حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی از ربات انسان نمای خود با نام CyberOne رونمایی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شیائومی، علوم رباتیک

آن گوشی تاشو باریک دیوانه‌وار قبلی را فراموش کنید. شیائومی با رونمایی از نمونه اولیه ربات انسان‌نمای خود با نام CyberOne در رویداد امروز، مستقیماً ربات تسلا را هدف قرار داد. بله، ظاهر این ربات به‌شدت آشنا به‌نظر می‌رسد. شیائومی CyberOne درحقیقت 177 سانتی‌متر قد، 52 کیلوگرم وزن داشته و به آن لقب «Metal Bro» نیز داده شده است. لازم به یادآوری است که CyberOne اولین ربات شیائومی نبوده و این شرکت پیش از این و در سال گذشته، از سگ رباتیک CyberDog خود رونمایی کرده بود.

ربات شیائومی CyberOne

CyberOne دومین محصولی است که بعد از CyberDog از آزمایشگاه رباتیک شیائومی خارج می‌شود. این دستگاه انسان‌نما دارای چهره‌ای به شکل یک پنل OLED منحنی است که می‌تواند با استفاده از دو میکروفون اصوات را شنیده و جهان را به‌صورت سه‌بعدی ببیند. این ربات همچنین 45 نوع احساس را از بیانات صوتی انسان شناسایی می‌کند. بدنه آن درمجموع دارای 21 درجه آزادی است که توسط 13 مفصل فعال می‌شود. موتورهای اندام فوقانی این ربات می‌توانند با دقت 1 نیوتن‌متر کار کنند و پایه‌های آن توسط موتورهایی تا 300 نیوتن‌متر نیرو می‌گیرد.

پس از یک پیاده‌روی کوتاه تا وسط صحنه، CyberOne قبل از اینکه مؤدبانه به مدیرعامل شیائومی، Lei Jun، یک گل هدیه بدهد و با آن سلفی بندازد، توانست بدون هیچ واکنش اضافی از صحنه خارج شود.

علی‌رغم نمایش زنده چشمگیر، مدیرعامل شیائومی بیان کرد که درحال‌حاضر، قیمت هر CyberOne چیزی در محدوده 600 تا 700 هزار یوان (حدود 89100 دلار تا 104000 دلار) خواهد بود، بنابراین مدتی طول می‌کشد تا شرکت او بتواند این دستگاه را به تولید انبوه برساند.

ربات شیائومی CyberOne

ربات شیائومی CyberOne

در ادامه، جالب خواهد بود که ببینیم ایلان ماسک و ربات انسان نمای تسلا، چگونه قادر خواهند بود با نمونه‌ی شیائومی رقابت کنند. حداقل از منظر ظاهر، این دو ربات شباهت‌های فراوانی به یکدیگر داشته و احتمالا در شرایط فعلی، از عملکرد و کارکرد مشابهی نیز بهره می‌برند.

درنهایت، دیدگاه شما درباره ربات شیائومی CyberOne چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی