حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حالا امریکایی‌ها هم خواستار یکپارچه شدن پورت شارژر محصولات الکترونیک شدند: شرمنده اپل!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

هفته گذشته بود که برای شما نوشتیم استفاده اجباری از USB C در اتحادیه اروپا رسمی شد. البته که آغاز از پاییز ۱۴۰۳ است و تا آن زمان شاید اصلا آیفون‌ها بدون پورت شوند یا هر اتفاق دیگری اما این مشخصا به محصولات اپل اشاره مستقیم تری دارد، چون تقریبا هر گجت دیگری حالا پورت USB C دارد. جالب‌تر اینکه پس از اروپایی ها حالا امریکایی‌ها هم خواستار یکپارچه شدن پورت شارژر محصولات الکترونیک شدند: شرمنده اپل!

اجباری شدن پورت USB C در امریکا

پس از تصویب قطعنامه اتحادیه اروپا برای یکسان سازی رابط شارژ محصولات در این قلمرو، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل باید پورت شارژ آیفون های خود را به پورت USB Type-C تغییر دهد.

گزارش های دیگری نیز وجود داشت مبنی بر اینکه اپل این کار را فقط در اروپا انجام خواهد داد. آن گزارش‌ها ادعا می کردند که اپل همچنان می تواند رابط لایتنینگ را در ایالات متحده و سایر بازارها حفظ کند. با این حال، طبق آخرین گزارش، اپل باید رابط شارژ USB Type-C را به طور کامل فعال کند. این به این دلیل است که ایالات متحده نیز از رابط یکپارچه اتحادیه اروپا پیروی می کند.

گروهی از دموکرات‌های سنا از وزارت بازرگانی ایالات متحده خواسته‌اند که از اروپا پیروی کند و همه سازندگان گوشی‌های هوشمند را مجبور به ساخت دستگاه‌هایی کند که استانداردهای شارژ مشترک را رعایت کنند.

در نامه ای به وزیر بازرگانی، جینا ریموندو در روز پنجشنبه، سناتورهای اد مارکی (D-MA) و سناتورهای الیزابت وارن و برنی سندرز (I-VT) از این بخش درخواست کردند که یک استراتژی برای یکپارچه سازی یک رابط شارژ مشترک برای همه دستگاه های تلفن همراه ایجاد کند.

قانونگذاران ایالات متحده می گویند:

شارژرهای اختصاصی زباله های الکترونیکی غیر ضروری ایجاد می کنند


سناتورها استدلال می کنند که شارژرهای اختصاصی مانند پورت لایتنینگ اپل زباله های الکترونیکی غیرضروری ایجاد می کنند. آنها همچنین می‌گویند که این یک بار مالی برای مصرف کنندگانی است که دستگاه های خود را ارتقا می دهند یا چندین دستگاه از تولید کنندگان مختلف دارند.

مارکی روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت:

«سال به سال، آمریکایی ها شارژرهای قدیمی ما را در سطل زباله می ریزند در حالی که ما به شرکت های فناوری پول بیشتری برای شارژهای جدید می پردازیم. زباله مصرف کنندگان را به دام می اندازد و سیاره ما را عمیق تر در بحران آب و هوا فرو می برد. من از وزارت بازرگانی می خواهم که از اتحادیه اروپا پیروی کند. آنها باید روی راه‌حل‌هایی کار کنند تا بتوانیم پول، سلامت عقل و سیاره‌مان را ذخیره کنیم.»

برخلاف قوانین اتحادیه اروپا، سناتورها وزارت بازرگانی را ملزم به پذیرش USB Type-C به عنوان رابط شارژ جهانی نکردند. در عوض، خواسته‌های آنها برای «استراتژی جامع» گسترده‌تر بود و فضایی را برای وزارتخانه ایجاد کرد تا استانداردهای خود را تعیین کند. پس از دستور اتحادیه اروپا، منتقدان استدلال می کنند که این قانون نوآوری را خفه می کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این بازی به کجا برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)