حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عنوان پرفروش‌ترین برند بازار گوشی های هوشمند هند باز هم به شیائومی رسید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شیائومی

در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع ویروس کرونا، بازار گوشی های هند کاهش فروش ۱.۷ درصدی را تجربه کرد. اما گزارش های اخیر ادعا می‌کنند که این بازار در سال ۲۰۲۱ باز هم به وضعیت قبلی بازگشته است. با این وجود شیائومی افت کمی را در میزان فروش خود شاهد بوده. اما باز هم عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی های هوشمند هند به این شرکت چینی رسیده است.

علیرغم کاهش فروش اما شیائومی باز هم پرفروش‌ترین برند بازار هند است

گزارش های بین المللی نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۶۱ میلیون گوشی در بازار هند به فروش رسیده است. این میزان، ۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ بیشتر است. روش های فروش آنلاین با رشد ۱۳ درصدی توانسته اند بخش زیادی از بازار را تحت سلطه خود درآورند.

شیائومی با فروش ۴۰.۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۱، جایگاه پرفروش‌ترین برند بازار هند را برای چهارمین سال متوالی از آن خود کرد. اگرچه در سال ۲۰۲۱ فروش این برند نسبت به سال قبل ۱.۵ درصد کاهش یافت، اما همچنان ۲۵.۱ درصد از بازار را در اختیار دارد. برند زیر مجموعه شیائومی یعنی POCO با رشد فوق العاده ۵۱ درصدی نیز در میان پنج شرکت پرفروش دیده می‌شود. گوشی های مقرون به صرفه از جمله Redmi 9A، Redmi 9 Power، و Redmi 9، باعث افزایش میزان فروش این شرکت در سال ۲۰۲۱ بودند.

سامسونگ با فروش ۲۸ میلیون دستگاه در رتبه دوم قرار گرفت و ۱۷. درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد. این برند با ۲۱ درصد سهم، پیشتاز بخش 5G گوشی های هوشمند است. سامسونگ این پیشتازی خود در بخش تلفن های هوشمند 5G را مدیون گوشی های ارزان قیمتی نظیر A225G، گلکسی M32 5G و M42 5G است. با این وجود اما سهم سامسونگ در بخش گوشی های ارزان قیمت تا متوسط و همچنین در بخش تلفن های تاشو و پریمیوم کاهش پیدا کرده است.

در رتبه چهارم، Realme با بالاترین رشد سالانه قرار گرفته است. این برند ۲۴.۲ میلیون گوشی را یه فروش رسانده و ۱۵ درصد از سهم بازار گوشی های هند را در سال ۲۰۲۱ به دست آورده است. همچنین این برند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ با ۱۹ درصد سهم بازار، به جایگاه دوم رسید و از سامسونگ پیشی گرفت. دلیل این رشد سریع آن است که ریلمی با اتکا به تراشه های UNISOC توانست از محدودیت های موجود رهایی پیدا کند. تراشه های UNISOC نیروی پردازشی حدود ۶۰ درصد از گوشی های ریلمی در سال ۲۰۲۱ را تأمین کرده اند‌.

جایگاه شیائومی در بازار هند به احتمال زیاد افت پیدا خواهد کرد

همان‌طور که GizmoChina نیز اشاره می‌کند، در جایگاه پنجم نیز اوپو دیده می‌شود که موفق به فروش ۱۸ میلیون دستگاه و رشد ۸ درصدی نسبت به سال گذشته شده است. عرضه سری رینو ۶ در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که این برند بیشتر بر روی بازار گوشی های بالارده تمرکز کرده است.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ و یا ریلمی می‌توانند جایگاه چندین ساله شیائومی در بازار هند را تصاحب کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی