حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال بازگشت نسخه پلاس آیفون برای سال ۲۰۲۲ بر اساس تصاویر قاب‌های آیفون ۱۴

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

مدت‌ها پیش، اپل از پسوند پلاس برای مشخص کردن آیفون‌هایی با سایز بزرگ‌تر استفاده می‌کرد. اما در چندین نسل اخیر این نامگذاری دستخوش تغییراتی شده است. اما حالا بر اساس اخبار دریافتی، گویا احتمال بازگشت نسخه پلاس آیفون برای سال ۲۰۲۲ بر اساس تصاویر قاب‌های آیفون ۱۴ وجود دارد. با ترنجی همراه باشید.

احتمال بازگشت نسخه پلاس آیفون برای سال ۲۰۲۲ چقدر است؟!

همانطور که احتمالا تا به حال شنیده‌اید، اپل در حال تغییر نام مدل‌های جدید آیفون در سال ۲۰۲۲ است. به عنوان مثال، آیفون مینی ۵.۴ اینچی با یک مدل غیر پرو ۶.۷ اینچی جایگزین شده است. ما این گوشی را آیفون ۱۴ مکس می‌نامیم، اما برخی گمانه زنی‌ها وجود دارد که اپل نام “پلاس” را که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ و با آیفون ۶ پلاس استفاده کرده بود را احیا خواهد کرد. در آن سال اپل آیفون ۶ پلاس را با نمایشگر ۵.۵ اینچی و آیفون ۶ را با نمایشگر ۴.۷ اینچی عرضه کرده بود.

اپل سایز نمایشگرهای ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی را در آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس که هر دو در سال ۲۰۱۷ عرضه شدند نیز حفظ کرد. امسال انتظار داریم سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو را با نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴ پرو مکس را با نمایشگر ۶.۷ اینچی ببینیم. شایعه استفاده از نام “Plus” برای آیفون ۱۴ غیرپرو ۶.۷ اینچی، بنابر تصویری است که چهار قاب آیفون را نشان می‌دهد که در سایت رسانه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده و توسط @duanrui1205 در توییتر به آن پرداخته شده است.

نام مدل آیفون در نظر گرفته شده برای هر قاب در بالای عکس هر قاب نشان داده شده است. با دیدن این تصویر متوجه خواهید شد که مدل سوم از سمت چپ به عنوان آیفون ۱۴ پلاس در نظر گرفته شده است.

احتمال بازگشت نسخه پلاس آیفون

اپل در چند نسل اخیر، تفاوت بین مدل‌های گران قیمت Pro و مدل‌های ارزان‌تر غیر پرو را بسیار برجسته‌تر از همیشه کرده است. به عنوان مثال، مدل‌های غیر پرو امسال، مجددا از چیپست A15 Bionic سری آیفون ۱۳ استفاده خواهند کرد، در حالی که سری آیفون ۱۴ پرو به تراشه جدید A16 Bionic مجهز خواهند شد. در اوایل این هفته، مینگ چی کو، تحلیلگر TF International، به صراحت اعلام کرد که به دلیل کمبود تراشه، این موضوع فقط یک بار و آن هم در سری آیفون ۱۴ رخ نمی‌دهد و تبدیل به یک سیاسی جدید خواهد شد.

مدل‌های Pro همچنین دارای نمایشگر ProMotion با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و چینش دوربین سه گانه با لنز تله فوتو هستند. حتی ممکن است آیفون ۱۴ پرو مکس بر اساس رندرهایی که با استفاده از تصاویر CAD ساخته شده است، ۲۰ درصد حاشیه نازک‌تری داشته باشد. بدیهی است که اپل ترجیح می‌دهد با این کار کاربران پول بیشتری را برای خرید یکی از مدل‌های گران قیمت‌تر پرو خرج کنند.

به گفته خبرگزاری PhoneArena، بازگشت به استفاده از نام قدیمی آیفون پلاس ممکن است به سردرگمی احتمالی که امسال برخی از مصرف کنندگان با آن مواجه شوند، بیشتر دامن بزند. به هر حال، کسانی که علاقه‌مند به گوشی‌های هوشمند نیستند، ممکن است به راحتی آیفون ۱۴ مکس را با آیفون ۱۴ پرو مکس اشتباه بگیرند. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که به راحتی می‌توان دو مدل ۶.۷ اینچی آیفون ۱۴ را از هم متمایز کرد.

به عنوان مثال، تفاوت قیمت مشخصی بین این دو دستگاه و همچنی تفاوت در تعداد دوربین‌های پشت آن‌ها در دو مدل آیفون ۶.۷ اینچی وجود دارد. نباید فراموش کنیم که امسال مدل‌های غیرپرو همچنان دارای بریدگی قدیمی مشابه سری آیفون ۱۳ هستند، در حالی که مدل‌های Pro دارای بریدگی‌های جدیدی به صورت بیضی و دایره‌ای می‌باشند. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان