حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون نانو؛ ایده‌ای از استیو جابز در سال ٢٠١٠ که هرگز تحقق نیافت!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون

در زمان حیات استیو جابز، از اولین آیفون رونمایی شده بود. همان طور که می‌دانید، آیفون‌ها هم اکنون یکی از گوشی‌های هوشمند محبوب بازار هستند. به همین ترتیب، بسیاری از کاربران این محصولات را تهیه می‌کنند و یا آن را می‌شناسند. اما استیو جابز در زمان حیات خود، طرح‌های ویژه‌ای برای آیفون‌ها داشت. اما مرگ او، مهلت کافی برای تحقق یافتن این موضوع نداد. آیفون نانو، یکی از همین طرح‌ها بود.

آیفون نانو ایده‌ای است که استیو جابز قصد عملی کردن آن را داشته است

حدود ٢ ماه پیش، چهاردهمین سال تولد اولین آیفون بود. به همین دلیل، نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های اولین آیفون داشتیم. اما آیا آیفون‌ها در آن زمان، تنها به همین مدل‌ها منتهی می‌شدند؟

 

سالگرد رونمایی اولین آیفون: به چهاردهمین جشن تولد آیفون خوش آمدید!

 

به گزارش Phonearena، اپل در زمان عرضه گوشی iPhone 12 Mini، خیال بافی‌های زیادی برای فروش بالای این دستگاه کرده بود. این گوشی کامپکت، دارای نمایشگری با قطر ۵.۴ اینچی و اندازه شاسی کوچک‌تری نسبت به iPhone SE 2020 بود. همچنین مغز متفکر این گوشی، تراشه ۵ نانومتری Apple A14 بود. اما پاشنه آشیل در این گوشی موجود بود. این پاشنه آشیل، مربوط به باتری ٢,٢٢٧ میلی آمپر ساعتی آیفون ١٢ مینی می‌شود. اگر شما کاربر این گوشی باشید، مجبور هستید در بیرون از خانه از پاوربانک‌ها استفاده کنید. در خانه نیز باید اوقات خود را در کنار پریز برق سپری کنید! اما این اولین باری نبوده است که اپل به دنبال تولید یک آیفون با سایز کوچک‌تر بوده است. چرا که زمانی استیو جابز قصد داشته است طرخ آیفون نانو را عملی کند.

ماه گذشته، اپل آیفون ١٢ مینی خود را توقف تولید کرد. با این وجود، آیفون ١٣ مینی نیز در سری بعدی آیفون‌ها رونمایی می‌شود. البته که این گوشی، آخرین دستگاه در سری مینی آیفون، حداقل برای این سری خواهد بود. ما انتظار داریم که در سال ٢٠٢٢، سری مینی با گوشی دیگری مانند iPhone 14 Max جایگزین شود! اما فارغ از این بحث‌ها، اجازه دهید تا به ایمیل استیو جابز در مورد گوشی آیفون نانو بپردازیم.

در سال ٢٠١٠ میلادی، استیو جابز در یک ایمیل از گوشی iPhone Nano نام برده است. بنیانگذار و مدیرعامل فقید اپل، پیش از این طرح‌های جذابی را ارائه داده بود. اگر بخواهیم دقیق‌تر در مورد این گوشی رونمایی نشده صحبت کنیم، باید بگوییم که نانو در آن زمان نامی بود که برای نسخه کوچک‌تر و کم‌تر پیشرفته آیپادها به کار برده می‌شد. از خود می‌پرسید که ایمیل مورد اشاره از استیو جابز چگونه پس از ١١ سال فاش شده است؟ خب، باید بگوییم که باز هم این ایمیل، یکی از اسنادی است که در هنگام جمع آوری شواهد برای محاکمه Epic در مقابل اپل کشف شده است. همچنین The Verge این ایمیل را کشف کرده است.

ایمیل استیو جابز در مورد iPhone Nano

ایمیل نوشته شده توسط استیو جابز، از طرحی با نام آیفون نانو صحبت می‌کند. همچنین در این ایمیل، به جانی آیو که طرح سابق اپل بوده است اشاره شده است. وی ظاهراً رندرهایی از نسخه کوچک‌تر آیفون را تهیه کرده بود. اما صبر کنید؛ این تنها iPhone Nano نبوده است که روشنایی روز را ندیده است. چرا که آیفون ۴ پلاس نیز قرار بود طی سال ٢٠١١ میلادی رونمایی شود. گفته می‌شود این گوشی، با آنتن بهتر، تراشه قدرتمندتر و دوربین با کیفیت‌تر در راه بوده است.

موضوع جالب، جایی است که آیفون ۴ پلاس هرگز وجود خارجی نداشت. اما اپل چه زمانی از پسوند پلاس در گوشی‌های خود استفاده کرد؟ باید بگوییم که پسوند پلاس، برای اولین بار در گوشی آیفون ۶ پلاس به کار گرفته شد. آیفون ۶ پلاس، در ماه سپتامبر سال ٢۰١۴ میلادی پا به عرصه وجود گذاشت. ظاهراً ارائه نسخه پیشرفته‌تر با پسوند پلاس، برنامه‌ای بوده است که جابز از سال ٢٠١٠ میلادی در ذهن داشته است. اما این ایده، سال‌ها بعد عملی شد. اما جزئیات ایمیل جابز تمامی ندارد. شایان ذکر است که این نابغه اپل، قصد داشته است تا یک آیپاد تاچ مبتنی بر iPhone 3GS تولید کند. البته این که آیا منظور جابز این این آیپاد، همان آیفون نانو بوده است یا خیر، مشخص نیست. جابز همچنین اشاره کرده است که می‌خواهد از رقبای خود مانند بلک بری و موتورولا، محلی برای تبلیغ را به دست بگیرد.

آیفون نانو

جابز در ادامه صحبت‌های خود در این ایمیل، از همکاری با Verizon و نسخه‌ای از آیفون با این اپراتور آمریکایی صحبت می‌کند. نسخه AT&T آیفون‌ها رو به اتمام بوده است و اپل هنوز همکاری این کمپانی با Verizon آغاز نشده بوده است. جالب است که بدانید برخی از مشخصات سخت افزاری آیفون ۵، با مشارکت در طرح‌های استیو جابز ساخته شده بود. او در مورد آنتن‌های جدید این گوشی و دوربین آن نیز صحبت کرده است. جالب است که بدانید در سال ٢٠١٠ میلادی، مشکلی در گوشی iPhone 4 عرضه شده برای AT&T وجود داشت.

بر اساس گزارشات، لمس گوشه سمت چپ و پایین این گوشی، سبب از بین رفتن سیگنال و قطع تماس‌ها در این گوشی محبوب می‌شد. اپل برای جلوگیری از وقوع این مشکل، ضربه گیرهای پلاستیکی رایگان را به مشتریان خود ارائه کرد. البته که در نهایت استیو جابز با سرزنش این دسته از کاربران، گفته بود که آن‌ها گوشی خود را اشتباه در دست می‌گیرند! کمی کم‌تر از این ایمیل، استیو جابز بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده درگذشت و تیم کوک جایگزین وی شد. پس از آن، آیفون ۴ اس توسط اپل با نسخه اولیه سیری معرفی شد. گفته می‌شود که استیو جابز قبل از مرگ، حتی روی آیفون ۶ نیز کار می‌کرده است!

نظر شما در مورد آیفون نانو و دیگر ایده‌های جذاب استیو جابز چیست؟ فکر می‌کنید اگر استیو جابز امروز زنده بود، اپل وضعیت بهتری نسبت به اکنون داشت؟ کدام طرح استیو جابز برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

واقعاً پرستیژ و کاریزما و تفکر این فرد تو اپل بی نظیر بود… اگر زنده بود فکر میکنم اپل خیلی زودتر از اینها حتی وارد دنیای اتومبیل میشد و گوشی هاش تعداد بیشتری از انقلاب های تکنولوژی رو دست میگرفتن…

Faez

همچنین کمی ارزان تر از الان بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️