حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جایگزینی Google Chat با Hangouts تا چند هفته دیگر انجام خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل، نرم افزار

اگر از کاربران قدیمی گوگل و سرویس‌های محبوب آن باشید، بی شک سرویس گفتگو و چت Hangouts را به خاطر دارید. از مدتی قبل گوگل تصمیم گرفت برای بهتر ظاهر شدن در عرصه رقابت، دست به تغییرات مهمی بزند. این تغییرات شامل بازنشسته کردن و تعطیل کردن برخی سرویس‌ها در کنار معرفی سرویس‌های جدید و کارآمدتری بود. حالا در ادامه تغییرات گوگل، شاهد جایگزینی Google Chat با Hangouts تا چند هفته دیگر هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

جایگزینی Google Chat با Hangouts؛ خداحافظی با Google Hangouts

گوگل سرانجام تاریخ تعطیلی سرویس پیام‌ رسان فوری خود یعنی Hangouts را تایید کرد. این شرکت فاش کرده است که کاربران سازمانی و تجاری در نسخه کلاسیک Hangouts تا ۲۲ مارس ۲۰۲۲ به سرویس جدید Google Chat منتقل خواهند شد. در یک پست وبلاگی، این شرکت افزوده است که این حرکت تضمین می‌کند همه مشتریان Google Workspace از یک پلتفرم استفاده خواهند کرد و هر کسی که سعی در دسترسی به Hangouts دارد نیز به سرویس چت گوگل هدایت می‌شود.

تغییر نام Hangout Chat و Hangout Meet به گوگل چت و گوگل میت

این خبر به ماجراجویی نسبتا طولانی گوگل پایان می‌دهد. ماجراجوی بزرگی که باعث شد چندین بار تاریخ تعطیلی و بازنشستگی سرویس Hangouts خود را تمدید کند. اخبار مربوط به این تصمیم ابتدا در اکتبر ۲۰۱۹ منتشر شد و Hangouts در نوامبر ۲۰۲۰، برای کاربرانی که در آن زمان عضو G Suite بودند، به طور رسمی به Google Chat تغییر نام داد و مهاجرت کاربران به سرویس جدید از ماه بعد آغاز شد.

این خبر زمانی منتشر شد که گوگل فاش کرد که نام سرویس کنفرانس ویدیویی خود، یعنی Hangouts Meet را به Google Meet تغییر خواهد داد. اکنون، مرحله نهایی این انتقال، ظرف چند هفته آینده کامل می‌شود، با توجه به این که گوگل اشاره کرده است که امکان انصراف از این تغییر وجود ندارد.

جایگزینی Hangouts با Google Chat

همچنین این شرکت اذعان داشته است که تمام برنامه‌های Hangouts کلاسیک، از جمله برنامه‌های اندروید و iOS غیرفعال خواهند شد. با این حال، کاربران می‌توانند داده‌های Hangouts و تاریخچه گفتگوهای خود را با استفاده از ابزارهای ویژه گوگل منتقل کنند. این تغییر روی کاربران Hangouts که فقط دارای حساب‌های شخصی گوگل هستند تأثیری نمی‌گذارد، اما به احتمال زیاد، آن‌ها نیز به زودی شاهد تغییرات مشابهی خواهند بود.

به گفته TechRadar، در حال حاضر، اگر تنظیمات کنسول Google Workspace Admin سازمان شما روی چت و Hangouts کلاسیک تنظیم شده باشد، ارتقای خودکار به پلتفرم جدید در طی سه هفته، یعنی از ۲۲ مارس ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. مشتریان دارای تنظیمات Hangouts کلاسیک نیز طی پنج هفته آینده، یعنی از ۴ آوریل ۲۰۲۲، ارتقا خواهند یافت.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا از سرویس‌های ذکر شده گوگل استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما چرا گوگل تصمیم گرفت تا تغییرات مهمی را در سرویس‌های خود اعمال کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان