حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توییتر: ابزار ایلان ماسک در تشخیص تعداد ربات های توییتری احتمالاً اکانت خود او را نیز ربات می‌شمرد!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | چهره ها، شبکه‌های اجتماعی

توییتر بخاطر استفاده ایلان ماسک از یک ابزار ساده تشخیص ربات در اندازه‌گیری تعداد حساب‌ های هرزنامه در این شبکه اجتماعی، او را دست می‌اندازد. زیرا دلیل ایلان ماسک برای خروج از این قرارداد بخاطر نگرانی از اینکه حداقل 10 درصد از کاربران فعال روزانه در توییتر ربات هستند بود. بنابراین این شخصیت جنجالی، قراردادی را که برای خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار تنظیم شده بود، امضا نکرد. اما حالا توییتر می‌گوید او در محاسبات تعداد ربات های فعال توییتری اشتباه کرده است.

ایلان ماسک رسما انصراف خود از خرید توییتر با قیمت 44 میلیارد دلار را اعلام کرد

این روز ها دعوای ادامه دار ایلان ماسک و توییتر شکل جالبی به خود گرفته است. پس از اینکه توییتر بر اساس تعداد حساب‌ های ربات، علیه ماسک شکایت کرد، ماسک از این تصمیم در دادگاه دفاع کرد و اظهار داشت که اخبار رسیده از تیم امنیتی توییتر به او، حاوی مطالب غلط یا حذفیات متعددی است که ارزش توییتر را مخدوش کرده و باعث ایجاد تصوراتی در او شده است که او دارد این شرکت را با قیمتی بالا خریداری می‌کند. اکنون اما توییتر در پاسخ به دفاعیات ماسک، سندی 127 صفحه ای را در دادگاه عالی دلاوِر ثبت کرده است.

توییتر: ابزار ایلان ماسک در تشخیص تعداد ربات های توییتری احتمالاً اکانت خود او را نیز ربات می‌شمرد!

توییتر می‌گوید ابزار ایلان ماسک برای شمارش تعداد ربات ها اصلا دقیق و قابل اطمینان نیست

به گفته توییتر، ماسک از یک ابزار تشخیص ربات به نام “Botometer” استفاده کرده است تا تخمین بزند که ربات‌ ها و حساب‌ های اسپم حداقل 10 درصد از کاربران فعال روزانه قابل درآمدزایی (mDAU) در این پلتفرم را تشکیل می‌دهند. اما، این شرکت ادعا کرده است که ماسک نه از داده‌ های مشابه توییتر استفاده می‌کند و نه دقیقاً چیزی را که توییتر اندازه‌گیری می‌کند. در نتیجه یافته‌ های نادرستی به دست می‌آورد که “ماسک امیدوار است با آنها موج حواشی را ایجاد کند.”

ایلان ماسک در خرید توییتر بازی درآورده تا این شبکه‌اجتماعی را به قیمت کمتر بخرد؟

به گفته منبع، توییتر همچنین استفاده ماسک از Botometer را به شدت مورد انتقاد قرار داده است. طبق گفته های این شبکه اجتماعی، استاندارد های Botometer با ابزاری که توییتر برای این کار استفاده می‌کند بسیار متفاوت است. به طوری که این ابزار در اوایل سال 2022 به حساب ایلان ماسک برچسب “به احتمال زیاد یک ربات است” داد و به آن امتیاز 4/5 (شبیه ربات) داده است! Botometer اکنون رتبه بندی را به 1.2/2 تغییر داده است، به این معنی که ابزار دیگر فکر نمی کند مدیر عامل تسلا یک ربات محسوب می‌شود.

 

رویارویی توییتر و ماسک قرار است در رویدادی پنج روزه از 25 مهر ماه 1401 آغاز شود. به نظر شما کدام یک پیروز این مجادلات خواهند بود؟ آیا نهایتاً ایلان ماسک این شبکه اجتماعی را به قیمت پایین تر می‌خرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری