حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پوکو F4 با همان تراشه پوکو F3 ارایه خواهد شد: اسنپدراگون ۸۷۰ کم حاشیه

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، پوکو

پوکو F4 یکی از دستگاه‌های مورد انتظار برای بازار کشورمان است. حداقل این انتظار به دلیل فروش و اقبال خوب پوکو F3 ایجاد شده است. یکی از دلایل موفقیت پوکو اف ۳ بدون شک تراشه Snapdragon 870 بود. به نظر می رسد که شیائومی نمی خواهد خیلی دست به فرمول موفقیت آن بزند و رسما تایید شد که پوکو F4 با همان تراشه پوکو F3 ارایه خواهد شد.

پوکو F4

اسنپدراگون ۸۷۰ کم حاشیه شاید این روزها خوشحال‌کننده‌تر از عناوین جدیدتر باشد. پوکو حتی در پوستر رسمی تایید استفاده از این تراشه در پوکو اف ۴ آن را به عنوان بهینه‌ترین تراشه سری ۸۰۰ کوالکام معرفی می کند.

حقیقتا این ادعا می‌تواند برای کوالکام خیلی شرمسار کننده باشد که نتوانسته است ۲ سال بعد و با معرفی ۴ تراشه جدید (۲ آپدیت اساسی و ۲ بهینه سازی) به تراشه بهینه‌تری دست پیدا کند!

پوکو پایین این پوستر نوشته است که ادعای بهینه‌ترین بودن را بر اساس تست‌های آزمایشگاه‌های داخلی عنوان می کند. به هر صورت هر چه باشد اسنپدراگون ۸۷۰ نسخه به روزشده اسنپدراگون ۸۶۵ است، همان آخرین پرچمداری کوالکام که وقتی ارایه شد خیلی نگران گرمای بیش از حد در موبایل‌ها نبودیم!

تایید استفاده از اسنپدراگون ۸۷۰ در پوکو F4

تایید استفاده از اسنپدراگون ۸۷۰ در پوکو F4

در شنیده‌های غیررسمی عنوان می‌شود که پوکو F4 به نوعی همان Redmi K40s است که شاید تغییراتی از جمله تغییر حسگر دوربین اصلی داشته باشد. با این حال از نظر ظاهری و طراحی احتمالا همان دستگاه باشد.

از نظر ظاهر شاید همبستگی خاصی بین نسل‌های مختلف سری Poco F وجود نداشته باشد و ارایه سال ۲۰۲۲ آن ها هم همینطور است. با این حال نمی توان گفت که طراحی زشتی دارد.

تصاویر پوکو F4 در واقعیت لو رفت + قیمت احتمالی

مشخصات احتمالی Poco F4 طی گزارش‌های متفاوتی به بیرون درز کرده است. گفته می شود که یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی اصلی داریم.

در کنار این دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی احتمالا یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو درون مجموعه دوربین اصلی باشد. دوربین سلفی اما ۲۰ مگاپیکسلی است.

همچنین گوشی جدید سری Poco F باید دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED (رزلوشن FHD+ با 120 هرتز)، حافظه 6/128 گیگابایتی، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 واتی (0-100٪ در 38 دقیقه)، بلندگوهای استریو و حسگر اثر انگشت روی لبه دستگاه باشد.

زمانی که K40S در چین عرضه شد، قیمت پایه آن برای مدل 6/128 گیگابایتی حدود 270 دلار بود. یعنی انتظار داریم که Poco F4 5G قیمتی در همین حدود داشته باشد. برای مقایسه Poco F3 (که اتفاقاً از همان چیپست استفاده می کرد) با قیمت 350 یورو عرضه شد و اکنون به 260 یورو کاهش یافته است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که پوکو F4 می‌تواند مثل پوکو اف ۳ در بازار ایران محبوب شود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

سلام، خوبه نه اینکهدبددباشه، دوربینشم یکم بهتر شده، ولی خب میتونست مدیاتک 8100 یا نسخه مکسش رو بزاره روی این گوشی، البته خب اسنگ 870 هم عالیه، به احتمال زیاد بازم فروش خوبی پیدا میکنه، البته اگه بازم قیمتش دوروبر همون قیمت قبلی باشه

masoud torab

من الان دارم با اف ۳ تایپ میکنم بنظرم پردازنده اینقدر خوب بود که اشکالی نداره بازم از همین پردازنده استفاده شده باشه فقط امیدوارم یسری باگهای اف ۳ را لااقل برطرف کرده باشن مثل مشکل سنسور مجاورت یا دوربین نه چندان مطلوب اگه یه مقدار باتری هم قویتر میشد عالی بود من که بیاد قطعا میخرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)