حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت شیائومی برای عکسبرداری از عبور ستارگان در آسمان شب توسط گوشی ثبت شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، شیائومی

وقتی دوربین های پرچمدار به نقطه اشباع می‌رسند باید دست به ابتکار زد. در جدیدترین آنها شیائومی پتنت عکسبرداری از عبور ستارگان را ثبت می‌کند! این روز ها شاید تشخیص و مقایسه عکسی که با شیائومی 12 پرو می‌گیرید با عکسی که به طور مثال وان پلاس 10 پرو می‌گیرد، دشوار باشد. زیرا به طور عینی عکس های گرفته شده در هر دو گوشی هنوز با تمام جزئیات ثبت شده و کمترین نویز خوب به نظر می‌رسند.

به طور مشابه همین توصیف ها را می توان برای آیفون 13 پرو مکس، سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا و اوپو فایند ایکس 5 پرو نیز به کار برد. اما چطور باید خاص باشید؟! بله با ابتکار های کوچک اما منحصر به فرد. با ترنجی در بررسی پتنت جدید شیائومی برای تصویر برداری از سیر ستارگان در آسمان شب همراه باشید.

در سال 2022، سازندگان گوشی‌ های هوشمند به ارائه گزینه‌ های همه کاره بودن و خلاقیت در دوربین برای کاربران خود روی آورده‌اند. مانند اپل که سبک‌ های عکاسی ویژه را در سری آیفون 13 خود ارائه می‌کند. گوگل نیز حالت عکاسی نجومی را در پیکسل‌ های خود ارائه می‌کند. یا حتی شرکت چینی و رقیب شیائومی، ویوو نیز پرتره‌ های سبک زایس را در آخرین دستگاه های سری X خود ارائه می‌کند. سامسونگ نیز با برنامه دوربین Expert RAW خود قصد دارد امکانات ویژه‌ای به پرچمداران مطرح خود بدهد.

طبق همین منوال شیائومی نیز ممکن است سازنده بعدی باشد که به دنبال افزایش گزینه‌ هایی خلاقانه در دوربین خود است. این شرکت اخیراً در چین حق اختراع خود را برای قابلیت نرم‌ افزاری ویژه و خودکاری موسوم به «عکاسی با گذشت زمان از ستاره‌ های آسمان شب» دریافت کرد. این قابلیت به گوشی های شیائومی (احتمالا صرفاً پرچمداران) این اجازه را می‌دهد تا در صورت وجود شرایط عکس های ویژه‌ای را از آسمان شب و عبور ستارگان ثبت کنند.

پتنت شیائومی برای عکسبرداری از عبور ستارگان در آسمان شب توسط گوشی ثبت شد

تصاویر این خبر صرفاً برای اطلاع شما کاربران عزیز ترنجی بوده و توسط دستگاه شیائومی تصویربرداری نشده است

پرچمدار بعدی شیائومی با قابلیت عکسبرداری از عبور ستارگان در آسمان شب ارائه می‌شود

ثبت اختراع شیائومی جزئیات الگوریتم نرم افزار دوربین اصلی با حالت عکاسی تایم لپس از دنباله ستاره ها را نشان می دهد. ابتدا، زمانی که کاربر حالت “Star Trails” را در برنامه دوربین فعال می کند، دوربین به طور خودکار روی آسمان شب فوکوس می کند و مناسب ترین تنظیمات مانند ISO، تعادل رنگ سفید و تعادل نور را برای صحنه تعیین می‌کند.

سپس دوربین باید در طول تایم لپس در همان موقعیت بماند تا از آسمان پرستاره شب بین چندین فاصله زمانی متوالی در شب از آسمان عکس بگیرد. سپس الگوریتم این عکس‌ها را ذخیره می‌کند تا داده‌ ها و رنگ ها و علائم پشت هر یک از تصاویر را تفسیر کند. با استفاده از داده‌ های تفسیر شده، الگوریتم سپس تمام عکس‌ها را با هم جمع‌آوری می‌کند. سپس تصاویر را در قالب یک ویدیوی کوتاه پردازش می‌کند که سفر تایم لپس ستاره‌ای را که روی صفحه شکل می‌گیرند را نشان می‌دهد.

همچنین، کاربران می‌توانند از این الگوریتم برای انواع دیگر ویدیو های عبور ستاره‌ های متحرک مانند مسیر های ستاره‌ای دایره‌ای بی‌نهایت یا حتی خروجی عکس از همین مسیر های ستاره‌ای در حال چرخش در آسمان شب استفاده کنند.

این پتنت اخیراً تایید شده و عمومی شده است. بنابراین ما انتظار داریم که شیائومی به زودی این حالت «Star Trails» را در پرچمدار بعدی متمرکز بر دوربین خود معرفی کند. این دستگاه می‌تواند همان شیائومی 12 اولترا باشد که در شایعات اخیر حضور پررنگی دارد. منابع گویند این دستگاه مجموعه دوربینی قدرتمند و با برند لایکا خواهد داشت. همچنین با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس کوالکام که تاکنون معرفی نشده است، معرفی و در چین عرضه خواهد شد. همچنین منابع زمان رونمایی از برترین پرچمدار دوربین محور سال شیائومی را ماه آینده تصور می‌کنند.

 

قابلیت عکسبرداری از عبور ستارگان در گوشی های اینده شیائومی از نظر شما جذاب است؟ البته برای اطلاع شما باید بگویم که قبل از هر تمایلی به امتحان این قابلیت شما احتمالا به یک محیط تاریک مانند بیابان و اندازه قابل توجهی از صبر نیاز دارید! زیرا در حرکت طبیعی، تمکیل مسیر ستارگان در شب ساعت ها به طول می‌انجامد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری