حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ربات انسان نمای شیائومی CyberOne هر روز مهارت های جدیدی را یاد می‌گیرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شیائومی، علوم رباتیک

ربات انسان نمای شیائومی CyberOne که مراسم رونمایی 20 مرداد ماه شیائومی را جذاب‌تر کرد به یاد دارید؟ حالا جزئیات بیشتری از آن منتشر شده است. چندین شرکت از جمله تسلا و شیائومی در حال حاضر اولین گام ها را برای شروه تعامل جدی انسان ها با ربات های انسان‌نما بر می دارند. تسلا Optimus و حالا شیائومی CyberOne به نمایش گذاشته شده اند و هر دو ربات انسان نما بسیار جذاب به نظر می رسند.

شیائومی از ربات انسان نمای خود با نام CyberOne رونمایی کرد

اما آیا ما به ربات ها نیاز داریم؟ آیا انسان ها به کمک آنها نیاز دارند؟ اگر دائماً باید به آنها بگوییم چه کار کنند، فایده ای ندارد، پس باید هوش خود را داشته باشند. اما اگر شعور دارند چرا به ما خدمت می کنند؟ آیا آنها تلاش نمی‌ کنند همان کاری را که ما با آنها می‌کنیم با ما انجام دهند؟ آیا تلاش می‌کنند روزی ما را خادم خود کنند؟ شاید، اما قبل از رسیدن به چنین وضعیتی، راه زیادی در پیش است. پس بیایید صرفا نگاهی به توانایی های شیائومی CyberOne انداخته و به این ربات جذاب فعلاً بدبین نباشیم.

Cyberone یکی از اعضای جدید خانواده ربات Cyber شیائومی است که پس از ربات چهارپا شیائومی CyberDog معرفی شده است.

به گفته یکی از مدیران شیائومی، قابلیت‌ های هوشمند و مکانیکی موجود در CyberOne همگی توسط آزمایشگاه رباتیک شیائومی توسعه یافته‌اند. این مراحل شامل کار های توسعه نرم افزار، سخت افزار و نوشتن و پاکسازی الگوریتم  های بی شماری است.

با این حال، چنین ربات هایی با هوش مصنوعی عرضه می شوند. این همان چیزی است که در ابتدای این گزارش در مورد آن صحبت کردیم و می‌تواند مفید یا ترسناک باشد. این محصولات مشابه بچه ها هر روز مهارت های جدیدی را یاد می گیرند. اما بر خلاف انسان ها، آنها تقریباً دارای قابلیت های نامحدود هستند.

ربات انسان نمای شیائومی CyberOne هر روز مهارت های جدیدی را یاد می‌گیرد

شیائومی CyberOne با هر روز جدید، هوشمندتر می شود

بله یکی از مدیران شیائومی می‌گوید که این ربات دارای ماژول دید عمقی Mi-Sense شیائومی است که با الگوریتم تعامل هوش مصنوعی ترکیب شده است. بنابراین نه تنها توانایی درک فضای سه بعدی کامل را دارد، بلکه می تواند شناسایی شخصیت، تشخیص ژست ها و تشخیص بیان را نیز درک کند.

از جنبه های دیگر، Cyberone می تواند از نگه داشتن اجسام سنگین 1.5 کیلوگرمی با یک دست پشتیبانی کند. Cyberone همچنین یک ربات انسان نما با مخچه توسعه یافته و توانایی های فوق العاده ورزشی است.

منبع می‌گوید با این حال، ساخت چنین ربات‌ هایی هدف خاصی دارد. شیائومی می‌خواهد مردم و همه چیز را به هم متصل کند. بنابراین، در دنیای IoT و AIoT، ما به سمت چیز جدیدی حرکت می کنیم. مدیر شیائومی لی جون در این رابطه می‌گوید:

ما معتقدیم در آینده قطعا ربات های هوشمند وارد زندگی مردم خواهند شد.

اما آیا این تعامل به سمت پایان خوشی خواهد رفت؟ نظر شما راجع به این ربات و آینده تعامل ربات ها با انسان ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری