حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون با USB-C : آیا اتحادیه اروپا سرانجام می‌تواند اپل را به استفاده از این پورت مجبور کند؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

در جدیدترین گزارش منتشر شده توسط رویترز آمده است که طبق قوانین ارائه شده توسط کمیسیون اروپا در ماه آینده، اپل ممکن است مجبور شود درگاه سنتی Lightning خود را به‌نفع USB-C از آیفون حذف کند.

اپل کماکان ارائه آیفون با Lightning را به USB-C ترجیح می‌دهد

به نقل از macrumors، این قانون یک پورت شارژ مشترک را برای همه تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های مرتبط در همه کشورهای حوزه اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند. انتظار می‌رود این حرکت، بیش از همه اپل را تحت تأثیر قرار دهد، چراکه بسیاری از دستگاه‌های محبوب اندرویدی از پیش دارای پورت USB-C هستند.

در سال 2018، کمیسیون اروپا تلاش کرد تا به نتیجه‌نهایی در مورد این موضوع برسد، اما قانون آن هرگز به تصویب نرسید. در آن زمان، اپل هشدار داد که مجبور کردن به استفاده از یک درگاه شارژ مشترک در صنعت، نوآوری را خفه کرده و زباله‌های الکترونیکی ایجاد می‌کند زیرا کاربران مجبور به خرید کابل‌های جدید می‌شوند.

آیفون با USB-C

آیفون با USB-C

مطالعه ارزیابی تأثیر کمیسیون اروپا در سال 2019 نشان داد که نیمی از کابل‌های شارژ که با تلفن‌های همراه فروخته می‌شوند، دارای اتصال USB micro-B بوده و 29 درصد دارای اتصال USB-C هستند. همچنین 21 درصد از این کابل‌ها از نوع Lightning می‌باشند. در این مطالعه پنج گزینه برای یک شارژر معمولی با گزینه‌های مختلف که پورت‌های دستگاه‌ها و پورت‌های آداپتورهای تغذیه را پوشش می‌دهد، پیشنهاد شد.

سال گذشته، این بحث دوباره آغاز شد؛ چراکه پارلمان اروپا با اکثریت قاطع به یک شارژر مشترک رای داده و مزایایی ازجمله تأثیرات زیست تخریبی کمتر و راحتی کاربر به‌عنوان عوامل اصلی آن نام برد.

به گزارش منابع مطلع، درحال‌حاضر شاخه اجرایی اتحادیه اروپا در حال تدوین این قانون بوده و انتظار می‌رود تا ماه آینده اجرایی شود. با این حال، مشخص نیست که آیا این قانون می‌تواند غول فناوری را به استفاده از پورت USB-C در آیفون(علاوه‌بر آیپد پرو که درحال‌حاضر به این درگاه مجهز است)، اجبار کند یا مانند موارد گذشته، این تلاش نیز بدون فایده باقی‌خواهد ماند.

شارژ ۲۴۰ واتی USB-C به زودی در دسترس قرار می گیرد: ۲ برابر سریعتر از گذشته

دیدگاه شما چیست؟ به‌نظر شما اپل درنهایت درگاه مشترک تایپ سی را به سری آیفون‌های خود می‌آورد یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی