درباره سنسور جدید RGBC کمپانی آمنی ویژن که مخصوص دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند با قابلیت آماده‌به‌کار بودن دائم توسعه یافته است، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی