حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی های هوشمند هند در فصل اول 2022: کماکان برتری شیائومی و پیشرفت ریلمی

تحلیلگران Canalys گزارش های تازه ای از اتفاقات بازار گوشی های هوشمند هند و آمار فروش گوشی ها در فصل اول 2022 در این کشور ارائه کرده‌اند. این آمار همچنان از برتری شیائومی در هند در این سه ماهه با وجود کاهش فروش حکایت دارد. در حالی که ریلمی همچنان بر روی ریل پیشرفت با سرعت حرکت می‌کند. در ترنجی با بررسی گزارش فروش تلفن های هوشمند در چارک اول 2022 در هند همراه باشید.

بله رتبه اول این لیست را شیائومی با سهم 21 درصدی در اختیار دارد. از نظر تعداد فروش نیز این شرکت موفق به ارسال 8 میلیون دستگاه به بازار هند شد. اما این نتیجه تحت الشعاع این واقعیت است که فقط یک سال پیش سهم بازار شیائومی در هند 28 درصد بود. سهمی که اکنون سقوط چشمگیر 24 درصدی را تجربه کرده و به 21 درصد رسیده است. در واقع فروش دستگاه های این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان یک چهارم کاهش یافت. در فصول گذشته نیز شیائومی تجربه مشابهی در افت فروش گوشی های خود داشته است.

رتبه دوم اما متعلق به سامسونگ است که سهم آن 18 درصد تخمین زده می‌شود. در حالی که یک سال قبل این رقم 19 درصد بود. این شرکت فقط حدود 100 هزار گوشی هوشمند برای تکرار نتیجه سال گذشته خود کم داشت.

آمار فروش گوشی های هوشمند هند در فصل اول 2022: کماکان برتری شیائومی و پیشرفت ریلمی

آمار فروش گوشی های برند ها در هند در فصل اول 2022

ریلمی امپراتوری شیائومی در هند را متزلزل کرده است

این روز ها خوشحال ترین شرکت در هند ریلمی است. سه ماهه اول سال 2022 موفق ترین سه ماهه ریلمی در تاریخ این شرکت بود. این برند برای اولین بار در رتبه بندی تولید کنندگان گوشی های هوشمند با رشد 40 درصدی و سهم 16 درصدی خود در مقابل سهم 12 درصدی سال قبل، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. در واقع تنها یکی از پنج عضو برتر، یعنی تنها ریلمی در این فصل رشد داشته است. برای مقایسه، ریلمی در سه ماهه اول سال گذشته 4.3 میلیون گوشی هوشمند و در سه ماه اول سال جاری 6 میلیون گوشی هوشمند فروخته است.

رتبه های چهارم و پنجم نیز توسط ویوو و اوپو به دست آمد که آنها نیز نتوانستند نتیجه خوب سال گذشته خود را حفظ کنند. علیرغم این واقعیت که سهم ویوو بر روی رقم 15 درصد ثابت باقی مانده است، اما محموله های گوشی های هوشمند این شرکت 1 میلیون کاهش یافته است. اوپو نیز 4.6 میلیون گوشی تلفن همراه فروخته است که در مقابل آمار 5.3 میلیونی سال قبل خود، کاهش 13 درصدی داشته است. اگر از کل بازار صحبت کنیم، کمی رشد کرده است. این افزایش 2 درصد بوده و طبق ارقام 38 میلیون گوشی هوشمند در مقابل 37.2 میلیون سال قبل به بازار مصرف تحویل داده شد.

آمار فروش گوشی های هوشمند هند در فصل اول 2022: کماکان برتری شیائومی و پیشرفت ریلمی

آمار فروش گوشی های هوشمند هند در فصول مختلف

آمار فروش گوشی های هند در فصل اول 2022 رشد چشمگیری نداشته است

منبع می‌گوید این شروع سال خوبی برای بازاری مانند هند نیست که در تاریخ خود حتی درصد رشد دو رقمی نیز داشته است. تحلیلگر Canalys می‌گوید حتی در طول همه‌گیری در حالی که اکثر بازار های جهان در سه ماهه اول با موج سوم کووید 19 مبارزه کردند، تأثیر نسبتاً ضعیف تر بر هند باید به بازگشت سریع آن به روند رو به رشد کمک می‌کرد. اما محدودیت های عرضه همچنان بزرگترین چالش برای فروشندگان پیشرو مانند شیائومی و ویوو بود. آنها برای ایمن سازی قطعات برای مدل های پایین رده خود با حجم بالا تلاش کردند. در مقابل اما برند هایی مانند realme، Tecno و Itel با عرضه متعادل به خوبی عمل کردند تا رهبران پیشرفت در بازار باشند و تقاضای تولیدات ارزان قیمت را در سه ماهه اول در هند برآورده کنند.

 

نظر شما چیست؟ آیا ریلمی می‌تواند به برتری چندین ساله شیائومی در بازار هند پایان دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری