حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی اکسپریا 10 مارک 4 با اسنپدراگون 695 و باتری 5000mAh رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سونی

سری Xperia 10 سونی اکنون با اکسپریا 1 مارک 4، وارد چهارمین نسل خود شده است. این گوشی اقتصادی در نگاه اول ازنظر ظاهری تغییر چندانی نکرده، اما درست مانند مدل پرچمدار Xperia 1 IV، تغییرات نسبتا قابل‌توجهی پیرامون مشخصات سخت‌افزاری ازجمله بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون 695 و باتری بزرگ‌تر 5000 میلی‌آمپرساعتی آن صورت گرفته است.

سونی اکسپریا 10 مارک 4

صفحه‌نمایش OLED اکسپریا 1 مارک 4 کماکان یک نمونه‌ی 6 اینچی با نسبت‌تصویر 21:9 بوده که وضوح +FHD را ارائه می‌دهد؛ اگرچه اکنون یک پنل Triluminous است که سونی ادعا می‌کند 50 درصد روشنایی بیشتر را نسبت‌به نسل قبل خود داراست. رفرش‌ریت صفحه همچنین بر روی 60 هرتز باقی مانده، اما سونی اکنون از محافظ Gorilla Glass Victus در گوشی پایه خود استفاده می‌کند.

طول سونی اکسپریا 10 IV با 154 میلی‌متر، کمی کوتاه‌تر و در عرض نیز با 67 میلی‌متر کمی باریک‌تر از مارک 3 بوده و درعین‌حال وزن گوشی نیز کاهش یافته است؛ به‌طوری‌که این دستگاه با وزن 161 گرمی، به‌عنوان سبک‌ترین گوشی 5G با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی شناخته می‌شود.

طبق اعلام سونی و به‌دلایل زیست‌محیطی، امسال شارژر درون جعبه گوشی‌های اکسپریای این شرکت وجود ندارد، بنابراین باید به آداپتور شارژ فعلی خود بسنده کرده و یا اگر نیاز به خرید یک آداپتور جدید دارید، باید به‌خاطر داشته باشید که توان شارژ به 30 وات محدود شده است.

سونی اکسپریا 10 مارک 4

سونی اکسپریا 10 مارک 4

تفاوت عمده دیگر گوشی امسال نسبت‌به نسل پیش، بهره‌مندی از چیپست اسنپدراگون 695 5G کوالکام. به‌جاری SD690 نانومتری Xperia 10 III است.

ترکیب دوربین این دستگاه اما، از مدل سال گذشته به ارث رسیده و با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابر ارائه می‌شود. بااین‌حال، دوربین اصلی اکنون از OIS پشتیبانی کرده و سونی همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را برای دوربین این دستگاه اضافه کرده است، ازجمله حالت دستکاری‌شده Superior Auto ،HDR خودکار، حالت شب اختصاصی و وضوح چهره مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی برای عکس‌های سلفی. یکی از نقاط ضعف قابل‌توجه، عدم ضبط ویدیوی 4K است که به‌دلیل محدودیت غیرقابل توضیح چیپست ایجاد می‌شود.

Xperia 10 IV دارای دو بلندگوی جلویی بوده و جک 3.5 میلی‌متری هدفون را نیز دارا می‌باشد. سونی همچنین پشتیبانی LDAC ،360 Audio و 360 Reality Audio Upmix را ارائه می‌کند که می‌تواند صدای استریو را به صدای فراگیر تبدیل کند. این گوشی دارای استاندارد IP68 است و اندروید 12 را در خارج از جعبه اجرا مي‌کند.

Sony Xperia 10 IV در رنگ‌های مشکی، سفید، نعنایی و اسطوخودوس عرضه می‌شود. این محصول با قیمت 499 یورو از ماه ژوئن به‌فروش خواهد رسید.

نظر شما پیرامون گوشی سونی اکسپریا 10 مارک 4 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی