حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصاویر پیکسل واچ گوگل قبل از عرضه رسمی منتشر شد!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ساعت هوشمند، شایعات، گوگل

به جرات می‌توان گفت که یکی از مورد انتظارترین ساعت‌های هوشمندی که تا به امروز شایعات زیادی درباره آن شنیده شده است، پیکسل واچ گوگل است. این ساعت هوشمند احتمالا قابلیت‌های بسیار مهمی را در خود جای خواهد داد. اما حالا شاهد این هستیم که تصاویر پیکسل واچ گوگل قبل از عرضه رسمی منتشر شده است. با ترنجی همراه باشید.

تصاویر پیکسل واچ گوگل لو رفت

با نزدیک شدن به تاریخ احتمالی معرفی Pixel Watch گوگل، شایعات در مورد اولین ساعت هوشمند گوگل به شدت افزایش یافته است. غول Mountain View (گوگل) وب سایت خود را اخیرا به‌روز رسانی کرده است تا راه را برای ساعت هوشمند خود باز کند و این شرکت نیز همچنین یک علامت تجاری برای نام ساعت خود ثبت کرده است. اما از همه مهم‌تر، حالا تصاویر پیکسل واچ گوگل برای اولین بار مشاهده شده است.

گویا این تصاویر به نمونه اولیه پیکسل واچ مرتبط است که توسط کارمندان گوگل در حال استفاده است. شخصی Pixel Watch را در رستورانی در کشور آمریکا پیدا کرده که ظاهرا توسط کارمندانی که ممکن است آن را برای آزمایش به آن‌ جا آورده باشند، جا مانده است. شخصی که در آن جا حضور داشت، چندین تصویر از این ساعت هوشمند را به Android Central فرستاده است.

این تصاویر مطابق با شایعات قبلی و تصاویر فاش شده است و یک ساعت دایره‌ای شکل با صفحه نمایش تقریبا بدون حاشیه را به نمایش می‌گذارد که تا بخش پشتی آن نیز امتداد دارد. همچنین تاج نقره‌ای و دکمه‌ای به شکل قرص در کنار آن قابل مشاهده است. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که این ساعت می‌تواند دارای دو دکمه باشد، از جمله یکی برای احضار دستیار صوتی. همانطور که 9to5Google نیز قبلا به آن اشاره کرده بود، تصاویر این ساعت هوشمند به خوبی با مدل‌های دارای رابط کاربری Wear OS 3 مطابقت دارد.

یک سوراخ زیر تاج وجود دارد که می‌تواند برای میکروفون یا ارتفاع سنج باشد. ظاهرا قسمت پایینی فلزی به نظر می‌رسد، اما همچنین به نظر می‌رسد که روکش شیشه‌ای دارد و دارای چهار برش است که احتمالا برای سنسورهای مختلف مرتبط با سلامتی مانند نمایشگر ضربان قلب وجود دارد. همچنین یک درگاه تشخیصی در بالای دستگاه نیز وجود دارد، اما از آنجایی که این دستگاه پیکسل واچ برای اهداف آزمایشی است، ممکن است درگاه در محصول نهایی قابل مشاهده نباشد.

گفتن حرفی در مورد تجربه Pixel Watch با Wear OS 3 سخت است، زیرا شخصی که نمونه اولیه دستگاه را پیدا کرده است، گفته است که قادر به عبور از صفحه بوت که گذر واژه Google را نشان می‌دهد (نشان داده شده در تصویر) نیست. آن‌ها همچنین توانستند بند دستگاه را نیز به دست بگیرند و به نظر می‌رسد که این بند مستقیما به قاب وصل می‌شود و از مواد ژله‌ای مانند و انعطاف پذیری (درست مانند باندهای ورزشی اپل واچ) درست شده است. به نظر می‌رسد که این یک بند انحصاری است و شاید خریداران به بندهای ساخته شده توسط خود Google محدود باشند.

به گفته PhoneArena، ظاهرا کارمندان گوگل جعبه‌ای را که برای ساعت در نظر گرفته شده بود حمل می‌کردند و یادداشتی روی آن می‌گوید: این دستگاه مطابق با قوانین کمیسیون ارتباطات فدرال و صنعت کانادا مجوز ندارد و همچنین برای مطابقت با آن آزمایش نشده است (مقررات اتحادیه اروپا) و همچنین اینکه این دستگاه صرفا برای آزمایش و توسعه داخلی است.

طبق شایعات قبلی، این ساعت از یک تراشه ساخت سامسونگ استفاده می‌کند و می‌تواند ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌ سازی داخلی را ارائه دهد و این می‌تواند آن را به یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۲ تبدیل کند. شایعات نشان می‌دهند که گوگل ممکن است ماه آینده آن را در طول کنفرانس I/O در کنار پیکسل 6a معرفی کند. نظر شما در این مورد چیست؟

Pixel Watch تنها نمونه اولیه نیست که توسط شخصی ناشناس، در حال آزمایش گم شده است

خبری که امروز یکی از کارمندان ناشناس گوگل (که مطمئنا می‌خواهد همینطور ناشناس باقی بماند) در رستورانی که پیکسل واچ را آزمایش می‌کرد به جای گذاشت، موارد مشابهی را به ذهن متبادر کرد که ما از جلب کاربران به آن متعجب شدیم. شاید معروف‌ترین نمونه آن زمانی بود که آیفون ۴ در آوریل ۲۰۱۰ در کف یک بار در سن خوزه پیدا شد.

نمونه‌های اولیه آیفون ۴ و آیفون 4s نیز کشف شده است

چیزی که این خبر را بسیار جالب کرد این بود از آنجایی که دستگاه هنوز رونمایی نشده بود، عموم مردم نمی‌دانستند که آیفون ۴ در آن زمان چگونه خواهد بود و طراحی آن تفاوت زیادی با آیفون 3GS داشت. استیو جابز فقید در مورد آیفون ۴ گفت که این دستگاه مانند یک دوربین زیبای قدیمی لایکا است. همچنین دستگاه کشف شده دارای یک دوربین در جلو بود.

فردی که آیفون ۴ را پیدا کرد، برایان هوگان، در نهایت گوشی را به قیمت ۵۰۰۰ دلار به علاوه ۳۰۰۰ دلار اضافی به Gizmodo فروخت، اگر مشخص شود که این گوشی یک نمونه اولیه از آیفون است. او هرگز ۳۰۰۰ دلار اضافی دریافت نکرده و در نهایت توسط اپل به دلیل “سرقت دارایی خصوصی” از او شکایت شد. او در نهایت مجبور شد ۱۲۵ دلار جریمه بپردازد (علاوه بر ۵۰۰۰ دلار هزینه‌های قانونی).

چیزی به اندازه آن عجیب نمی تواند دوباره اتفاق بیفتد، درست است؟ سال بعد، یکی دیگر از کارمندان اپل یک آیفون 4s عرضه نشده را در یک بار در سانفرانسیسکو جا گذاشته بود. این بار پلیس سان فرانسیسکو درگیر ماجرا شد و وقتی از بار خواستند نوار نظارتی را بگیرند، به آنها گفته شد که به طور خودکار پاک شده است. ماجرا زمانی که مشخص شد اعضای تیم امنیتی اپل ممکن است خانه، ماشین و کامپیوتر سرجیو کالدرون را به دنبال نمونه اولیه آیفون گم شده جست و جو کرده باشند. این موضوع بازهم مسیر عجیبی به خود گرفته بود.

رئیس تیم امنیتی اپل، John Theriault پس از اینکه هیچ کس نتوانست نمونه اولیه آیفون 4s گمشده را پیدا کند، استعفا داد. اپل مجبور شد تقصیر را به گردن کس دیگر بیاندازد و در حالی که خروج John Theriault در رسانه‌های اصلی گزارش شد، ما نمی‌دانیم چه اتفاقی برای کارمندی افتاده است که واقعا گوشی را گم کرده است.

شاید فکر کنید دیگر هیچ نمونه اولیه دیگری در جایی گم نشده است؟ از این گذشته، یک نفر چقدر باید ساده لوح باشد که نمونه اولیه تلفن هوشمند مهم شرکتش را به او سپرده باشند، سپس وی چند نوشیدنی بنوشد و فراموش کند که دستگاه را همراه خود دارد. این موضوع نمی‌تواند دوباره اتفاق بیافتد؟

نکسوس ۴ گوگل نیز در یک پارتی در سانفرانسیسکو رها شده بود

همان سال بعد، Google Nexus 4 (ساخته شده توسط LG) در یک بار در سانفرانسیسکو گم شد. در این مورد، متصدی بار به نام جیم بارتون، برچسب فروشی نیست و لوگوی گوگل را در پشت دستگاه نادیده گرفت. متصدی بار فکر می‌کرد که این فقط یکی از ۲۰ تلفنی است که هر هفته در بار جا می‌ماند.

اما مشتری دیگری به نام دیو هاج دقیقا می‌دانست که آنچه بارتون پیدا کرده است مهم است. هاج با گوگل تماس گرفت و به او گفته شد که نه تنها یک کارمند به خاطر این حادثه اخراج شد، بلکه خود هاج نیز می‌تواند عاملی برای محکومیت خود محسوب شود. در نهایت، ال‌جی گوشی را پس گرفت و به بارتون قول داد یک نکسوس ۴ رایگان بدهد، البته تا زمانی که او تا زمان رونمایی از گوشی دهانش را بسته باشد.

این قولی بود که بارتون نتوانست به آن عمل کند، اگرچه ما هرگز متوجه نشدیم که آیا او یک نکسوس ۴ رایگان دریافت کرد یا خیر. موضوع الان فرق کرده و رندرهای دستگاه‌های آینده همیشه منتشر می‌شوند و یک صنعت کاملا جدید به رهبری Evan Blass ایجاد شد که هویتش تنها زمانی حدس زده شد که او برای اولین بار رندرهایی را با نام @evleaks منتشر کرد. به لطف سایت‌هایی مانند توییتر و یوتیوب، شاهد رشد انفجاری در تعداد رسانه‌هایی بودیم که در کنار افشاگری‌ها، شایعات و رندرهایی که غافلگیرکننده به رویدادهای شرکت‌ها می‌پرداختند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان