حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایسوس ROG Phone 6 و ROG Phone 6 Pro با اسنپدراگون 8+‌ نسل 1 رسما معرفی شدند

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | ایسوس، برترین‌های ترنجی

سری ROG ایسوس، در چند سال اخیر بر بخش گوشی‌های هوشمند گیمینگ تسلط داشته است. این دستگاه‌ها به‌دلیل ارائه عملکرد قوی، عمر باتری عالی، خروجی بلندگوی چشمگیر و مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌های اضافی که تجربه بازی کاربران را بهبود می‌بخشد، شناخته شده‌اند. حال امروز، ایسوس رسما از نسل جدید گوشی‌های گیمینگ خود با نام‌های ROG Phone 6 و ROG Phone 6 Pro رونمایی کرده است که از همان فرمول موفق همیشگی شامل عملکرد فوق‌العاده با استفاده از بهترین تراشه کوالکام درکنار نمایشگر، بلندگو و باتری عالی بهره می‌برند.

ایسوس ROG Phone 6 و ROG Phone 6 Pro

سری راگ فون 6 جدید ایسوس شامل دو دستگاه می‌شود: ROG Phone 6 استاندارد و ROG Phone 6 Pro. این گوشی‌ها کم‌وبیش از مشخصات یکسانی بهره می‌برند و هر دو دارای نمایشگرهای AMOLED 165 هرتزی، تراشه Snapdragon 8 Plus Gen 1، باتری‌های حجیم 6000 میلی‌آمپرساعتی و تمام ویژگی‌های مخصوص بازی که از سری ROG Phone انتظار می‌رود، با خود به‌همراه دارند.

Asus ROG Phone 6 Pro

ایسوس ROG Phone 6 Pro

ایسوس ROG Phone 6 Pro

ROG Phone 6 Pro جدید هر آنچه را که انتظار دارید در یک گوشی هوشمند گیمینگ پرچمدار بیابید، از طراحی جالب گرفته تا قطعات داخلی قدرتمند، ارائه می‌دهد. این دستگاه دارای صفحه‌نمایش 6.78 اینچی FHD+ AMOLED با رفرش‌ریت 165 هرتز، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام با پردازنده گرافیکی Adreno 730، حداکثر 18 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و تا 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 31 است.

مانند مدل‌های قدیمی‌تر راگ فون، ایسوس ROG Phone 6 را به یک باتری دوسلولی عظیم 6000 میلی‌آمپرساعتی مجهز کرده است که پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 65 واتی، دو پورت USB Type-C، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، تریگرهای لمسی مخصوص بازی در لبه‌ی کناری دستگاه و بلندگوهای استریو را به‌همراه دارد.

بااین‌حال، سری ROG Phone همواره به‌دلیل توانایی دوربین خود موردانتقاد بوده است که البته با توجه به رده‌ی گیمینگ، انتظاری نیز از آن‌ها نمی‌رود. سخت‌افزار دوربین در آخرین مدل‌ها، ما را به این باور می‌رساند که این بار نیز چیزی نسبت‌به قبل تغییر نکرده است. ROG Phone 6 Pro دارای ترکیب دوربین سه‌گانه در پنل پشتی خود است که از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی سونی IMX766، یک لنز فوق‌عریض با سنسور 13 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو تشکیل شده است. در قسمت جلویی دستگاه، شاهد استفاده از سنسور 12 مگاپیکسلی هستیم.

پورت USB Type-C دوگانه

پورت USB Type-C دوگانه

ازنظر اتصال، این دستگاه دارای پشتیبانی از 5G، 4G LTE ،Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.2، NFC و گواهی IPX4 برای اولین بار در یک گوشی گیمینگ است. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه آن نیز می‌توان به آرایه میکروفون سه‌گانه، نمایشگر ثانویه PMOLED رنگی ROG Vision قابل تنظیم در پنل پشتی و اسکنر اثرانگشت در داخل صفحه‌نمایش اشاره کرد.

ازنظر نرم‌افزاری، ROG Phone 6 Pro دارای رابط کاربری ROG UI/Zen مبتنی‌بر اندروید 12 است. متأسفانه، ایسوس فقط دو ارتقاء اساسی و دو سال به‌روزرسانی امنیتی سیستم‌عامل اندروید را برای دستگاه جدید خود وعده می‌دهد.

Asus ROG Phone 6

ایسوس ROG Phone 6

ایسوس ROG Phone 6

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، ROG Phone 6 و ROG Phone 6 Pro تقریباً دستگاه‌های مشابهی هستند. مدل استاندارد تنها نمایشگر ثانویه PMOLED رنگی ROG Vision در پنل پشتی را از دست می‌دهد و رم آن نیز 16 گیگابایت LPDDR5 است. درحالی‌که نمایشگر ثانویه قابل‌شخصی‌سازی را در مدل غیر پرو ندارید، ایسوس یک لوگوی RGB ROG را در پنل پشتی این دستگاه ارائه می‌دهد. محل قرارگیری لوگوی روشن ROG Phone کمی متفاوت است، بنابراین باید به‌راحتی بین دو مدل استاندارد و پرو تمایز قائل شد.

علاوه‌بر این، ROG Phone 6 در رنگ‌های Phantom Black و Storm White در دسترس خواهد بود، درحالی‌که ROG Phone 6 Pro تنها در یک نوع Storm White عرضه می‌شود.

ویژگی‌های مخصوص بازی

همان‌طور که انتظار دارید، ایسوس ROG Phone 6 و ROG Phone 6 Pro را با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های مخصوص بازی همراه کرده است. ازجمله این قابلیت‌ها می‌توان به سیستم کنترل AirTrigger 6 اشاره کرد که به کاربران امکان می‌دهد تا چهارده نقطه لمسی خاص را به‌طور همزمان بر روی صفحه‌نمایش لمس کنند، ماشه‌های اولتراسونیک در لبه سمت راست، چهار دکمه فیزیکی اضافی با خنک‌کننده AeroActive 6، هدف‌گیری ژیروسکوپی و مجموعه‌ای از ویژگی‌های نرم‌افزاری افزایش تجربه کاربری درحین بازی را به‌ارمغان می‌آورد.

علاوه‌بر این، ایسوس کنترلر ROG Kunai 3 را برای سری ROG Phone 6 معرفی کرده است که در دو رنگ سیاه و سفید عرضه می‌شود.

محتویات جعبه راگ فون 6

محتویات جعبه راگ فون 6

قیمت و زمان دسترسی

ROG Phone 6 با قیمت 999 یورو در اروپا به‌فروش می‌رسد. این مدل همچنین در یک پیکربندی 12 گیگابایت + 256 گیگابایت در دسترس خواهد بود. ازطرف‌دیگر، ROG Phone 6 Pro برچسب قیمتی 1299 یورو را دارد. مانند مدل استاندارد، نسخه پرو نیز در یک پیکربندی با 18 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. ایسوس اشاره می‌کند که این قیمت‌ها شامل مالیات بر ارزش افزوده در اروپا می‌شوند؛ بنابراین قیمت‌گذاری ممکن است در مناطق دیگر بر اساس تنوع مالیاتی آن منطقه متفاوت باشد.

نظر شما پیرامون ایسوس ROG Phone 6 و ROG Phone 6 Pro، طراحی و مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی گیمینگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

سلام، ماشاله مشخصاتی داره که نشون میده یه گوشی گیمینگ تمام عیار هستش، و هیچ کمبودی نداره، دوربینم همونطور که تو خبر نوشته نباید از یک گوشی گیمینگ انتظار آنچنانی در مورد دوربین ها داشت، ولی خب قیمتها رو نمیشه گفت عالیه، برچسب قیمتی نسبتأ زیادی داره، حالا بازم همونطور که تو خبر گفته شده تو مناطق مختلف مثل اینکه قیمتها فرق داره، هرچندکه تو ایران بیاد از این قیمتی که گفته شده بازم بیشتره

Mahdi

برید امتیاز باتریش رو ببینید کیف کنید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی