حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه ساخت پیکسل واچ گوگل تقریبا یک سوم قیمت فروش آن است!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ساعت هوشمند، گوگل

پاییز امسال بود که پیکسل واچ به عنوان اولین ساعت هوشمند گوگل معرفی شد. این دستگاه با قیمت ۳۵۰ دلار برای مدل ساده و ۴۰۰ دلار برای مدل سلولار ارائه می‌شود. شاید جالب باشد که بدانید هزینه ساخت پیکسل واچ گوگل تقریبا یک سوم قیمت فروش آن است!

پیکسل واچ گوگل

گزارش جدید امروز Counterpoint Research به بررسی هزینه ساخت ساعت هوشمند گوگل می‌پردازد. تجزیه و تحلیل عمیق این موسسه نشان می دهد که کل هزینه قطعات پیکسل واچ گوگل برابر ۱۲۳ دلار است.

البته این عدد شامل هزینه‌های تحقیق‌وتوسعه و بازاریابی نمی شود. در این بین باید گفت که سامسونگ ذینفع مالی اصلی است. چرا که تامین تراشه، مودم LTE مدل سلولار و همچنین «سایر موارد اتصالی»، حدود 20 درصد از هزینه ساخت را تشکیل می‌دهد به جیب سامسونگ سرازیر می‌شود. یک پردازنده کمکی NXP و همچنین حافظه ساخت کینگستون در ساعت هوشمند گوگل استفاده شده است.

هزینه ترکیبی دو پردازنده و حافظه تقریبا ۲۷ هزینه ساخت این ساعت هوشمند را تشکیل می دهد.

دومین ذینفع بزرگ در بخش عرضه، برند چینی BOE است که نمایشگر ۱.۲ اینچی OLED سفارشی را به گوگل می فروشد. هزینه این قطعه معادل 14 درصد از هزینه ساخت است.

تراشه GPS و همچنین تراشه ترکیبی Wi-Fi/Bluetooth توسط Broadcom عرضه می شود، در حالی که STMicroelectronics قطعه مورد نیاز برای پشتیبانی از eSIM و Google Pay را تامین می کند.

سنسور اینرسی شش محوره و قطب نما دیجیتال نیز از STMicroelectronics تهیه شده است، در حالی که سیستم پایش ضربان قلب از قطعات Texas Instruments استفاده می کند.

نظر شما چیست؟ این تفاوت بین هزینه قطعات و قیمت فروش منطقی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)