حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل احتمالا قابلیت نمایشگر همیشه روشن را در iOS 16 پیش از آیفون 14 پرو به‌نمایش بگذارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، شایعات

مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین نسخه از خبرنامه Power On خود می‌گوید که iOS 16 بالاخره می‌تواند ویژگی نمایشگر همیشه روشن (always-on display) برای آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس آینده را با خود به‌همراه داشته باشد. ارائه‌ی این قابلیت از سال گذشته و برای آیفون 13 شایعه شده بود، اما درنهایت در این سری مورداستفاده قرار نگرفت که به‌نظر می‌رسد اپل آن را برای نسل آینده گوشی‌های هوشمند خود آماده کرده باشد.

نمایشگر همیشه روشن iOS 16

گورمن در خبرنامه خود می‌نویسد:

    به من گفته شده که iOS 16 در آینده از صفحه قفل همیشه روشن پشتیبانی می‌کند، چیزی که اپل در ابتدا برای آیفون 13 سال گذشته برنامه‌ریزی کرده بود. این ویژگی به آیفون‌ها اجازه می‌دهد تا نرخ فریم را به میزان قابل‌توجهی در صفحه قفل کاهش داده و اطلاعات قابل‌مشاهده را، مشابه اپل واچ‌های جدیدتر، به‌سرعت نمایش دهند.

این روزنامه‌نگار می‌گوید که به او گفته شده است که «حالت نمایشگر همیشه روشن یک قابلیت انحصاری برای مدل‌های آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس است.»

به‌عنوان پیش‌زمینه، در دسامبر سال 2020، گزارشی منتشر شده بوده که بیان می‌کرد به‌لطف نمایشگر LTPO، حالت همیشه روشن می‌تواند سرانجام در گوشی‌های آیفون مورداستفاده قرار گیرد.

    اپل درحال برنامه‌ریزی برای استفاده از LTPO TFT برای مدل‌های سطح بالاتر آیفون است که سال آینده عرضه می‌شوند. این شرکت تاکنون از فرآیند TFT سیلیکون پلی کریستالی با دمای پایین (LTPS) استفاده می‌کرده است. بااین‌حال، در ادامه یک فرآیند TFT اکسید برای تبدیل شدن نوع پنل نمایشگر به LPTO TFT اضافه خواهد شد.

    پنل‌های LTPO رفرش‌ریت متغیر را امکان‌پذیر می‌کنند. کاهش رفرش‌ریت به نرخ بسیار پایین به این معنی است که دستگاه شما انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند که این همان چیزی است که نمایشگر همیشه روشن را در اپل واچ سری 5 فعال می‌کند.

نمایشگر همیشه روشن iOS 16 در آیفون 14 پرو

نمایشگر همیشه روشن iOS 16 در آیفون 14 پرو

با آیفون 13 پرو، اپل سرانجام یک پنل 120 هرتزی با رفرش‌ریت متغیر را اضافه کرد که دامنه تغییرات آن بین 10 تا 120 هرتز متفاوت است. در اپل واچ اما، رفرش‌ریت نمایشگر به یک بار در دقیقه نیز می‌رسد.

ویژگی نمایشگر همیشه روشن همچنین می‌تواند افزوده خوبی برای سری آیفون 14 پرو باشد، زمانی که انتظار می‌رود بازطراحی این دستگاه‌ها با سوراخ + کپسول نمایشگر، جای خود را به طراحی ناچ بدهد.

در کنار ویژگی نمایشگر همیشه روشن، انتظار می‌رود آیفون 14 پرو از تراشه A16 Bionic و دوربین پشتی 48 مگاپیکسلی نیز بهره‌مند باشد.

نظر شما در مورد ارائه‌ی قابلیت نمایشگر همیشه روشن در iOS 16 پیش از آیفون 14 پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی