حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه مدیاتک Dimensity 1300 با فرایند 6 نانومتری رسما معرفی شد

کمپانی تایوانی تولیدکننده تراشه، مدیاتک، امروز بدون سروصدای زیاد از چیپست میان‌رده جدید خود به نام Dimensity 1300 با فرایند تولید 6 نانومتری TSMC، شامل هسته‌های Cortex-A78 و Cortex-A55 رونمایی کرد که انتظار می‌رود برای اولین بار در گوشی هوشمند OnePlus Nord 2T/3 استفاده شود.

تراشه مدیاتک Dimensity 1300

همان‌طور که گفتیم، این تراشه که بر اساس فرایند 6 نانومتری TSMC ساخته شده است، دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای با چهار هسته Cortex-A78 (یک هسته Ultra با فرکانس 3 گیگاهرتز و سه هسته سوپر با فرکانس 2.6 گیگاهرتز) و چهار هسته کارآمد Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز بوده تا وظایف با اولویت کمتر را انجام داده و به‌صورت هم‌زمان بازده انرژی را نیز افزایش دهد. تراشه دیمنسیتی 1300 همچنین از پردازنده گرافیکی ۹ هسته‌ای Arm Mali-G77 MC9 بهره می‌برد.

Dimensity 1300 از نمایشگرهایی تا رفرش‌ریت 168 هرتز با وضوح +FullHD پشتیبانی می‌کند. تولیدکنندگان گوشی هوشمند همچنین می‌توانند این تراشه را با 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4x با فرکانس 4266 مگابیت‌برثانیه جفت کنند. تراشه میان‌رده جدید مدیاتک همچنین از نوع ذخیره‌سازی UFS 3.1 نیز پشتیبانی کرده و همان‌طور که ممکن است در سال 2022 انتظار آن را داشته باشید، اتصال 5G نیز برای این چیپست میان‌رده درنظر گرفته شده است.

تراشه مدیاتک Dimensity 1300

تراشه مدیاتک Dimensity 1300

ISP این چیپست از دوربین‌هایی با سنسور 200 مگاپیکسلی پشتیبانی کرده و شما می‌تواند ویدیوهای حالت پرتره چند نفره و ویدیوهایی با کیفیت 4K HDR را ضبط کنید. تراشه جدید همچنین دارای پخش ویدیوی پیشرفته MiraVision مدیاتک و پشتیبانی از فرمت رمزگشایی AV1 با شتاب سخت‌افزاری برای پخش سریع‌تر ویدیوهای 4K می‌باشد.

در بخش عکاسی، قابلیت بهبود عکس‌برداری در شب و ضبط ویدیوی 4K HDR “Staggered” وجود دارد که از ترکیب سه نقطه نوردهی در زمان واقعی برای ارائه محدوده دینامیکی تا 40 درصد بیشتر در مقایسه با فیلمبرداری استاندارد 4K HDR استفاده می‌کند.

کمپانی مدیاتک هنوز به‌طور رسمی اعلام نکرده است که کدام دستگاه‌ها ابتدا با Dimensity 1300 عرضه می‌شوند، اما انتظار داریم OnePlus Nord 3 در میان آن‌ها باشد. انتظار می‌رود چیپست جدید دیمنسیتی 1300 عملکردی هم‌رده با قدرتمندترین تراشه فعلی سری 7 کوالکام یعنی اسنپدراگون 778G را ارائه دهد.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون مدیاتک Dimensity 1300 و مشخصات تراشه جدید میان‌رده این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

من همون ۸۱۰۰ رو میخوام اینا رو دور بریز

ali karimi

سلام، واقعا چیپست خیلی خوبی هستش، ولی من فکر میکردم این چیپست قبلا رونمایی شده و نسخه دیگش یعنی 1300T، برای خودم جالب بود😊، چینش هسته هاشم باحاله و من به شخصه از این چینش یعنی1+3+4 ( میشه اینطوری گفت 1هسته بزرگ وپرمصرف،بازم 3هسته بزرگ ولی کم مصرفترو4هسته متوسط کم مصرف) تازه سرعت تک هسته اولی به 3گیگا هرتز میرسه که واقعا عالیه، مشخصات دیگش مثل پشتیبانی از دوربین 200مگاپیکسلی،صفحه نمایش 168 هرتزی، حافظهLppdr4x، نوع ذخیره سازشمufs.3 هستش، و میشه گفت راحت با به پای اسنپ دراگون 778 میرسه، اابته خب اسنپ 778G هم واقعا جیپست عالی هستش، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی