حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزئیات و امتیازات گیک بنچ Dimensity 8000 Max فاش شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، مدیاتک

بیست و یکم آوریل (۱ اردیبهشت) گوشی هوشمند OnePlus Ace معرفی خواهد شد. این دستگاه به نوعی نسخه ری‌برند شده Realme GT Neo 3 است. البته ناگفته نماند که تلفن هوشمند آینده وان پلاس تفاوت هایی با محصول ریلمی خواهد داشت. یکی از این تفاوت ها مربوط به تراشه به کار گرفته شده است. OnePlus Ace نیروی پردازشی مورد نیاز خود را از طریق تراشه دیمنسیتی ۸۰۰۰ مکس تأمین می‌کند.  با آنکه مدیاتک این چیپست را معرفی نکرده است، اما جزئیات و امتیازات گیک بنچ Dimensity 8000 Max فاش شدن است.

عملکرد Dimensity 8000 Max تفاوت زیادی با دیمنسیتی ۸۱۰۰ ندارد

به جز گوشی مذکور وان پلاس، می‌دانیم که دیمنسیتی ۸۰۰۰ مکس در اوپو کی ۱۰ نیز به کار گرفته خواهد شد. این تلفن هوشمند در ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) رسما رونمایی می‌شود. اوپو پوستر هایی را منتشر کرده که به کارگیری Dimensity 8000 Max را تأیید می‌کند. اما این پوستر ها اشاره ای به تفاوت تراشه مذکور با دیمنسیتی ۸۰۰۰ نمی‌کنند‌. با این حال گزارش های اخیر ادعا می‌کنند که این چیپست جدید مدیاتک بر اساس فناوری ساخت ۵ نانومتری تولید خواهد شد. و به ISP imageiq 780 و پردازنده گرافیکی Mali-G610 مجهز خواهد بود. این پردازنده از نسل پنجم شتاب دهنده هوش مصنوعی مدیاتک برخوردار بوده و از رم های LPDDR5 و حافظه های داخلی UFS 3.1 نیز پشتیبانی می‌کند.

پوستر منتشر شده از سوی اوپو

امتیازات GeekBench 5 دیمنسیتی ۸۰۰۰ مکس نیز منتشر شده است. بر اساس گزارش وب سایت GizChina، این امتیازات مربوط به گوشی اوپو K50 هستند. این تراشه در تست تک هسته ای امتیاز ۹۲۷ و در تست چند هسته ای امتیاز ۳۷۹۳ را کسب کرد. برای مقایسه، Dimensity 8100 در همان بنچمارک به ترتیب امتیاز ۹۵۷ و ۳۸۳۱ را کسب کرده بود.

تفاوت عملکرد دیمنسیتی ۸۰۰۰ مکس و دیمنسیتی ۸۱۰۰

به نظر می‌رسد که تفاوت عملکرد بین دو پردازنده مدیاتک بسیار کم است و بعید است کاربر در عمل آن را احساس کند‌. بر اساس جزئیات و امتیازات منتشر شده می‌دانیم که Dimensity 8000 Max سی پی یو قدرتمندتری نسبت به اسنپدراگون ۸۷۰ خواهد داشت. اما آیا پردازنده گرافیکی آن نیز قدرتمند تر از تراشه مذکور خواهد بود؟

مدیاتک Dimensity 8000 و Dimensity 8100 را معرفی کرد: ۵ نانومتری، بلوتوث ۵.۳ و Wi-Fi 6E

مدیاتک اخیرا از دیمنسیتی ۱۳۰۰ رونمایی کرده است. این تراشه برای گوشی های بالارده طراحی شده و از شبکه اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این محصول با استفاده از فناوری ۶ نانومتری TSMC تولید شده است.

نظر شما درباره تراشه های مدیاتک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی