حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برند Adobe در حال آزمایش نسخه آنلاین و پیشرفته برنامه فتوشاپ بر بستر وب است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، نرم افزار

اخیراً منابع گزارش دادند که شرکت تولید نرم‌افزار Adobe آزمایش یک نسخه رایگان و نسبتاً کامل از برنامه فتوشاپ را در بستر وب آغاز کرده است. پس از آزمایش موفقیت آمیز، این شرکت سرویس مربوطه را برای همه آزاد خواهد کرد. این بخش جدید یک راه خوب برای جذب مشتریان بیشتر خواهد بود.

در حال حاضر، کاربران در کانادا می‌توانند از طریق یک حساب کاربری Adobe به Photoshop در وب دسترسی داشته باشند. همچنین ثبت نام نیز رایگان و در زمان راه اندازی، این سرویس رایگان خواهد بود. اما ویژگی‌ های انتخابی و پیشرفته نیز فقط برای مشترکین پولی در دسترس خواهد بود. همانطور که می‌دانید، نسخه رایگان این پلتفرم به ما اجازه می دهد تا فقط وظایف اساسی را اجرا کنیم. با این حال، برای بسیاری از کاربران، این ویژگی ها کافی خواهد بود.

ماریا یاپ، معاون تصویربرداری دیجیتال ادوبی می‌گوید: «ما می‌خواهیم [فتوشاپ] را در دسترس‌تر و آسان‌تر کنیم تا افراد بیشتری آن را امتحان کنند و محصول ما را تجربه کنند.»

فتوشاپ آنلاین چیست؟ ویرایش تصویر از طریق وب

نسخه ساده‌ای از برنامه فتوشاپ بر بستر وب در سال گذشته راه اندازی شد

در واقع Adobe نسخه وب برنامه فتوشاپ خود را در اکتبر 2021 راه اندازی کرد. اما این نسخه لایت برنامه بوده است که قادر به انجام ویرایش های اولیه بود. اگرچه می‌توانستیم با لایه‌ها و ابزار های ویرایش اصلی کار کنیم، اما این پلتفرم مشابه برنامه اصلی نبود. بنابراین، ابزار کوچکی بود که به کاربران این امکان را می‌داد تا کار های ویرایشی انجام دهند، تصاویر را با دیگران به اشتراک بگذارند، حاشیه‌نویسی بگذارند و چند ترفند کوچک در تصاویر خود بکار بگیرند.

با این وجود، نسخه حال حاضر Adobe Photoshop بر بستر وب که در حال حاضر در حال آزمایش است، به روز رسانی های زیادی دریافت کرده است. بنابراین باید بگوییم که به نسخه اصلی این اپلیکیشن بسیار نزدیکتر است.

Adobe در حال آزمایش نسخه آنلاین و پیشرفته برنامه فتوشاپ بر بستر وب است

دلایل مختلفی پشت تصمیم Adobe برای آوردن فتوشاپ به وب وجود دارد. برای شروع، این گزینه خوبی برای کسانی است که نیازی به خرید نسخه کامل ندارند زیرا صرفا چند بار در ماه از آن استفاده می‌کنند. این شرکت همین کار را برای تعدادی از اپلیکیشن های موبایل خود از جمله Fresco و Express انجام داده است. دوم اینکه خدمات مشابهی با برنامه فتوشاپ اما ساخته شده توسط دیگران در وب وجود دارد. بنابراین Adobe باید کاربران وفادار خود را به اکوسیستم خود بازگرداند. و نهایتاً کاربران نیز مجبور نیستند روی رایانه های شخصی با سخت افزار قدرتمند کار کنند و تنها یک سخت‌افزار معمولی برای انجام کارهایشان کافیست.

 

Adobe هیچ اطلاعاتی در مورد زمان معرفی برنامه فتوشاپ در بستر وب ارائه نکرده است. اما این شرکت فعالانه روی آن کار می‌کند و در هنگام معرفی، اینبار این سرویس مشابه برنامه اصلی خواهد بود. نظر شما راجع به نسخه وب برنامه فتوشاپ چیست؟ شما تاکنون از کدام نسخه استفاده می‌کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری