حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ به صورت تصویری

فتوشاپ یک نرم‌افزار فوق‌العاده قدرتمند و حرفه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا نیازهای مختلف خود را هنگام مدیریت فایل‌های تصویری انجام دهید. یکی از موارد بسیار پر استفاده و مهم، مسئله تغیر اندازه تصاویر است. تصور کنید یک عکس گرافیکی برای شخصی طراحی کرده‌اید. بنابر هر جا و مکان خاص باید این تصویر به یک سایز مناسب تغییر یابد. در این مطلب به آموزش تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ و انجام روش‌هایی برای بهبود کیفیت آن می‌پردازیم. با ترنجی همراه باشید.

آموزش تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ با ساده‌ترین روش‌های ممکن

تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ یک تکنیک اساسی و در عین حال مهم است که هر عکاس یا گرافیست و یا حتی یک کارآموز ساده هم باید آن را یاد بگیرد. یکی از مواردی که بدون شک با اشتراک گذاری تصاویر خود در هر دو فرمت فیزیکی و دیجیتال بارها و بارها از آن استفاده خواهید کرد. فرقی نمی‌کند برای اشتراک‌ گذاری تصاویر به‌ صورت آنلاین سایز آن را کاهش دهید یا آن‌ها را برای چاپ در ابعاد بزرگ‌تر از آن چه که در وضوح اصلی دوربین خود ممکن است، افزایش دهید. فرآیندهای ساده‌ای وجود دارد که باید برای اطمینان از اینکه اندازه و کیفیت تصویر به حداکثر می‌رسد، آن‌ها دنبال کنید.

ما آن‌ها را در این مطلب آموزشی به شما خواهیم گفت و به شما نشان می‌دهیم که چگونه اندازه عکس‌های خود را در فتوشاپ تغییر دهید.برای اطمینان از اینکه فرآیند را از درون به بیرون بدانید، به شما نشان خواهیم داد که چگونه به درستی اندازه تصاویر خود را کوچک کنید و فضای رنگی را به چیزی که برای اشتراک گذاری تصاویر آنلاین استفاده می‌شود، تغییر دهید.

آموزش حذف پس زمینه تصاویر در فتوشاپ + راهنمای تصویری

سپس شما را در فرآیند بزرگ‌ نمایی یک تصویر با وضوح بالا برای امکان‌ پذیر کردن برای چاپ‌های بزرگ‌تر، از جمله شارپ‌سازی اولیه به منظور کاهش جزئی وضوحی که معمولا هنگام بزرگ‌ نمایی تصاویر تجربه می‌کنید، راهنمایی می‌کنیم.

چگونه اندازه تصویر خود را در فتوشاپ کاهش دهیم

کادر تغییر اندازه تصویر را باز کنید

برای تغییر اندازه یک تصویر، به بخش Image>Image Size بروید یا از میانبر کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+I را برای باز کردن صفحه اندازه تصویر استفاده کنید. اولین چیزی که باید از آن مطمئن شوید این است که کادر Resample علامت زده شده باشد، در غیر این صورت با تنظیم عرض یا ارتفاع، وضوح تصویر افزایش می‌یابد، بنابراین اندازه تصویر اساسا یکسان می‌ماند.

آموزش تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ

می‌توانید منوی کشویی کنار Resample را روی Automatic یا Bicubic Sharper (Reduction) تنظیم کنید. در مرحله بعد، مطمئن شوید که واحد اندازه گیری مورد نظر تنظیم شده است. ما در اینجا از پیکسل استفاده کرده‌ایم. سپس در ادامه اندازه کوچک شده طولانی‌ترین لبه تصویر را تنظیم کنید. برای این عکس در اینجا، لبه بلند Width است، بنابراین این اندازه روی 1000 پیکسل تنظیم شده تا اندازه آن برای ایمیل یا اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی کوچک شود.

تنظیم فضای رنگ

فضاهای رنگی مختلف برای خروجی‌های مختلف بهترین کاربرد را دارند. بنابراین اگر تصویری را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارید، بهترین فضای رنگی sRGB است، در حالی که برای مقوله چاپ، بهترین آن Adobe RGB 1998 است.

SRGB فضای کوچک‌تری است که از رنگ‌های کمتری نسبت به Adobe RGB 1998 تشکیل شده است. بنابراین به طور کلی بهترین کار این است که JPEG های دوربین یا فایل‌های خام پردازش شده را در به صورت Adobe RGB 1998 ذخیره کنید و زمانی که قصد دارید تصاویر را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید، آن‌ها را به sRGB تبدیل کنید.

آموزش تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ

برای تغییر فضای رنگی به مسیر Edit>Convert to Profile بروید. هنگامی که صفحه جدید باز می‌شود از تمام تنظیمات پیش فرض استفاده کنید اما اگر تصویری را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارید، فضای مقصد را به sRGB IEC61966-2.1 تغییر دهید. اگر تصویر را چاپ می‌کنید و به سادگی اندازه فایل را کاهش می‌دهید، فضای رنگی را به عنوان Adobe RGB 1998 قرار دهید.

یک کپی اصلی را ذخیره کنید

وقتی اندازه یک تصویر را تغییر می‌دهید، همیشه بهتر است یک کپی از آن ذخیره کنید تا تصویر اصلی دست نخورده باقی بماند. برای ذخیره به عنوان یک فرمت دلخواه که راهی برای ذخیره نسخه جدید یک فایل است، بر روی گزینه File>Save As بروید یا از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+S به صورت میانبر استفاده کنید.

آموزش تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ

وقتی صفحه جدید باز می‌شود، نام فایل را روی چیزی تنظیم کنید که نشان دهنده اندازه تصویر است تا مشخص شود که این نسخه تغییر یافته است، که در این مورد باید ۱۰۰۰ پیکسل به نام فایل اصلی اضافه شود. محل ذخیره مورد نظر خود را با استفاده از بخش موجود در سمت چپ گفتگوی Save As انتخاب کنید و سپس نوع فایل مورد نظر را نیز تنظیم کنید. در اکثر مواقع، بهترین فرمت فایل JPEG خواهد بود، زیرا اندازه فایل تغییر یافته یا در طولانی مدت ذخیره می شود یا پس از اشتراک گذاری حذف می شود.

چگونه اندازه تصویر خود را در فتوشاپ افزایش دهیم

وضوح را بررسی کنید

به بخش Image>Image Size بروید یا از میانبر Ctrl+Alt+I برای باز کردن کادر گفتگوی Image size استفاده کنید و مطمئن شوید که کادر Resample علامت زده شده است تا پس از افزایش عرض یا ارتفاع، وضوح تصویر ثابت بماند. هنگام بزرگ‌ نمایی چاپ‌ها، بهترین وضوح برای تنظیم ۳۰۰ پیکسل یا ۳۰۰ اینچ است. بنابراین اگر رزولوشن روی چیزی غیر از ۳۰۰ تنظیم شده است، روی Resample off کلیک کنید و قبل از اینکه مجددا روی Resample کلیک کنید، ۳۰۰ را در کادر تایپ کنید.

آموزش تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ

انجام این کار تضمین می‌کند که عرض، ارتفاع و وضوح به هم مرتبط هستند، بنابراین قبل از اینکه در مرحله بعد اندازه تصویر را در طولانی‌ترین لبه افزایش دهیم، ابعاد تصویر مطابق با وضوح تنظیم شده تنظیم می‌شوند.

افزایش سایز

Resample را روی Preserve Details 2.0 تنظیم کنید زیرا این کار بهترین نتایج ممکن را هنگام بزرگ‌ نمایی تصاویر ایجاد می‌کند. شما می‌توانید نتایج خارق العاده ای را به دست آورید که کیفیت تصاویر را تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد. به طوری که جزئیات و وضوح نیز حفظ می‌شوند. زیرا تصویر بیش از حد تحت فشار قرار نمی‌گیرد.

آموزش تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ

می‌توانید اندازه تصویر را بیشتر افزایش دهید، اما توجه داشته باشید که این کار هر چه بالاتر می‌روید، کیفیت کلی تصویر را به تدریج کاهش می‌دهد. برای این تصویر، اندازه‌گیری لبه بلند (Width) روی اینچ تنظیم شده تا بتوان Width را به ۳۰ اینچ افزایش داد تا یک چاپ ۳۰x۲۰ اینچ ایجاد شود. هنگامی که مقدار لبه بلند جدید تایپ شد، می‌توانید قبل از زدن OK، نوار Reduce Noise را افزایش دهید تا دانه بندی کاهش یابد.

تصویر خود را شارپ کنید

بزرگ‌ کردن تصاویر همیشه بافت آن‌ها را کمی نرم می‌کند، بنابراین می‌توانیم سطح وضوح اولیه را با استفاده از فیلتر خام Camera به دست آوریم. به بخش Filter>Camera Raw Filter بروید و وقتی صفحه مورد نظر باز شد، روی تب Detail کلیک کنید. اگر مبتدی هستید، به سادگی Slider Sharpening را بین 20-40 افزایش دهید و سایر نوارها را در حالت پیش فرض قرار دهید. اما اگر متوجه شده‌اید که سایر لغزنده‌ها چگونه کار می‌کنند، می‌توانید فرآیند شارپ کردن سفارشی و دلخواه خود را اعمال کنید.

آموزش تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ

به گفته techradar، برای اتمام کار، به بخش File>Save As بروید یا از میانبر Ctrl+Shift+S استفاده کنید و یک کپی جدید از تصویر را با استفاده از نامی که آن را به عنوان یک نسخه بزرگ شده شناسایی می کند، با فرمت JPEG در مکان مورد نظر خود ذخیره کنید.

نحوه رنگی کردن عکس های سیاه و سفید در فتوشاپ فقط با چند کلیک

نظر شما در این مورد چیست؟ شما برای تغیر اندازه تصاویر از چه روش‌های دیگری استفاده می‌کنید؟ آیا آموزش تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ برای شما مفید و کاربردی واقع شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان