حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری شیائومی 12S اولترا توان رقابت با آیفون 13 پرو مکس را دارد؟

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | تست، شیائومی، عمر باتری

احتمالاً می‌دانید که خانواده شیائومی 12S اولین پرچمدارانی هستند که از جدیدترین تراشه کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می‌کنند. اما با رسیدن این دستگاه‌ ها به دست منتقدان، خانواده شیائومی 12S در حال شوکه کردن آنهاست. گاهی در بخش دوربین و حالا در بخش باتری! در روز های گذشته یکی از جدیدترین ویدیو های بررسی عملکرد خانواده شیائومی ۱۲ اس در فضای مجازی منتشر شد. در این آزمایش، هرچند عجیب باشد اما شیائومی 12 اس پرو و ​​شیائومی 12 اس اولترا از آیفون 13 پرو مکس اپل در تست زمان روشن ماندن صفحه نمایش بیشتر دوام می‌آورند!

 

یوتیوبر فناوری چینی، Geekerwan، اخیراً در کانال یوتیوب خود، عملکرد جدیدترین پرچمداران شیائومی را با رقبای آنها در بازار فعلی مقایسه کرده است. در این ویدیو، شیائومی 12S پرو و شیائومی 12S اولترا در مقابل شیائومی 12 پرو، ریلمی GT2 Pro، ردمی K40 و ردمی K50 Pro قرار می‌گیرند. البته پادشاه طلایی دوام باتری گوشی های هوشمند یعنی اپل آیفون 13 پرو مکس نیز در اینجا حضور دارد.

بنچمارک خانواده شیائومی 12S با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در برابر رقبا

بنچمارک خانواده شیائومی 12S با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در برابر رقبا

بنچمارک خانواده شیائومی 12S در آزمایش 3DMark Wildlife Stress

در بنچمارک 3DMark Wildlife Stress Test، می‌توان مشاهده کرد که کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 که در شیائومی 12 اس پرو و اولترا وجود دارد، از نظر عملکرد خام CPU و GPU، بهتر از سایر پرچمداران اندرویدی است. حالا چه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در ریلمی GT 2 Pro و چه تراشه دیمنسیتی 9000 در ردمی K50 Pro در هر صورت آنها یارای رقابت با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را ندارند. با این حال وقتی از اپل صحبت می‌کنیم ورق برمی‌گردد. تراشه جدید کوالکام با تمام قوای خود همچنان پشت سر چیپست اپل A15 Bionic در آیفون 13 پرو مکس قرار دارد. از نظر ثبات نیز اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 ارتقای بزرگی نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 است. اکنون این تراشه می‌تواند در لیگ تراشه های پرچمدار سال 2022 مانند مدیاتک دیمنسیتی 9000 و اپل A15 Bionic عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

عمر باتری شیائومی 12 اس پرو و 12 اس اولترا در برابر رقبا

مقایسه عمر باتری شیائومی 12S پرو و شیائومی 12S اولترا در برابر رقبا

تست عمر باتری شیائومی 12 اس پرو و 12 اس اولترا در برابر رقبا

مرحله بعدی اما تست طول عمر باتری گوشی هوشمند است و اینجاست که نتایج دیدنی‌تر می‌شود. در واقع شیائومی 12 اس پرو و ​​شیائومی 12 اس اولترا موفق می‌شوند آیفون 13 پرو مکس اپل را از تخت به زیر بکشند! دستگاهی که به عنوان قهرمان کلی پایداری زمان روشن ماندن در گوشی های هوشمند محسوب می‌شود.

این ویدئو به زبان چینی پخش می‌شود و ما صرفاً از تصاویر و اطلاعات آن استفاده می‌کنیم. اما به نقل از منبع، می‌بینیم که شیائومی 12 اس پرو و ​​12 اس اولترا به ترتیب موفق شدند به ترتیب 7 ساعت و 50 دقیقه و 7 ساعت و 47 دقیقه نمایشگر خود را در استفاده های ترکیبی روشن نگاه داشته و به یک رکورد شگفت انگیز دست پیدا کنند. به این ترتیب آنها از رکوردی که قبلا اپل با 7 ساعت و 42 دقیقه ثبت کرده بود و تصور می‌شد که غیرقابل دسترس باشد، پیش می‌گیرند.

برای پی بردن به تغییرات در خانواده شیائومی 12 کافیست زمان روشن ماندن صفحه نمایش شیائومی 12اس پرو را با شیائومی 12 پرو مقایسه کنیم. در مقایسه با ثبت زمان 5 ساعت و 44 دقیقه ناامیدکننده که توسط شیائومی 12 پرو با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 با همان باتری 4600 میلی آمپر ساعتی به دست آمده است، اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در شیائومی 12 اس پرو با بیش از 2 ساعت دوام بیشتر توانسته عمر باتری را تا حد زیادی بهبود بخشد.

تست‌ های استقامت باتری در این ویدئو شامل استفاده ترکیبی در بازی در Genshin Impact، پیام‌رسانی WeChat، تماس‌ های صوتی، تماس‌های ویدیویی، استفاده از مرورگر وب، تیک تاک و همچنین پخش ویدئو بود. هر کار حدود 30 دقیقه طول کشید تا باتری کاملاً خالی و دستگاه خاموش شود.

آیا چینی بودن برنامه‌ها و حضور نسخه چینی این گوشی های هوشمند در نتایج تاثیر دارند؟

بله البته. باید توجه کرد که این آزمایش‌ بر روی مدل‌ های چینی شیائومی 12 اس پرو‌، آیفون 13 پرو مکس و سایر دستگاه‌ ها انجام شد. همچنین این دستگاه ها با برنامه‌ های نرم‌افزاری چینی اجرا می‌شدند. بنابراین نتایجی که بر روی مدل‌ های جهانی و بر روی نرم‌افزار های خارج از چین اجرا می‌شوند، ممکن است تا حدی متفاوت باشد. البته متأسفانه شیائومی ب نامه‌ای ب ای عرضه خانواده شیائومی 12S در خارج از چین ندارد.

با این حال حداقل اکنون می‌دانیم که شیائومی 12 اس پرو و شیائومی 12 اس اولترا در مقایسه با دیگر اعضای خانواده شیائومی 12 که 6 ماه پیش معرفی و عرضه شدند، یک جهش بزرگ از نظر بهره‌وری انرژی و استقامت باتری محسوب می‌شوند. آنها اکنون آنها حتی شاید بتوانند رهبران فعلی عمر باتری گوشی های هوشمند مانند آیفون 13 پرو مکس را به چالش بکشند!

 

نظر شما راجع به نتایج بالا چیست؟ این نتایج برای شما باورپذیر هستند؟ بهتر است برای قضاوت کمی بیشتر صبر کنیم تا آزمایش های دیگری توسط افراد مشابه در کانال های یوتیوب جهانی انجام شود.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

لعنت به کوالکام که اصرار داشت سامسونگ واسش تراشه بزنه

Mahdi

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هم طوری که میگن فوق‌العاده بهینه هست ، امیدوارم واقعا اینطوری باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری