حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اعطای مدال آزادی پس از مرگ به استیو جابز از سوی ریاست جمهوری ایالات متحده

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها

دولت بایدن به‌تازگی برندگان مدال آزادی ریاست جمهوری امسال را اعلام کرده است و استیو جابز، بیان‌گذار و مدیرعامل پیشین اپل، درمیان لیست 17 نفره از دریافت‌کنندگان این جایزه قرار دارد. این مدال آزادی، هفته آینده در تاریخ 7 جولای، پس از مرگ استیو جابز به وی اهدا خواهد شد.

مدال آزادی پس از مرگ استیو جابز

مدال آزادی ریاست جمهوری پس از مرگ به جابز به‌دلیل نقش او در تغییر شیوه ارتباطات جهان و همچنین برای “تحول در صنایع کامپیوتر، موسیقی، فیلم و بی‌سیم” اعطا خواهد شد. در بیانیه‌ی رسمی رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن، آمده است:

    استیو جابز (متوفی 2011) یکی از بنیان‌گذاران، مدیر اجرایی و رئیس شرکت اپل، مدیرعامل پیکسار بود و نقش اصلی را در شرکت والت دیزنی برعهده داشت. بینش، تخیل و خلاقیت او منجر به اختراعاتی شد که شیوه ارتباطات جهان را تغییر داده و این روند کماکان ادامه دارد و همچنین صنایع کامپیوتر، موسیقی، فیلم و بی‌سیم را متحول کرده است.

برای درک این موضوع، بد نیست بدانید که مدال آزادی ریاست جمهوری، “بالاترین افتخار غیرنظامی” در ایالات‌متحده است و به کسانی اعطا می‌شود که «کمک‌های مثال‌زدنی به رفاه، ارزش‌ها یا امنیت ایالات‌متحده، صلح جهانی، یا سایر تلاش‌های مهم اجتماعی، عمومی یا خصوصی انجام داده‌اند».

مدال آزادی پس از مرگ استیو جابز

مدال آزادی پس از مرگ استیو جابز

جابز در 5 اکتبر 2011 پس از مبارزه با سرطان پانکراس درگذشت. مدال آزادی‌های پس از مرگ، مورد نادری است، اما بی‌سابقه نیست. امسال، جان مک کین و ریچارد ترومکا از دیگر دریافت‌کنندگان مدال پس از مرگشان هستند.

    رئیس‌جمهور بایدن مدت‌های مدیدی‌ست که گفته است که آمریکا را می‌توان با یک کلمه تعریف کرد: امکانات. این هفده آمریکایی قدرت امکانات را به نمایش می‌گذارند و روح ملت را با کار سخت، پشتکار و ایمان تجسم می‌بخشند. آن‌ها بر موانع مهمی برای دستیابی به دستاوردهای چشمگیر در هنر و علوم غلبه کرده، زندگی خود را وقف حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد در میان ما کرده‌اند و با شجاعت برای ایجاد تغییر در جوامع خود و سراسر جهان عمل کرده و درعین‌حال مسیرهای درخشانی را برای نسل‌های آینده ایجاد کرده‌اند.

این جوایز قرار است به‌طور رسمی در تاریخ 7 جولای در کاخ سفید اهدا شود. در این اطلاعیه، به افرادی که به نمایندگی استیو جابز در این مراسم حضور خواهند داشت، اشاره‌ای نشده است. بااین‌حال، ما فرض می‌کنیم که همسر وی برای دریافت این جایزه حضور یابد.

لیست کامل دریافت‌کنندگان مدال آزادی ریاست جمهوری را می‌توانید از وب‌سایت کاخ سفید مطالعه کنید.

دیدگاه شما پیرامون اعطای مدال آزادی پس از مرگ استیو جابز از سوی ریاست جمهوری ایالات‌متحده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی