حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام درصدد تخریب بازار اپل در آمریکا

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

به تازگی دعوی قضایی جدیدی بین دو شرکت معروف کوالکام و اپل رخ داده است، که طی این دعوی قضایی شرکت کوالکام از کمیسیون تجاری ایلات‌متحده‌ آمریکا (ITC) درخواست کرده است تا از واردات گوشی های آیفون و آیپد های اپل در این کشور جلوگیری کند. با ترنجی همراه باشید.طبق گزارش وب‌‎سایت Fortune، شرکت کوالکام حتی درخواست منع خرید و فروش گوشی های آیفون و آیپد موجود در آمریکا را کرده است؛ طبق ادعای شرکت کوالکام، اپل از ۶ پتنت این شرکت در برخی از محصولات خود بصورت غیرقانونی استفاده کرده است، که این موارد بر روی مصرف کمتر باتری‌ها حین برقراری تماس عمل می‌کنند.

علاوه بر این کوالکام از ITC درخواست کرده است تا تمامی گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپراتورهای AT&T و T-Mobile که مودم های اینتل استفاده می‌کنند نیز مسدود شوند، و در رابطه با همین موضوع دان رازنبرگ، وکیل شرکت کوالکام گفته است:

“اگر شرکت اپل نیز مانند دیگر شرکت‌ها حاضر به پرداخت بهای استفاده از فناوری های بکار گرفته خود بود، ما از آنها شکایت نمی‌کردیم، ولی آنها این کار را انجام نمی‌دهند و ما هم به ناچار به دفاع از خود این شکایت را مطرح کرده‌ایم.”

در این مورد شرکت اپل نیز معتقد است مبلغی که شرکت کوالکام برای حق استفاده از این پتنت ها در نظر گرفته بسیار بالا بوده، و از نظر شرکت کوالکام نیز به دلیل بکار گرفته شدن این موارد در تمامی گوشی‌های آیفون، این مبلغ را عادلانه می‌داند. حال در این شرایط بوجود آمده تاثیراتی منفی بر فروش دو گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس ایجاد خواهد شد؛ بنا بر اطلاعات درخواست داده شده توسط کوالکام تا ۱۸ ماه آینده مورد بررسی قرار نخواهد گرفت که منجر به تاخیر یا مشکلی بر روی عرضه گوشی آیفون ۸ نخواهد شد. به نظر شما نتیجه این شکایت کوالکام چطور خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist