حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در حال تست آیفون بدون پورت برای روش ریکاوری داده ها است

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل

داستان آیفون بدون پورت یا به عبارت صحیح تر “آیفون بدون پورت فیزیکی” داستانی است که شنیدنش خیلی دور به نظر نمی رسد. ۱۰ ماه پیش برای شما در ترنجی نوشتم اپل آیفون را قبل از کوچ به USB C کاملا بی‌سیم طراحی می کند. امروز در گزارشی می خوانیم که اپل در حال تست آیفون بدون پورت برای روش ریکاوری داده ها است.

آیفون بدون پورت

انتظار می رود حداقل یک مدل از خانواده آیفون ۱۳ اپل، اواخر سال جاری و بدون درگاه شارژ رونمایی شود. برای آماده سازی اذهان مصرف کنندگان برای یک آیفون بی سیم، اپل سری آیفون ۱۲ را بدون قرار دادن سرشارژ در جعبه معرفی کرد. همچنین مجموعه لوازم جانبی MagSafe را که با استفاده از آهنربا به آیفون سازگار متصل می شوند، معرفی کرد.

یکی از محصولات MagSafe یک شارژر است که در انتهای آن USB-C قرار دارد. این موجود به یک آداپتور برق ۲۰ وات USB-C نیازمند است که با ۱۹ دلار اضافی از فروشگاه اپل قابل خرید است.

نداشتن پورت در یک موبایل ممکن است مقاومت در برابر آب را بهبود بخشد اما این ویژگی که در سری iPhone 12 Pro همین حالا هم قوی است. اما بدون وجود پورت، کاربران آیفون ۱۳ در صورت بروز مشکل جدی چگونه باید اطلاعات خود را بازیابی کنند؟

در یک آیفون بدون پورت باید چطور اطلاعات خود را انتقال داد؟

آیفون بدون پورت (تصویر مفهومی)

آیفون بدون پورت (تصویر مفهومی)

در حال حاضر، کاربران می توانند سیم لایتنینگ خود را به سیستم متصل کنند و برای بازیابی اطلاعات آیفون اقدام کنند. اما کاربران اپل واچ مجبور هستند که برای بازیابی اطلاعات از دست رفته، ساعت را به مرکز خدمات اپل ارسال کنند. ضمناً این سرویس رایگان نیست.

از آنجا که اپل واچ لوازم جانبی است که کاربران می توانند چند روز بدون آن سر کنند، مشکلی نیست اما بسیاری از کاربران نمی توانند چند روز بدون تلفن های هوشمند خود سپری کنند. این امر اپل را مجبور می کند تا چیز جدیدی ارائه دهد.

طبق گزارش Appleosophy، اپل روشی را ابداع کرده است که کاربران می توانند بدون نیاز به ارسال آیفون به اپل، اطلاعات مربوط به آیفون بی سیم خود را بازیابی کنند. این ویژگی جدید جدید “بازیابی اینترنتی” یا “Internet Recovery” نام دارد. یک کاربر آیفون دستگاه خود را در “حالت بازیابی” قرار می دهد و یک ویژگی بازیابی اینترنتی را ایجاد می کند و دستگاه را به iTunes / Finder اضافه می کند. سپس دستورالعمل هایی ظاهر می شود که کاربر برای بازیابی اطلاعات خود آنها را دنبال می کند. گفته می شود که این اولین انتخاب اپل است. گزینه دیگر این است که آیفون به طور خودکار به حالت “بازیابی اینترنت” برود و پیامهایی را برای پیمودن باقی راه به کاربر ارسال کند.

مهندسان اپل همچنین استفاده از بلوتوث را برای ارسال فایل های مورد نیاز کاربر آیفون در نظر گرفتند. این کار مانند روش های بازیابی قبلی ذکر شده، شروع می شود اما از بلوتوث برای به روزرسانی آیفون آسیب دیده استفاده می شود. در این روش طبیعتا سیگنال ها کندتر، غیر قابل اعتماد و ناامن تر هستند. استفاده از بلوتوث همچنین برای همگام سازی آیفون با سیگنال بلوتوث از طریق رایانه شخصی / Mac و دنبال کردن دستورالعمل ها نیاز است.

یک پورت مخفی در بخش شیار سیم کارت

مهندسان سخت افزار سعی کرده اند دسترسی بی سیم به داده ها را در آیفون ایجاد کنند. البه اپل واچ دارای یک پورت مخفی است و در قسمتی که بند ساعت به آن متصل می شود، تعبیه شده است. اپل هنگام بازیابی داده ها، از آن استفاده می کند. گفته می شود که برای آیفون، اپل در نظر دارد یک درگاه مخفی در پشت شیار سیم کارت ایجاد کند.

این شرکت در نهایت باید قضاوت کند که آیا بهترین راه حل، یک راه حل نرم افزاری است یا یک راه حل سخت افزاری. باز هم مواردی مانند سرعت، امنیت، سهولت استفاده و سایر عوامل باید مورد توجه قرار گیرند.

گزارش شده است که اپل این روش “بازیابی اینترنت” را آزمایش می کند اما تاکنون سرعت بسیار کند بوده است. فعلا حدود ۷ ماه تا معرفی رسمی آیفون ۱۳ فرصت باقی مانده و اپل می تواند تصمیم گیری های مهم را برای مدل های آیفون امسال بگیرد و شاید حتی لغو شود. مثلا ۲ سال پیش این شرکت پشتیبانی از شارژ وایرلس معکوس را برای آیفون های خود لغو کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر موبایل های بدون پورت فیزیکی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

یه روزی میرسه که اپل بگه ما قطعات آیفونو خرد خرد به شما به دلار میفروشیم شما خودتون یه گوشی درست کنید.😂😂😂😂
…………………………
به همین راحتی و مث آب خوردن🙃🙂

حتی اعلام کنه که بدون استیکرای اپل گوشی کار نمیکنه و باید ۵ دلار به استیکرش بدید….😂😂

Milad7

خدا اخر عاقبتمونا بخیر کنه😂

Mahdi

اپل زحمت میشه تو قطعاتو بده ما خودمون درست میکنیم بابا خسته میشی به قران

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)