حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رویداد Google I/O 2022 و هر آنچه که از آن انتظار داریم

رویداد Google I/O 2022، دلیل بزرگی است که تصور کنیم شرکت گوگل به دنبال رقابت با اپل است و برای گسترش اکوسیستم خود تلاش زیادی دارد. در این مطلب درباره رویداد Google I/O 2022 و هر آنچه که از آن انتظار داریم برای شما صحبت خواهیم کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

رویداد Google I/O 2022؛ فرصتی برای نمایش پتانسیل بزرگ گوگل

علاقه مندان دنیای اندروید و طرفداران اکوسیستم محصولات گوگل بی شک این روزها خوشحال هستند. پس از گذشت سال‌های سخت، گویا رویداد Google I/O 2022 دوباره به وضعیت عادی خود بازگشته است. برای کسانی که نمی‌دانند، باید بگوییم که این کنفرانس سالانه در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو شد.

سال گذشته، گوگل تصمیم گرفت یک رویداد کوچک را برای بیان آخرین دستاوردهای خود برگزار کند. با این حال، اکنون با توجه به اینکه همه گیری ویروس کرونا تقریبا در کشورهای غربی کنترل شده است، گوگل نیز وضعیت برگزاری رویداد بزرگ خود را به عالت عادی بازگردانده است. رویداد Google I/O 2022 در حال آماده شدن برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای گوگل است.

از این گذشته، این شرکت ممکن است در این رویداد به معرفی رسمی اندروید ۱۳، معرفی پیکسل 6a به عنوان یک دستگاه مقرون به صرفه و حتی معرفی پیکسل واچ خود (پس از تاخیرهای متعدد) بپردازد. اگر آماده هستید، بل ما در این مقاله همراه شوید؛ زیرا همه چیزهایی را که باید در مورد این رویداد بدانید را ارائه می‌کنیم.

این رویداد دقیقا کی شروع می‌شود؟ اگر می‌خواهید از تاریخ برگزاری این رویداد مطلع باشید، باید بگوییم که Google I/O 2022 از امروز چهارشنبه ۱۱ مه، ساعت ۱ بعد از ظهر به وقت شرقی شروع می‌شود. این رویداد قرار است چند روزی برگزار شود، اما محصولات بزرگ ممکن است در روز اول، که اتفاقا امروز خواهد بود، رونمایی شوند.

اندروید ۱۳؛ با شکوه‌تر از همیشه…!

اگر صاحب یک گوشی هوشمند از شرکتی هستید که گوگل نیست، احتمالا هنوز منتظر هستید یا شاید به‌ تازگی به‌روزرسانی اندروید ۱۲ را دریافت کرده‌اید. در نتیجه، اندروید ۱۳ هنوز هم با انتشار، فاصله زیادی دارد. با این حال، کندی تولیدکنندگان بزرگ اندرویدی برای عرضه آپدیت گوشی‌های هوشمند خود، مشکلی نیست که گوگل نیز با آن روبرو باشید. در نتیجه، این شرکت برنامه معمول خود را حفظ می‌کند و اندروید ۱۳ را در Google I/O نشان خواهد داد.

رویداد Google I/O 2022

اندروید ۱۳ برای دارندگان گوشی هوشمند پیکسل چندان هم جدید نیست. به هر حال، این شرکت بیش از سه ماه پیش برنامه پیش‌نمایش توسعه دهندگان (Developer Preview) را آغاز کرده بود. دوره بتا نیز در ماه گذشته آغاز شد. بنابراین، بیشتر علاقه مندان به اندروید از مدت‌ها قبل می‌دانند که این آپدیت جدید چه چیزهایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اندروید ۱۳گوگل قرار نیست این سیستم عامل را متحول کند.

زیرا اندروید ۱۲ قبلا این کار را با استاندارد Material You و Monet انجام داده است. با این حال، نسخه جدید برخی اصلاحات مورد نیاز در نسخه قبلی را به ارمغان می‌آورد و همچنین برخی از ویژگی‌هایی را که قبلا در دسترس نبودند نیز عرضه می‌کند.

جزئیات بیشتر درباره ویژگی‌های Monet

اینطور که پیداست، اندروید ۱۳، موتور قالب بندی Monet را بهبود می‌بخشد و تجربه غنی‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین گزینه‌های سفارشی سازی در کنار افزایش سرعت آن وجود خواهد داشت. آپدیت جدید همچنین بر موضوع حریم خصوصی نیز تمرکز دارد و کنترل‌های ناوبری مبتنی بر هوش مصنوعی را به ارمغان می‌آورد. همچنین پیشرفت‌های دیگری برای دستگاه‌های بزرگ‌تر و حتی رایانه‌ها نیز در آن وجود دارد. ما انتظار داریم که این به‌روزرسانی جدید در نهایت به اندروید ۱۳ FreeForm Windows که مدت‌ها به عنوان بخشی از تنظیمات توسعه‌ دهندگان نادیده گرفته شده بود، هدف بزرگی بدهد.

رویداد Google I/O 2022

در میان قابلیت‌های کوچک و کاربردی، نسخه جدید اندروید، پشتیبانی بهتری از بلوتوث LE و ابزار جدید Photo Picker را نیز به همراه خواهد داشت. کنترل‌های Copy/Paste و Edit نیز به‌روز خواهند شد. گوگل همچنین ممکن است نشان دهد که کدام یک از شرکت‌های بزرگ اندرویدی می‌توانند در برنامه بتای اندروید ۱۳ این رویداد شرکت کنند. ما انتظار داریم عرضه جهانی اندروید ۱۳ در سپتامبر یا اکتبر اتفاق بیفتد. در حال حاضر، لیست آپدیت اندروید ۱۳ گوشی های شیائومی، پوکو و ردمی منتشر شده است.

معرفی گوگل پیکسل 6a

Google I/O همیشه رویدادی متمرکز بر نرم‌افزار و توسعه دهندگان بوده است. با این حال، چنین موضوعی گویا قرار است دستخوش تغیراتی شود و گوگل نیز در شرف پیروی از آن است. این شرکت همچنین از این فرصت برای معرفی گوگل پیکسل 6a که مدت‌ها شایعه معرفی آن منتشر شده بود، استفاده خواهد کرد.

همانطور که از نام این دستگاه به وضوح پیداست، این گوشی دنباله‌ای از سری a گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه سری پیکسل است. در این صورت، نسخه مقرون به صرفه‌تری از پیکسل ۶ دریافت خواهیم کرد. شایعات می‌گویند که این نسخه کمی کوچک‌تر خواهد بود با چند کاهش سخت‌افزاری برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن آن همراه شده است.

رویداد Google I/O 2022

طبق شایعات، این گوشی صفحه نمایش ۶.۲ اینچی با رزولوشن فول اچ‌ دی پلاس را به همراه خواهد داشت. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا صفحه نمایش دستگاه، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد یا فقط به ۶۰ هرتزی مجهز شده است. این گوشی همان سخت افزار و دوربین قدرتمند پیکسل ۶ پرو را به همراه نخواهد داشت، اما به لطف اتکای گوگل به نرم افزار، همچنان برای شما معجزه خواهد کرد. شایعات می‌گویند که این دستگاه با بهترین دوربین در این رده عرضه خواهد شد.

جالب اینجاست که این گوشی تراشه Tensor را به ارمغان می‌آورد و دسترسی به چیپست اختصاصی گوگل را نیز بیشتر می‌کند. این شرکت معمولا ماه آگوست را برای عرضه گوشی‌های هوشمند سری Pixel-a انتخاب می‌کند، اما شاید Pixel 6a زودتر از گذشته به بازار بیاید تا کمی اوضاع گوگل را تغییر دهد. این موضوع به کاربران زمان زیادی می‌دهد تا تصمیم بگیرند این نسخه مقرون‌ به‌صرفه‌تر را انتخاب کنند یا منتظر عرضه سری پیکسل ۷ در ماه اکتبر باشند.

احتمال معرفی Google Pixel Watch

این محصول افسانه‌ای بالاخره در حال طی کردن مسیر معرفی خود است و یا شاید در بدترین حالت فقط یک تیزر رسمی از آن منتشر شود. اما هنوز روی اولین مورد اتفاق نظر داریم، بالاخره گوگل در حال انجام برخی حرکات بازاریابی دیوانه‌وار برای تبلیغ این محصول است. شاید بیش از حد به تئوری‌های توطئه فکر کنیم، اما اتفاقی که در آن، Pixel Watch در یک رستوران گم شده بود را نمی‌توان به سادگی هضم کرد. محصولات گوگل مدتی پیش فاش شده بودند و Pixel Watch جدیدترین هدف افشاگران بود. شاید این تنها بخشی از طرح اصلی گوگل برای جلب توجه کاربران به این دستگاه جدید باشد.

رویداد Google I/O 2022

این گجت پوشیدنی از حدود ۴ تا ۵ سال گذشته، موضوع اصلی در میان شایعات گوگل بوده است. اما به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۲، بالاخره سالی است که گوگل محصولی را برای پیشبرد سیستم عامل Wear OS خود عرضه خواهد کرد. به طور دقیق‌تر، این گجت پوشیدنی ممکن است اولین دستگاه گوگل با Wear OS 4 باشد که آخرین تلاش این شررکت برای محبوب کردن سیستم عامل محصولات پوشیدنی به اندازه اندروید بوده است. این شرکت سال گذشته از سامسونگ کمک گرفت و ممکن است بالاخره راه خود را برای ساخت یک سیستم عامل پوشیدنی کارآمد پیدا کرده باشد.

این گجت پوشیدنی بی شک رقیب اپل واچ خواهد بود، اما دارای صفحه دایره‌ای است. شایعاتی در مورد اندازه‌های متعدد این دستگاه وجود دارد و بدیهی است که ممکن است برخی از تکنولوژی‌های Fitbit را در این دستگاه ببینیم. از این گذشته، گوگل، سازنده افسانه‌ای محصولات پوشیدنی یعنی فیت بیت را مدت‌ها قبل خریداری کرد.

اگر پیکسل واچ در این رویداد نمایش داده نمی‌شود، پس فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که در اواخر امسال همراه با سری پیکسل ۷ رونمایی شود. به هر حال کاربران همچنان می‌توانند منتظر پخش تیزر این محصول در رویداد مذکور باشند. جزئیاتی پیرامون باتری و حتی قیمت دستگاه شایعه شده است. بنابراین شانس زیادی برای عرضه این دستگاه وجود دارد.

معرفی پیکسل بادز پرو

درباره این دستگاه هیچ اطلاعات دقیقی وجود ندارد، اما این شرکت ممکن است از این رویداد برای معرفی یا دست‌کم، ارائه اطلاعاتی درباره هدفون‌های بی‌سیم جدید خود استفاده کند. شایعاتی در مورد تلاش گوگل برای رقابت با اپل، به وسیله Pixel Buds Pro وجود دارد. گویا به طور جدی، گوگل واقعا در تلاش است تا جلوی رشد اپل در ایالات متحده را بگیرد.

رویداد Google I/O 2022

همچنین احتمال کمی وجود دارد که نسل جدیدی از هدفون‌های مقرون به‌صرفه‌تر از سری Pixel Buds A-series معرفی شود. با این حال، این موضوع در حال حاضر بسیار واضح است و شما باید آن را با کمی دیده شک نگاه کنید. اگر مدل‌های Pro عرضه شوند، می‌توان انتظار ویژگی ANC، طراحی جدید و قیمت بالاتر را داشت. برخی از ویژگی‌های سلامت محور نیز ممکن است به عنوان یک قابلیت کاربردی در دسترس باشد.

پیکسل فولد گوگل و اندروید 12L

شایعاتی در مورد احتمال معرفی یک گوشی هوشمند تاشو از سوی گوگل وجود دارد. نام آزمایشی دستگاه Pixel Fold است و با اندروید 12L عرضه خواهد شد. برای کسانی که نمی‌دانند، باید بگوییم که این یک نسخه ویژه از اندروید ۱۲ با قابلیت‌هایی برای تبلت‌های بزرگ است. ممکن است در این رویداد بیشتر در مورد ادغام با دستگاه‌های تاشو و آینده نرم‌افزار این محصولات بشنویم. اما واقعا انتظار نداریم که Pixel Fold چهره خود را در این رویداد نشان دهد، اما هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

رویداد Google I/O 2022

این دستگاه برای اوایل سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده بود، اما به نظر می‌رسد گوگل فعلا آن را کنار گذاشته است. به هر حال، می‌توان انتظار داشت که درباره این محصول، تا ماه تا اکتبر اطلاعات بیشتری بشنویم.

آپدیت‌های نرم‌افزاری و محصولات بیشتر در کنفرانس Google I/O 2022

غول موتور جستجو همچنین از این رویداد برای افشای جزئیات بیشتر در مورد مواردی چون Google TV، Chrome OS، YouTube، Maps، Assistant و غیره استفاده خواهد کرد. همزمان ما انتظار داریم که شاهد عرضه محصولات جدید مانند Nest Home، Chromecast و دیگر موارد باشیم.

رویداد Google I/O 2022

به گفته وب‌سایت GizChina، شایعاتی در مورد تبلت Nest Hubt 2-in-1 و Chromecast ارزان‌تر بدون پشتیبانی از رزولوشن 4K وجود دارد. با این حال در حال حاضر به ندرت اطلاعاتی درباره عرضه این دستگاه وجود دارد. همچنین ممکن است این شرکت درباره بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیز برنامه‌هایی داشته باشد، به هر حال این روزها خیلی از شرکت‌ها به متاورس اهمیت می‌دهند.

آیا Google I/O 2022، بزرگ‌ترین رویداد در نوع خود است؟ رویداد Google I/O 2022 می‌تواند همه چیزهایی را که در این مقاله وعده داده شده است، ارائه دهد. با این حال، در همان زمان، می‌تواند به عنوان یک نقطه نا امید کننده برای کسانی که انتظار زیادی دارند، به پایان برسد. بهترین کار این است که انتظارات خود را کم کنید و فقط منتظر رویداد باشید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان