حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل به زودی سرویس Duo و Meet را ادغام خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

از آخرین باری که گوگل برنامه‌های پیام‌رسان خود را اصلاح کرد، مدت زیادی می‌گذرد. ما تقریباً فکر می‌کردیم که این بار دیگر این غول صنعت جستجو بالاخره و به طور مداوم برنامه‌ها و سرویس‌های پیام‌رسان خود توسعه خواهد داد، خب اینطور نیست. گفته می شود که گوگل به زودی سرویس Duo و Meet را ادغام خواهد کرد.

ادغام سرویس Duo و Meet گوگل

امروز گوگل اعلام کرد که سرویس Meet را با Duo ادغام می کند. تا کنون اولی عمدتاً کاربران تجاری را هدف قرار داده بود، در حالی که دومی به عنوان برنامه پیام‌رسانی ویدیویی برای همه برای رقابت با FaceTime اپل در نظر گرفته شده بود.

از «هفته‌های آینده» گوگل همه ویژگی‌های Meet را به برنامه Duo اضافه می‌کند. سپس در «اواخر امسال» برنامه Duo به Google Meet تغییر نام خواهد داد، در این مرحله Meet تنها سرویس ارتباطی ویدیویی این شرکت خواهد بود. 

ادغام گوگل Duo در Meet

ادغام گوگل Duo در Meet

حداقل تا زمانی که گوگل دوباره نظر خود را تغییر دهد شرایط این است. اما چون این که گوگل است و موضوع هم برنامه پیام رسان است تقریباً مسلم است که شاید شاهد تغییر تصمیم آن ها باشیم.

گوگل Duo همه ویژگی‌های تماس ویدیویی موجود خود را حتی با نام جدید حفظ می‌کند و اگر کاربر Duo هستید، سابقه مکالمه، مخاطبین و پیام‌های شما باقی خواهند ماند. فقط یک روز از خواب بیدار می شوید و متوجه می شوید که Duo یک نام جدید دارد: Meet و همه ویژگی های اضافی علاوه بر آنچه به آن عادت کرده اید.

این ویژگی‌های جدید شامل پس‌زمینه مجازی قابل تنظیم در تماس‌ها و جلسات، برنامه‌ریزی جلسات، چت درون جلسه، اشتراک‌گذاری مستقیم محتوا، زیرنویس‌های هم‌زمان، تماس‌های ویدیویی با حداکثر ۱۰۰ شرکت‌کننده، «تجربه‌های ویدیویی و صوتی پیشرفته با حذف نویز» است. و ادغام با سایر ابزارهای Google مانند Gmail، Calendar، Assistant و Messages.

اگر امروز بدون هیچ هزینه‌ای از Duo یا Meet استفاده می‌کنید، لازم نیست برای «تجربه جدید» چیزی بپردازید. اگر در حال حاضر از برنامه Meet استفاده می‌کنید، پس از تغییر نام Duo به Meet، با باز کردن برنامه قدیمی Meet، گزینه نصب آن برنامه به شما پیشنهاد می‌شود. تا آن زمان، برنامه اصلی Meet به کار خود ادامه می‌دهد.

نظر شما درباره تصمیم گوگل چیست؟ آیا حذف نام محبوبی مانند Duo از سوی گوگل صحیح است؟ شاید تنها نام موفق این شرکت در زمینه یک نرم افزار پیام رسان و ارتباط جمعی اینترنتی!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)