حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساخت ۴ خط تولید تراشه ۳ نانومتری سامسونگ برای رقابت با TSMC

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

شکی نیست که رقابت در بازار تولید تراشه‌های پیشرفته واقعا بالاست و ۲ بازیگر بزرگ در این صنعت از آسیا بوده و نام آن ها TSMC از تایوان و سامسونگ از کره‌جنوبی است. فرآیند ۵ و ۴ نانومتری برای سامسونگ خیلی خوش‌یمن نبودند و کره‌ای‌های آبی‌پوش به فکر ساخت ۴ خط تولید تراشه ۳ نانومتری سامسونگ برای رقابت با TSMC هستند.

تراشه ۳ نانومتری سامسونگ

از آنجایی که اتکای جهان به فناوری و پردازشگرها هر روز در حال افزایش است، تراشه های نیمه هادی تقاضای زیادی دارند. سامسونگ و TSMC بزرگترین برندهای تولید تراشه در جهان هستند که برای به دست آوردن مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی به شدت رقابت می کنند.

چند هفته پیش، سامسونگ یک برنامه سرمایه گذاری عظیم در حدود 355 میلیارد دلار را اعلام کرد که می تواند به آن کمک کند تا کار TSMC را به عنوان بزرگترین شرکت تولید تراشه در جهان، سخت کند.

با این حال و برای مقابله با این اقدامات TSMC هم سرمایه گذاری حدود 120 میلیارد دلاری را اعلام کرده است. به عنوان بخشی از این طرح، شرکت تایوانی در حال ساخت چهار کارخانه جدید، هر کدام به ارزش 10 میلیارد دلار در تایوان است.

طبق گفته Nikkei Asia، هر چهار کارخانه جدید سامسونگ برای تراشه های 3 نانومتری در نظر گرفته شده اند. هر دو شرکت TSMC و Samsung Foundry با فرآیندهای پیشرفته خود از جمله فرآیندهای 3 و 5 نانومتری سعی در جذب AMD، Apple، Nvidia، Qualcomm و MediaTek دارند. هر دو شرکت در حال حاضر تراشه های 4 نانومتری تولید می کنند.

برندهای Samsung Foundry و TSMC برنامه های خود را برای تولید تراشه های 3 نانومتری در اواخر سال جاری اعلام کرده اند. تا سال 2025، هر دو شرکت در حال برنامه ریزی برای تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری هستند. در حالی که سامسونگ فناوری پیشرفته GAA را با فرآیند 3 نانومتری خود ارائه می کند، TSMC آن را با فرآیند 2 نانومتری خود به ارمغان می آورد. تنها زمان مشخص خواهد کرد که کدام برند رهبر بازار خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سامسونگ خواهد توانست در رقابت با TSMC پیروز باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)