حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فتوشاپ آنلاین چیست؟ ویرایش تصویر از طریق وب

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | نرم افزار

کمپانی ادوبی به‌تازگی از برنامه خود برای ارائه Photoshop و Illustrator به فضای وب خبر داده که به شما امکان می‌دهد در اسنادی و تصاویری که در فضای ابری میزبانی شده‌اند، بدون نیاز به دانلود آنها و باز کردن برنامه و تنها از طریق استفاده از فتوشاپ آنلاین، تغییراتی ایجاد کنید.

فتوشاپ آنلاین

این یک گام روبه‌جلو برای این دو برنامه بوده اما درحال‌حاضر بسیار سطحی می‌باشند؛ چراکه این‌ها نسخه‌های کاملاً برجسته فتوشاپ و ایلاستریتور نیستند و حتی عملکردی نزدیک به نسخه اصلی را نیز ندارند. در اینجا اما، شما می‌توانید لایه‌ها را پیمایش کنید، یادداشت‌ها و نظرات خود را بنویسید و با استفاده از ابزارهایی مانند پاک‌کن، spot healing brush و selection lasso، ویرایش‌های اولیه را انجام دهید. اما برای هرگونه تغییر اساسی همچنان باید برنامه اصلی را داشته باشید.

Scott Belsky، مدیر ارشد محصول ادوبی در این باره بیان می‌کند: “ما همه ویژگی‌ها را در روز اول ارائه نمی‌کنیم، اما می‌خواهیم تمام آن ویرایش‌های اساسی را که اکنون در مرورگر به بهترین وجه انجام می‌شوند، با هرکسی که با آن کار می‌کنید، به‌صورت آنلاک داشته باشید” . بلسکی نسخه وب فتوشاپ را به‌عنوان ارائه یک “سطح ویرایش سبک” که با فایل‌های “PSD واقعی” کار می‌کند، توصیف می‌کند.

این ویژگی‌ها، در یکی از موضوعات مهم معرفی امروز ادوبی نقش دارند به‌طوری‌که همکاری افراد در سرویس‌های Creative Cloud را آسان‌تر می‌کنند. هدف از ارائه Photoshop و Illustrator در وب این است که برای افرادی که فایل‌ها را برای بررسی کرده و یا با آنها به‌اشتراک می‌گذارید مانند یک مشتری، یک ویرایشگر و یا یک دوست، راحت‌تر بتوانند با شما در تنظیمات ویرایش فعالیت داشته باشند. پیش‌تر، آن‌ها می‌توانستند حاشیه‌نویسی و نظراتی را روی سند بگذارند؛ اما اکنون، اگر به آنها اجازه داده شود، می‌توانند وارد شوند و برخی تغییرات اساسی را نیز انجام دهند.

فتوشاپ آنلاین

فتوشاپ آنلاین

Adobe همچنین درحال اضافه کردن یک پنل به فتوشاپ دسکتاپ برای بررسی نظراتی است که افراد گذاشته‌اند. این شرکت همچنین درحال اضافه کردن یک مرکز جدید در وب‌سایت خود است تا به تیم‌ها اجازه دهد دارایی‌ها را سازماندهی کنند و تابلوهای مود مشترک ایجاد کنند.

برای استفاده از فتوشاپ در وب که از امروز به‌صورت بتا در دسترس خواهد بود، باید مشترک Creative Cloud باشید. Illustrator for web اما، تنها به‌عنوان نسخه بتا با لینک دعوت ارائه شده و از امروز ثبت‌نام‌ها را می‌پذیرد.

تعداد انگشت‌شماری از ویژگی‌های جدید دیگر نیز به فتوشاپ می‌آیند. ابزار انتخابی برنامه حتی قدرتمندتر شده است و دقیقاً همان چیزی را نشان می‌دهد که می‌تواند به‌طور خودکار هنگام شناور کردن روی اشیاء در صحنه خود برجسته کند. فیلترهای عصبی جدیدی نیز وجود دارد: یک میکسر منظره به شما امکان می‌دهد صحنه خود را با یک محیط یا فصل متفاوت دوباره میکس کنید؛ و فیلترهای جدید انتقال رنگ و هماهنگی به شما امکان می‌دهند ظاهر یک تصویر یا لایه را به دیگری اعمال کنید. Adobe همچنین می‌گوید فیلتر Depth Blur سال گذشته (که اساساً نسخه حالت‌های پرتره فتوشاپ می‌باشد) را برای ایجاد یک پس‌زمینه تار طبیعی‌تر بهبود داده است.

دیدگاه شما پیرامون معرفی فتوشاپ آنلاین در بستر فضای وب از طریق سرویس کلاود کمپانی ادوبی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی