حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری شیائومی 12 اس اولترا مشخص شد: کمتر از رقبا

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شیائومی، عمر باتری

حدود یک هفته پیش بود که شیائومی از قدرتمندترین گوشی پرچمدار خود با نام Xiaomi 12S Ultra رونمایی کرد. این دستگاه که تمرکز ویژه‌ای بر روی دوربین دارد، در برخی زمینه‌ها پسرفت‌هایی را نسبت‌به نسل پیشین خود تجربه می‌کند. به‌تازگی، عمر باتری شیائومی 12 اس اولترا مشخص شده است که علاوه‌بر پسرفت جزئی نسبت به می 11 اولترا، از تمامی پرچمداران مطرح نیز ضعیف‌تر عمل کرده است.

عمر باتری شیائومی 12 اس اولترا

12S Ultra نسبت‌به نسل قبلی خود باتری کمی کوچک‌تر دارد؛ 4860 میلی‌آمپرساعتی درمقابل 5000 میلی‌آمپرساعت می 11 اولترا، که تقریباً معادل کاهش جزئي در اندازه نمایشگر گوشی جدیدتر است.

با توجه به تست gsmarena، شیائومی 12S Ultra ازنظر استقامت اعداد نسبتا قابل‌قبولی را بدست آورده است، به‌ویژه با توجه به عملکرد نسبتاً ناامیدکننده شیائومی 12 پرو. پرچمدار شیائومی در تست باتری، 16:19 ساعت پخش ویدیو را کسب کرده است (با رفرش‌ریت 60 هرتز نمایشگر)، درحالی‌که آزمایش مرور وب (رفرش‌ریت متغیر 1 تا 120 هرتز) نتیجه 14:43 ساعت را نشان می‌دهد. هر دوی این‌ موارد بهتر از Mi 11 Ultra هستند.

توجه داشته باشید، تست‌ها با نمایشگر تنظیم‌شده روی رزولوشن 1440p انجام شده است که حالت پیش‌فرض نیست. در حالت 1080p برای کامل بودن این تست تکرار شده که تقریباً همان نتیجه را برای مرور وب و یک ساعت بیشتر در پخش ویدیو کسب کرده است.

در تماس‌های صوتی، این گوشی نتیجه میانگین 27:09 ساعت کسب کرده که یک ساعت کمتر از Mi 11 Ultra است.

عمر باتری شیائومی 12 اس اولترا

عمر باتری شیائومی 12 اس اولترا

درجه استقامت شیائومی 12 اس اولترا نشان می‌دهد که اگر روزانه یک ساعت تلفن، مرور وب و پخش ویدیو از این دستگاه استفاده کنید، باتری آن حدودا 93 ساعت دوام می‌آورد.

تست ویدیو درحالت رفرش‌ریت 60 هرتز انجام شده است. بااین‌حال، تست مرور وب با بالاترین رفرش‌ریت نمایشگر انجام می‌شود.

درنهایت، عمر باتری مدل اولترا شیائومی 12 از نسخه پرو بسیار بهتر است، اما عملکرد ضعیف‌تری از سایر پرچمداران مطرح ازجمله آیفون 13 پرو مکس و گلکسی اس 22 اولترا از خود نشان می‌دهد.

سرعت شارژ

12S Ultra با یک شارژر اختصاصی 67 واتی همراه است. با استفاده از این، مدت‌زمان شارژ این گوشی از 0 تا 100 درصد، 50 دقیقه بوده و درمدت نیم‌ساعت، به‌میزان 73 درصد شارژ می‌شود. این اعداد به‌سختی رکوردشکن هستند، اما بازهم از هر دو پرچمدار اپل و سامسونگ بهتر عمل می‌کند.

مسلماً 12 پرو با شارژر 120 واتی خود بسیار سریع‌تر است (احتمالاً 12S Pro نیز همین‌طور خواهد بود). بااین‌حال، سایر گوشی‌های دارای شارژ 80 واتی مانند Find X5 Pro یا vivo X80 Pro، سریع‌تر از 12S Ultra هستند.

Xiaomi 12S Ultra همچنین از شارژ بی‌سیم با توان 50 وات و بی‌سیم معکوس با توان 10 وات پشتیبانی می‌کند. با استفاده از پد شارژ بی‌سیم اختصاصی شیائومی، این گوشی نوید تا 50 وات قدرت و شارژ کامل در 52 دقیقه را می‌دهد.

دیدگاه شما پیرامون عمر باتری و توان شارژ گوشی پرچمدار شیائومی 12 اس اولترا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی