حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت مجازی HTC Vive Flow با قیمت ۴٩٩ دلار رسماً رونمایی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اچ‌تی‌سی، اخبار، گجت‌های داغ

محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، روزه به روز در حال محبوب‌تر شدن و پیشرفته‌تر شدن هستند. کمپانی HTC، مدتی است که شایعاتی در مورد رونمایی از هدست واقعیت مجازی‌اش را در پیرامون خود می‌بیند. اما هدست واقعیت مجازی HTC Vive Flow، رسماً معرفی شده است.

مشخصات فنی و قیمت هدست واقعیت مجازی HTC Vive Flow

فیسبوک مدتی پیش از عینک خود با نام Facebook Stories رونمایی کرده بود.

 

عینک هوشمند Facebook Stories با همکاری Ray-Ban رسماً معرفی شد

 

اما این بار نوبت به HTC رسیده است. به گفته Gizmochina، امروز HTC هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرده است. هدست واقعیت مجازی HTC، اولین هدستی است که طی امسال مخصوص مصرف کنندگان در نظر گرفته شده است و نه مشتریان سازمانی. همچنین طراحی این هدست کاملاً خاص است و آن را شبیه یک عینک بزرگ کرده است.

هدست واقعیت مجازی تازه وارد HTC، قیمتی برابر با ۴٩٩ دلار دارد. این بسیار بیشتر از هدست واقعیت مجازی مستقلی مانند Oculus Quest 2 با قیمت ٣٠٠ دلار است. کمپانی تایوانی در طراحی این هدست، بیشتر در طراحی متمرکز بوده است. این هدست به طوری طراحی شده است که به صورت یک عینک استفاده شود. همچنین وزن آن با قرارگیری باتری، به ١٨٩ گرم می‌رسد. این باتری، بزرگ است و می‌تواند برای چند دقیقه تا عوض کردن منبع برق، انرژی هدست را تأمین کند.

این هدست، از درگاه Type-C بهره می‌برد. بنابراین، کاربران می‌توانند این هدست را حتی به منابع تغذیه خارجی مانند گوشی‌هایی با فناوری شارژ معکوس و بسته‌های باتری قابل حمل متصل کنند. هدست مجازی HTC، دارای دو نمایشگر ٢.١ اینچی از نوع IPS LCD است. این نمایشگر، وضوح ١,۶٠٠×١,۶٠٠ برای هر چشم دارد. رفرش ریت آن نیز ٧۵ هرتز است و زاویه دید آن، معادل ١٠٠ درجه است. همچنین دو دوربین در این هدست تعبیه شده است. قابلیت‌های ردیابی حرکت در ۶ درجه چشمی و قابلیت‌هایی برای آگاهی از محیط اطراف است. فوکوس هر لنز را می‌توان تغییر داد.

تراشه کوالکام XR1 به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بدون قابلیت افزایش در این هدست ارائه می‌شود. همچنین اسپیکر استریو با فناوری Spatial Audio و میکروفون دوگانه با قابلیت حذف نویز و اکو در این هدست موجود هستند. همچنین تایوانی‌ها می‌گویند که کاربران می‌توانند هدفون بلوتوثی خود را به این هدست متصل کنند.

این هدست، کنترلر مخصوص ندارد. اما کاربران می‌توانند از گوشی متصل شده به عنوان کنترلر استفاده کنند. برای استفاده از هدست واقعیت مجازی HTC Vive Flow، کابران می‌بایست وارد حساب کاربری خود شوند یا یک حساب را بسازند. پس از آن، می‌توانید هدست را از طریق بلوتوث به گوشی و Wi-Fi پنج گیگاهرتزی متصل کنید. همچنین HTC خاطر نشان کرد که این محصول تا پایان سال با ١٠٠ اپ و پشتیبانی از ١۵٠ عدد اپ، تا پایان سال عرضه می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند از قابلیت Miracast در هدست خود استفاده کنند و از محتوای پخش شده استفاده کنند. در حال حاضر، این هدست تنها با دستگاه‌های مجهز به اندروید ٩ یا نسخه جدیدتر آن سازگار است. در حال حاضر این هدست در فاز پیش خرید است.

نظر شما در مورد هدست واقعیت مجازی HTC Vive Flow چیست؟ ارزش خرید و ویژگی‌های آن چگونه هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️